Veelgestelde vragen over ‘betaalpas’
18 resultatenHoe kan ik betalen in de winkel?
Bij Albert Heijn heb je volop keuze als het gaat om betalen. Of je nu pint, contactloos betaalt met je mobiel of je boodschappen deels met Koopzegels of Air Miles wilt afrekenen, het kan allemaal. Wel zo makkelijk!
- Pinpas (Maestro of V-Pay) – Snel en vertrouwd.
- Mobiele betalingen – Gebruik Apple Pay of Google Pay op je smartphone of smartwatch.
- Contant geld – Kan nog steeds, gewoon aan de kassa.
- Creditcard (Visa & Mastercard) – Wordt geaccepteerd in alle AH to go's en veel reguliere winkels. Franchisewinkels kiezen dit zelf.
- AH Cadeaukaart – Handig als cadeau of om zelf te gebruiken.
- Koopzegels – Lever ze in en betaal er (deels) je boodschappen mee.
- Air Miles – Wissel je punten in voor korting op je boodschappen.
Goed om te weten
- Heb je een buitenlandse bankpas met Maestro of V-Pay? Die kun je ook gewoon gebruiken in al onze winkels.
- Helaas kun je niet betalen met VVV bonnen of Irischeques.
Welke banken doen er mee aan de digitale betaalpas?
Op dit moment kun je betalen met de digitale betaalpas als je klant bent bij ING, Rabobank en ABN AMRO. Bij ABN AMRO wordt de digitale betaalpas momenteel alleen voor een deel van de klanten ondersteund.
Hoe kan ik mijn online bestelling betalen?
Je hebt verschillende mogelijkheden om je online bestelling te betalen. Kies wat voor jou het makkelijkst is:
- Betaal ter plekke bij de bezorger of bij het Pick Up Point. Dit kan met je pinpas of via contactloos betalen met je telefoon.
- Betaal vooraf met je digitale betaalpas (als je gebruikmaakt van digitaal bankieren bij ING of Rabobank) of via iDEAL, snel en vertrouwd.
- Betaal achteraf via automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Wat we daarvoor nodig hebben? Een ingevuld machtigingsformulier en een kopie van je bankpas. Dit kun je mailen naar betaalaanvragen@ah.nl.
Hoe koppel ik mijn digitale betaalpas?
Je kan je digitale betaalpas koppelen via je profiel. Dit doe je bij Instellingen en voorkeuren onder 'Digitale betaalpas'. Doorloop het proces en je kunt voortaan je bestelling betalen met je gekoppelde betaalpas!
Heb je een nieuwe betaalpas en wil je deze koppelen aan je account in plaats van de oude betaalpas? Zorg er dan voor dat je de oude pas eerst ontkoppelt. Pas daarna kun je de nieuwe pas koppelen aan je account.
Goed om te weten: staat er een Visa-logo op je nieuwe betaalpas van Rabobank? Deze werkt helaas nog niet met de digitale betaalpas. We werken aan een oplossing en verwachten deze later dit jaar aan te kunnen bieden.
Heb je een nieuwe betaalpas en wil je deze koppelen aan je account in plaats van de oude betaalpas? Zorg er dan voor dat je de oude pas eerst ontkoppelt. Pas daarna kun je de nieuwe pas koppelen aan je account.
Goed om te weten: staat er een Visa-logo op je nieuwe betaalpas van Rabobank? Deze werkt helaas nog niet met de digitale betaalpas. We werken aan een oplossing en verwachten deze later dit jaar aan te kunnen bieden.
Ik kan niet via iDEAL of digitale betaalpas betalen, wat nu?
Geen zorgen, we willen ervoor zorgen dat iedereen bij Albert Heijn kan bestellen. Alle Nederlandse banken zijn aangesloten bij iDEAL, wat betekent dat bijna iedereen gebruik kan maken van deze betaalmethode.
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
- Pinnen bij de deur. Je kunt gewoon betalen met je pinpas als de bezorger langs komt.
- Automatische incasso. Heb je geen internetbankieren? Geen probleem! Je kunt ook kiezen voor automatische incasso. Vul daarvoor een machtigingsformulier in en mail dit, samen met een kopie van je bankpas, naar het e-mailadres dat op het formulier staat.
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.
Ik krijg bij het afronden een melding van de digitale betaalpas. Moet ik nu altijd zo betalen?
Nee hoor, geen zorgen! Je bent niet verplicht om altijd met de digitale betaalpas te betalen. Er zijn twee situaties mogelijk:
- Heb je je betaalpas nog niet gekoppeld? Kies dan simpelweg voor 'andere betaalmethode'. Je kunt dan gewoon afrekenen met PIN bij de deur of iDEAL vooraf.
- Is je betaalpas al gekoppeld, maar wil je liever per PIN betalen of vooraf met iDEAL? Geen probleem! Klik op het potloodje naast je digitale betaalpas bij het bevestigen van je bestelling en kies gewoon de betaalmethode die jij het prettigst vindt.
