Klantfeedback

Illustratie van een gloeilamp met iconen voor boodschappen, recepten en eetwaren op een blauwe achtergrond.

Met dank aan jouw feedback kunnen wij de klantervaring verbeteren. Hier vind je enkele recente verbeteringen die we met jouw hulp hebben doorgevoerd.

Afbeelding van een blauwe Albert Heijn bezorgwagen voor een hartvormige plattegrond met AH-punten, promoot de nieuwe Buurt Bezorgbundel.

Buurt Bezorgbundel: goedkoper en duurzamer boodschappen bestellen

Veel klanten vinden het belangrijk dat het bezorgen van boodschappen goedkoper en duurzamer kan. Daarom hebben we de Buurt Bezorgbundel ontwikkeld. Vanaf €7.99 per maand sluit je al de Buurt Bezorgbundel af!

Met de Buurt Bezorgbundel laat je je boodschappen bezorgen op vaste buurtmomenten. Dit zijn momenten waarop we toch al bij jou in de buurt zijn. Door deze bezorgmomenten slim te combineren, besparen we samen kilometers en kosten. De Buurt Bezorgbundel is namelijk voordeliger dan de Bezorgbundel Onbeperkt. Goed voor jouw portemonnee én voor het milieu!

Al vele duizenden klanten gebruiken de Buurt Bezorgbundel! Samen zorgen we zo voor minder CO₂-uitstoot en meer voordeel. Samen maken we beter eten bereikbaar. Voor iedereen.

Klik hier voor meer informatie over de voordelen van de verschillende Bezorgbundels.

Assortiment van glutenvrije producten van Albert Heijn, waaronder croissants, granola, Stroopwafels en een schaaltje yoghurt met granola, met een glutenvrij icoon op een turquoise achtergrond

Glutenvrij eten: makkelijker, leuker en lekkerder

Steeds meer klanten maken bewuste voedingskeuzes. Albert Heijn speelt hierop in door het assortiment glutenvrije producten uit te breiden. Of je nu gluten moet vermijden vanwege een allergie of gewoon iets anders wilt proberen, wij bieden volop keuze voor elk moment van de dag. Van glutenvrije mini-crackers en pasta’s tot wraps en pannenkoekenmix.

Om het nog toegankelijker te maken, hebben bijna 300 winkels een speciaal diepvries schap met glutenvrije bakkerijproducten. Op onze website en in de AH-app vind je een verbeterde zoekfunctie met een ‘glutenvrij’-filter, zodat je snel kunt vinden wat je nodig hebt. Daarnaast kun je glutenvrije opties selecteren voor je persoonlijke Allerhande-weekmenu voor extra inspiratie.

Onze vernieuwde AH Leefstijl-pagina biedt ook advies over een glutenvrij dieet. Met deze uitbreidingen willen we glutenvrij boodschappen doen voor iedereen makkelijker en smakelijker maken. Of je nu een glutenvrij dieet volgt of gewoon anders wilt eten, bij ons vind je altijd een lekker alternatief. Bezoek snel onze winkel of ontdek de nieuwe producten online!

Smartphone met bestelpagina van AH Voordeelshop naast blauwe winkelmand gevuld met popcorn, bloemen, giraffe, achtbaan, surfplank en Ticket Deals op blauwe achtergrond

Digitale tickets kwijt? Vanaf nu vind je ze snel terug!

Ben je je digitale tickets kwijtgeraakt? Geen reden meer tot paniek! Dankzij feedback van onze klanten hebben we een handige oplossing ontwikkeld. Digitale tickets, bijvoorbeeld die voor een gezellig dagje Efteling, kun je nu heel eenvoudig opnieuw versturen.

Binnen de omgeving ‘Mijn bestellingen’ op de website of ‘Aankopen en bestellingen’ in de AH-app kun je nu al jouw digitale producten terugvinden. Hier heb je niet alleen toegang tot al je eerdere bestellingen, maar je kunt ook zien naar welk e-mailadres we de tickets destijds hebben gestuurd. Dit maakt het een stuk eenvoudiger om je tickets weer op te sporen.

Kun je de tickets toch nog niet zo snel vinden? Ook dan geen paniek! Je kunt de tickets gemakkelijk naar jezelf toesturen. De tickets ontvang je op het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Zo heb je jouw digitale tickets altijd bij de hand. Zelfs als je in de rij bij de kassa staat van, bijvoorbeeld, de Efteling!

Albert Heijn winkelmand gevuld met verse groenten, fruit, brood en zuivelproducten, naast twee medewerkers in Albert Heijn kleding tegen een blauwe achtergrond

Minder productklachten, meer tevreden klanten

Online boodschappen doen bij Albert Heijn groeit hard, maar het leveren van verse en kwetsbare producten kan soms een uitdaging zijn. Breukschade en aanvriesschade leidden tot teleurstelling bij klanten. Daarom hebben we geïnvesteerd in een nieuwe koelbox, speciaal voor online bestellingen.

Ondanks dat we nog niet bij alle bestellingen de nieuwe koelboxen inzetten, zien we al een goed resultaat: een stuk minder klachten over aanvriesschade en breukschade!

De nieuwe koelbox houdt producten op de juiste temperatuur en voorkomt dat producten te koud worden, terwijl verse producten niet beschadigen. Zo komen jouw boodschappen verser en in betere kwaliteit bij jou thuis.

Met deze innovatie zetten we een belangrijke stap naar een duurzame en nóg klantvriendelijkere manier van online boodschappen doen. Slimme techniek zorgt voor minder klachten, meer tevreden klanten én minder voedselverspilling.

Verschillende verpakkingen van De Zaanse Hoeve Griekse stijl yoghurt, 10% vet, met Nutri-Score A.

