Eiwitten na de training

Na de krachttraining gaan je spiercellen al aan het werk om zich te versterken. Daarvoor hebben ze eiwitten nodig. Wanneer kun je die het beste eten?

Maakt het uit wanneer je eiwitten eet?

Voor het beste effect op je spieren is het inderdaad belangrijk dat je eiwitten binnen een bepaalde tijd na je training eet. En daarmee bedoelen we: 2 uur. Waarom hoor je dan zo vaak dat je die eiwitten per se binnen een half uur moet nemen? Dat advies geldt voor topsporters. Als je ‘gewoon’ hebt getraind, kun je prima wat langer wachten. Overigens is het voor de meeste sporters helemaal niet nodig om extra eiwitten te nemen: de meeste mensen krijgen al ruim voldoende binnen, ook als je spiermassa wilt opbouwen. 

Lekker in je vel blijven met Mijn Leefstijlcoach

Gezonder leven? Dat kan al in kleine stappen. Afvallen, meer energie, gezond ouder worden: wat jouw doel ook is, in de app vind je volop inspiratie.

Meer doen?

Lekkerder in je vel

We helpen je graag op weg om op een makkelijke manier gezondere keuzes te maken. Goed eten, bewegen, ontspannen en slapen: het kan enorm helpen om je fitter te voelen.

Ontdek wat jij kan doen

Download Mijn Leefstijlcoach

Wil jij gezonder eten, meer bewegen, beter slapen of vaker ontspannen? Het lukt je met de gratis Mijn Leefstijlcoach app van Albert Heijn. Kies een challenge die bij jou past en begin vandaag nog!

Download de gratis app