Digitale betaalpas

Activeer nu je digitale betaalpas

Bij Albert Heijn betaal je je online boodschappen nu makkelijk en veilig vooraf via de app. Hiervoor voeg je eenmalig je digitale ABN AMRO-, ING- of Rabobank-betaalpas toe in de Albert Heijn app:

 

  1. Open de Albert Heijn app
  2. Ga naar ‘Mijn profiel’ (poppetje rechtsboven)
  3. Klik op ‘Mijn Tegoed en digitale betaalpas’
  4. Klik op 'Digitale betaalpas'
  5. Volg de stappen op het scherm


Klaar? Vanaf nu betaal je makkelijk via de AH app, je digitale betaalpas staat al geselecteerd als je je bestelling gaat afronden. Aan de deur hoef je niet meer te betalen, lekker makkelijk!

Voordelen van de digitale betaalpas

Snel

Aan de deur hoef je niet meer te betalen.

Telefoon met Albert Heijn betaalpas en tekst "Snel." op blauwe achtergrond

Vertrouwd

Je gegevens worden versleuteld opgeslagen.

Vertrouwd betalen met AH betaalpas en beveiligde smartphone-app.

Makkelijk

Direct vanuit je Albert Heijn app je boodschappen afrekenen.

Albert Heijn betaalpas en app op een smartphone met het woord "Makkelijk"

Het gemak van de AH app

Met de Albert Heijn app heb je alle voordelen bij de hand en wordt boodschappen doen nóg makkelijker.

Heb je de AH app nog niet? Klik op de blauwe button of scan de QR-code met je smartphone.

QR-code naast een smartphone met de Albert Heijn-app geopend, waarop aanbiedingen te zien zijn.

Hoe werkt betalen met een digitale betaalpas?

Je activeert eenmalig je digitale betaalpas in de Albert Heijn app. Vanaf dat moment kun je al je bestellingen makkelijk via de app betalen.

  1. Bestelling plaatsen

Bij het afronden van je bestelling zie je je digitale betaalpas al staan als betaalmethode. Als je je bestelling hebt bevestigd, wordt het totaalbedrag gereserveerd op je rekening.

  1. Bestelling aanpassen

Nog boodschappen vergeten? Geen probleem! Je kunt je bestelling gewoon nog aanpassen. Als je boodschappen toevoegt en opnieuw bevestigt, wordt de reservering op je rekening ook aangepast.

  1. Boodschappen in ontvangst nemen

Bij bezorging lever je misschien lege kratten en flessen in. Als je deze hebt ingeleverd, wordt het bedrag op je rekening aangepast naar het definitieve bedrag. Het door jou ingeleverde statiegeld hebben we hierin al verwerkt. Weten wat de bezorger heeft verrekend? Direct na bezorging vind je de factuur via 'Mijn bestellingen' in de app.

Wat is een reservering?

Bij een reservering wordt er nog geen geld afgeschreven van je rekening, maar het wordt wel vast apart gezet. Je ziet bij een reservering het woordje 'reservering' staan in je bankieren app. Je kunt het gereserveerde bedrag niet meer uitgeven. Zodra je boodschappen bezorgd zijn, zetten we de reservering om in een definitieve afschrijving. Meestal is die afschrijving net wat lager omdat je kratten of flessen inlevert bij de bezorger. Als je jouw bestelling annuleert, dan annuleren we ook de reservering. Deze is dan na een paar minuten verdwenen van je rekening.

Meest gestelde vragen


Kan ik mijn lege kratten en flessen nog inleveren?

Ja, zodra je boodschappen worden bezorgd kun je gewoon je lege kratten, flessen en tasjes inleveren zoals je gewend bent. De bezorger verwerkt deze op de handheld en pas hierna wordt het definitieve bedrag bepaald. De reservering op jouw rekening wordt vervolgens met een paar minuten aangepast op je rekening. Lekker makkelijk!

Is deze betaalmethode veilig?

Ja, deze betaalmethode is enorm veilig. Albert Heijn slaat jouw gegevens namelijk versleuteld op en alleen jouw bank kan deze gegevens ontsleutelen. Het kaartnummer van jouw betaalpas wordt bijvoorbeeld vervangen door een unieke token die wordt opgeslagen in een versleutelde database. Zo is er veel minder kans op fraude.

Hoe werkt de betaling?

Tijdens het bestellen wordt er een reservering gedaan op je rekening. Als je boodschappen toevoegt, wordt de reservering opgehoogd. Zodra de boodschappen worden bezorgd, wordt de reservering op je rekening omgezet in een betaling. Hierin zijn ingeleverde kratten en flessen al direct verwerkt.

Kan ik ook anders betalen?

Is je betaalpas al gekoppeld en wil je eenmalig per PIN of met iDEAL afrekenen, klik dan bij het bevestigen van je bestelling op het potloodje dat naast je digitale betaalpas staat en kies voor 'iDEAL' of 'betaal bij bezorging'.