Mijn bestelling wordt pas over een paar dagen bezorgd, maar het geld is nu al afgeschreven. Hoe kan dat?
Maak je geen zorgen, als je betaalt met je digitale betaalpas, is het geld nog niet echt afgeschreven. Het bedrag is tijdelijk gereserveerd totdat je bestelling daadwerkelijk wordt geleverd. Pas op het moment van levering wordt het definitieve bedrag afgeschreven.
Annuleer je de bestelling voor de levering? Dan verdwijnt de reservering automatisch, en het bedrag wordt meestal binnen 24 uur weer teruggestort op je rekening. Dit kan per bank iets verschillen.
Goed om te weten: a je bestelling op vrijdag of in het weekend is geannuleerd, kan het zijn dat je de terugbetaling pas op maandag ontvangt. Heb je na 2 werkdagen nog steeds geen terugbetaling? Neem dan even contact met ons op, we helpen je graag verder!
Annuleer je de bestelling voor de levering? Dan verdwijnt de reservering automatisch, en het bedrag wordt meestal binnen 24 uur weer teruggestort op je rekening. Dit kan per bank iets verschillen.
Goed om te weten: a je bestelling op vrijdag of in het weekend is geannuleerd, kan het zijn dat je de terugbetaling pas op maandag ontvangt. Heb je na 2 werkdagen nog steeds geen terugbetaling? Neem dan even contact met ons op, we helpen je graag verder!
Hoe werkt retourpinnen?
Retourpinnen is heel eenvoudig! Het is eigenlijk een omgekeerde pinbetaling. Wanneer je iets terugbrengt, stort de winkel het bedrag via je betaalpas terug op jouw bankrekening. Meestal staat het bedrag de volgende werkdag al op je rekening. Heb je een buitenlandse betaalpas? Dan kan het iets langer duren, meestal enkele werkdagen.
Als je een Nederlandse rekening hebt en na 3 werkdagen is het bedrag er nog niet, loop dan even langs de winkel. Ze kunnen dan kijken of er iets mis is gegaan.
Retourpinnen kan gebruikt worden voor het uitbetalen van Koopzegels, emballagebonnen, en vergoedingen, bijvoorbeeld bij een kwaliteitsklacht. Voor vergoedingen boven de €15,- vragen we altijd om de originele kassabon om de oorspronkelijke betaalwijze (contant of pin) te controleren. Heb je je Bonuskaart gescand? Dan vind je de kassabon terug in de AH app.
Je kunt retourpinnen bij de servicebalie of op het zelfscanplein. Vergeet niet je eerst even bij een servicemedewerker op het zelfscanplein te melden!
Als je een Nederlandse rekening hebt en na 3 werkdagen is het bedrag er nog niet, loop dan even langs de winkel. Ze kunnen dan kijken of er iets mis is gegaan.
Retourpinnen kan gebruikt worden voor het uitbetalen van Koopzegels, emballagebonnen, en vergoedingen, bijvoorbeeld bij een kwaliteitsklacht. Voor vergoedingen boven de €15,- vragen we altijd om de originele kassabon om de oorspronkelijke betaalwijze (contant of pin) te controleren. Heb je je Bonuskaart gescand? Dan vind je de kassabon terug in de AH app.
Je kunt retourpinnen bij de servicebalie of op het zelfscanplein. Vergeet niet je eerst even bij een servicemedewerker op het zelfscanplein te melden!
Het koppelen van mijn digitale betaalpas van Rabobank lukt niet, hoe kan dat?
Krijg je de melding 'geen betaalpas gevonden'? Dan is de kans groot dat er een Visa-logo op je nieuwe betaalpas staat. Die wordt op dit moment helaas nog niet ondersteund door de digitale betaalpas.
We snappen dat dit onhandig is en zijn achter de schermen hard bezig aan een oplossing. We verwachten dat je later dit jaar ook met deze passen kunt betalen. Tot die tijd kun je natuurlijk nog gewoon kiezen voor iDEAL of pinnen bij de bezorging.
We snappen dat dit onhandig is en zijn achter de schermen hard bezig aan een oplossing. We verwachten dat je later dit jaar ook met deze passen kunt betalen. Tot die tijd kun je natuurlijk nog gewoon kiezen voor iDEAL of pinnen bij de bezorging.
Hoe kan ik een aanvraag doen voor betalen per automatische incasso?
Wil je betalen via automatische incasso? Vul dan het machtigingsformulier in en stuur dit, samen met een kopie van je bankpas, naar betaalaanvragen@ah.nl. Zodra je aanvraag verwerkt is, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Zo geregeld!
Goed om te weten: betalen via automatische incasso is alleen beschikbaar bij thuisbezorgen, niet bij het ophalen bij een Pick Up Point. Bij een Pick Up Point moet je dus alsnog pinnen.
Goed om te weten: betalen via automatische incasso is alleen beschikbaar bij thuisbezorgen, niet bij het ophalen bij een Pick Up Point. Bij een Pick Up Point moet je dus alsnog pinnen.