Verbeterde verpakkingen

Door feedback van onze klanten over verpakkingen van onze eigen merk producten kunnen wij verbeteringen doorvoeren of verpakkingen handiger maken. Een mooi voorbeeld hiervan is de verpakking van onze Zaanse Hoeve yoghurt. We kregen steeds vaker reacties dat het zo'n onhandige verpakking in de koelkast was, bij 2 of 3 emmers stond de hele plank al vol. Daarnaast ontvingen we klachten over de kwetsbaarheid: de verpakking ging snel kapot.

Daarom hebben we samen met onze leverancier een oplossing bedacht: de ronde vorm van de verpakking veranderen naar een vierkante, hierdoor past de verpakking beter in de koelkast en ook in de koelkastdeur. Daarnaast kunnen er door de vierkante vorm meer producten op dezelfde oppervlakte mee op transport, een logistieke verbetering. Hiermee is de CO2 uitstoot flink verminderd. Tot slot is een vierkante verpakking steviger en gaat dus minder snel kapot, waardoor we een stuk minder klachten ontvangen.

Handiger voor de klant, maar ook beter voor het milieu. Zo maken we samen beter eten bereikbaar. Voor iedereen. Meer weten? Klik hier om te zien wat Albert Heijn nog meer doet op het gebied van duurzaamheid.

Albert Heijn spaaractie: een boodschappenkrat vol met diverse producten, een man scant met een apparaat, en een smartphone toont de Koopzegel app met een saldo van €0,00.

Koopzegels inleveren bij online bestelling

De afgelopen jaren ontvingen we veel vragen, wensen en suggesties van klanten over ons Koopzegel spaarprogramma. Met deze feedback zijn wij aan de slag gegaan en daarom kun je nu Koopzegels laten verrekenen bij je online bestelling. Inmiddels hebben al vele duizenden klanten hun Koopzegels online verzilverd.

Naast het online verzilveren van je Koopzegels, kun je Koopzegels in de winkel laten verrekenen met je boodschappen of retourpinnen bij de servicebalie. Je kunt je Koopzegels ook inwisselen wanneer je producten koopt in de AH Voordeelshop.

Benieuwd naar alle voordelen van het sparen van Koopzegels? Klik dan hier. Heb je vragen over Koopzegels? Bekijk dan de veelgestelde vragen bij de Klantenservice. Wil je meer weten over de geschiedenis van Koopzegels? Neem dan een kijkje op de website van het Albert Heijn Erfgoed.

Contactloze betaling bij Albert Heijn met afbeeldingen van euromunten.

Betalen met creditcard in veel van onze winkels

Van klanten kregen wij vaak de vraag waarom het niet mogelijk is om boodschappen met een creditcard te betalen in onze winkels. Dit zorgde wel eens voor vervelende situaties terwijl we het onze klanten graag zo makkelijk mogelijk willen maken.

Sinds kort is het mogelijk om bij alle AH to go's en veel van onze eigen winkels je boodschappen af te rekenen met een creditcard van Visa en Mastercard.

Voor de meest actuele informatie over betalen met creditcard in jouw Albert Heijn winkel kan je het beste direct contact opnemen met de winkel bij jou in de buurt.

Online boodschappen en betalingsmogelijkheden bij Albert Heijn, inclusief iDEAL en betaalpas, met bezorging tot aan de keuken.

Online boodschappen vooraf betalen met de digitale betaalpas of iDEAL

Geregeld kregen we de vraag waarom het niet mogelijk is om een online bestelling vooraf te betalen in plaats van pas bij de bezorger, net zoals bij andere webwinkels. Dit vonden wij een terechte vraag, want we willen bestellen bij Albert Heijn graag zo makkelijk mogelijk maken voor onze klanten.

Eind 2022 introduceerden we de digitale betaalpas als nieuwe betaaloptie voor klanten die online hun boodschappen bestellen. Met de digitale betaalpas betalen klanten met hun gewone betaalpas maar dan digitaal. Zo wordt er snel en gemakkelijk in de AH app vooraf afgerekend en hoeft dit niet meer aan de deur bij de bezorger.

De ontwikkeling ging uiteraard verder: we onderzochten de wens van klanten om online bestellingen vooraf met iDEAL te betalen. In mei 2024 hebben we dit mogelijk gemaakt voor een select aantal klanten en vanwege de goede klantervaringen bieden we dit geleidelijk verder aan voor al onze klanten.

Kijk hier voor meer informatie over iDEAL en de digitale betaalpas.

Medewerkers van Albert Heijn poseren naast een smartphone-scherm met factuur en een blauwe Albert Heijn bestelwagen.

Melding factuur staat klaar

Je hebt je online bestelde boodschappen ontvangen maar je wil nog even weten wat je hebt afgerekend, hoeveel statiegeld je hebt ontvangen en hoeveel bonuskorting je krijgt. Je bent opzoek naar de factuur maar deze is moeilijk te vinden.

Vanaf begin 2024 ontvangen klanten daarom een notificatie in de AH app na aflevering van hun bestelling met directe verwijzing naar het nieuwe betaaloverzicht. Ook hebben we het uiterlijk van de factuur aangepast en toegankelijker gemaakt. Zo zie je in één oogopslag hoe het uiteindelijke bestelbedrag is opgebouwd.

Deze aanpassingen worden goed ontvangen. Klanten vinden het een stuk overzichtelijker en duidelijker. De klantwaardering voor het nieuwe betaaloverzicht wordt gemiddeld gewaardeerd met een 4 uit 5. We streven natuurlijk naar een 5 van de 5. Weet jij wat we nog meer kunnen verbeteren? Laat het ons weten.