Wat als ik niet thuis ben bij bezorging?

Ook als er vooraf betaald is, vragen we je om iemand je boodschappen in ontvangst te laten nemen. Je hoeft dit niet zelf te zijn. Let wel op dat dit een persoon is van 18 jaar of ouder als er alcoholische producten besteld zijn, mogelijk controleren we de legitimatie.

Moet ik nog iets doen bij bezorging?

Nee, je hoeft je boodschappen alleen nog maar aan te nemen. De betaling wordt vanzelf geregeld!

Veel gestelde vragen over de digitale betaalpas

Hoe kan ik betalen in de winkel?

Bij Albert Heijn heb je volop keuze als het gaat om betalen. Of je nu pint, contactloos betaalt met je mobiel of je boodschappen deels met Koopzegels of Air Miles wilt afrekenen, het kan allemaal. Wel zo makkelijk!

Dit zijn de betaalopties die je in onze winkels kunt gebruiken:
  • Pinpas (Maestro of V-Pay) – Snel en vertrouwd.
  • Mobiele betalingen – Gebruik Apple Pay of Google Pay op je smartphone of smartwatch.
  • Contant geld – Kan nog steeds, gewoon aan de kassa.
  • Creditcard (Visa & Mastercard) – Wordt geaccepteerd in alle AH to go's en veel reguliere winkels. Franchisewinkels kiezen dit zelf.
  • AH Cadeaukaart – Handig als cadeau of om zelf te gebruiken.
  • Koopzegels – Lever ze in en betaal er (deels) je boodschappen mee.
  • Air Miles – Wissel je punten in voor korting op je boodschappen.

Goed om te weten
  • Heb je een buitenlandse bankpas met Maestro of V-Pay? Die kun je ook gewoon gebruiken in al onze winkels.
  • Helaas kun je niet betalen met VVV bonnen of Irischeques.

Welke banken doen er mee aan de digitale betaalpas?

Op dit moment kun je betalen met de digitale betaalpas als je een bankpas hebt bij ING, Rabobank en ABN AMRO. Het is dus (nog) niet mogelijk om gebruik te maken van de digitale betaalpas als je klant bent bij bijvoorbeeld ASN Bank, Bunq, Knab, Regiobank, SNS Bank, Revolut of Triodos Bank.

Hoe kan ik mijn online bestelling betalen?

Je hebt verschillende mogelijkheden om je online bestelling te betalen. Kies wat voor jou het makkelijkst is:
  • Betaal ter plekke bij de bezorger of bij het Pick Up Point. Dit kan met je pinpas of via contactloos betalen met je telefoon. Het is niet mogelijk om je bestelling met contant geld te betalen.
  • Betaal vooraf met je digitale betaalpas (als je gebruikmaakt van digitaal bankieren en dus een bankpas hebt bij ING, Rabobank of ABN AMRO) of via iDEAL, snel en vertrouwd.
  • Betaal achteraf via automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Wat we daarvoor nodig hebben? Een ingevuld machtigingsformulier en een kopie van je bankpas. Dit kun je mailen naar betaalaanvragen@ah.nl.
  • Het is niet mogelijk om je bestelling met contant geld te betalen bij de bezorger.

Hoe koppel ik mijn digitale betaalpas?

Je kan je digitale betaalpas koppelen via je profiel. Dit doe je bij Instellingen en voorkeuren onder 'Digitale betaalpas'. Doorloop het proces en je kunt voortaan je bestelling betalen met je gekoppelde betaalpas!

Heb je een nieuwe bankpas en wil je deze koppelen aan je account in plaats van de oude betaalpas? Zorg er dan voor dat je de oude pas eerst ontkoppelt. Pas daarna kun je de nieuwe pas koppelen aan je account.

Goed om te weten: staat er een Visa-logo op je nieuwe bankpas van Rabobank? Deze werkt helaas nog niet met de digitale betaalpas. We werken aan een oplossing en verwachten deze later dit jaar aan te kunnen bieden.

Ik kan niet via iDEAL of digitale betaalpas betalen, wat nu?

Geen zorgen, we willen ervoor zorgen dat iedereen bij Albert Heijn kan bestellen. Alle Nederlandse banken zijn aangesloten bij iDEAL, wat betekent dat bijna iedereen gebruik kan maken van deze betaalmethode als je een Nederlandse bankpas hebt.

Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
  • Pinnen bij de deur. Je kunt gewoon betalen met je pinpas als de bezorger langs komt.
  • Automatische incasso. Heb je geen internetbankieren? Geen probleem! Je kunt ook kiezen voor automatische incasso. Vul daarvoor een  machtigingsformulier in en mail dit, samen met een kopie van je bankpas, naar het e-mailadres dat op het formulier staat.

Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.

Bekijk alles