Alles over digitaal sparen met de AH app

Albert Heijn logo omringd door een salade met zalm, fruit en gesneden bruin brood.

Ontdek de voordelen van sparen in de AH app

Om sparen voor iedereen makkelijker te maken, spaar je vanaf nu in de AH app.

  • Digitaal zegels delen met en zegels vragen van anderen
  • Nooit meer zegels vergeten
  • Je volle spaarkaart altijd bij de hand
  • Direct zien hoeveel zegels je gespaard hebt

 

Mijn Albert Heijn app met spaarsysteem en bonusopties

Hoe begin ik met digitaal sparen?

1. Download of update de app

Om digitaal te kunnen sparen heb je de laatste versie van de Albert Heijn app nodig. Deze kan je downloaden via de Appstore of Google Play store.

App-pagina van de Albert Heijn supermarkt met een beoordeling van 4,6 sterren.

2. Log in of maak een profiel aan

Open de AH app. Log in met je gegevens. Ben je je wachtwoord vergeten? Ga naar het log in scherm en vraag je deze opnieuw op. Nog geen profiel? Klik op 'Koppel Bonuskaart' en maak jouw AH profiel aan.

Scherm van een smartphone met de Albert Heijn app die de optie toont om een digitale Bonuskaart te koppelen.

3. Je spaart nu automatisch digitaal mee!

Yes! Je spaart nu automatisch mee in de AH app. Op de startpagina zie je onder 'Mijn Albert Heijn' alle (spaar)acties staan waar je voor meespaart. Hier hoef je dus niks meer voor te doen!

Screenshot van de Albert Heijn app met de optie 'Digitaal sparen' gemarkeerd.

Hoe lever je een volle spaarkaart in?

1. Check je volle kaarten

Yes! Je gaat een volle spaarkaart inleveren. Kijk eerst of je boekje al vol is. Onder 'Mijn Albert Heijn' op het startscherm vind je jouw spaaractie. Bovenin staat het aantal volle boekjes.

Digitale spaarapp met 0 volle spaarkaarten en 0/25 spaarzegels op een smartphone scherm

2. Ga terug naar het startscherm

Ga naar het startscherm van de AH app. Als je goed kijkt, zie je rechts bovenin een klein Bonuskaartje staan. Je kan natuurlijk ook gewoon je fysieke (geactiveerde) Bonuskaart gebruiken.

AH app profielpagina op een smartphone scherm

3. Scan je Bonuskaart

Scan je geactiveerde Bonuskaart bij het afrekenen in de winkel en scan het item waar je voor spaart. Je zegels worden automatisch afgeschreven van je digitale spaarkaart.

Mijn Albert Heijn mobiele app met bonuskaart barcode op smartphone.

Waar zie ik mijn zegelboekje?

1. Ga naar de spaaractie

Klik onder 'Mijn Albert Heijn' op de spaaractie waar je voor aan het sparen bent.

Smartphone scherm met de digitale spaaroptie in de Albert Heijn app omcirkeld in rood.

2. Klik op het witte vak

In de spaaromgeving zie je hoeveel volle digitale spaarkaarten je al hebt, en hoeveel zegels je volgende kaart al heeft. Zie je de zegels liever als spaarkaart? Klik op het grote witte vlak.

Digitaal sparen overzicht op een smartphone scherm, met een pijl die wijst naar de spaarzegel sectie.

3. Bekijk je zegelboekje

Op dit scherm zie je je zegelboekje staan, bijna zoals je hem fysiek van ons gewend bent!

Scherm van de Albert Heijn app met spaarzegelfunctie, met optie om zegels te delen en overzicht van spaargeschiedenis.

Waar zie ik mijn spaargeschiedenis en hoe stop ik met sparen?

1. Ga naar 'meer opties'

Klik onder 'Mijn Albert Heijn' op de spaaractie waar je voor aan het sparen bent. Rechtsbovenin zie je 3 puntjes staan. Hier vind je meer opties.

AH app Digitaal sparen scherm met verlopen spaaractie en een menu-optie.

2. Kies jouw optie

klik op 'spaargeschiedenis' om te zien hoeveel Spaarzegels je op welk moment hebt gespaard. Wil je stoppen met digitaal sparen? Je ziet hieronder de optie 'Stoppen met digitaal sparen' staan.

Scherm van een smartphone met het menu-item "Spaargeschiedenis" omcirkeld.

3. Bekijk je spaargeschiedenis

Hier zie je hoeveel zegels je hebt gespaard bij iedere transactie. Heb je online boodschappen gedaan? Dan worden je spaarzegels al 5 uur voordat je je bestelling thuis ontvangt bijgeschreven.

Spaarzegelgeschiedenis op een smartphone-scherm

Waar krijg ik meer informatie over de spaaractie?

1. Ga naar het tabje 'over spaaractie'

Open onder 'Mijn Albert Heijn' de spaaractie. Je zit automatisch op het tabje ' sparen'. Hiernaast vind je het tabje 'Over spaaractie'.

App-scherm met digitale spaaractie informatie van Albert Heijn.

2. Scroll naar beneden

Onder het tabje 'Over spaaractie' scroll je een beetje naar beneden. Hier vind je een grijze knop met 'Meer informatie over de spaaractie'.

Digitale spaaractie informatie op smartphone scherm

3. Je verlaat de AH app

Je krijgt een pop-up die vraagt of je de app wilt verlaten. Je wordt doorgestuurd naar je browser waar je meer details en informatie vindt over de (spaar)actie.

Pop-up notificatie op smartphone met de vraag "Wil je de app verlaten?" en opties "Nee" en "Ja".

Veelgestelde vragen over digitaal sparen

Hoe koppel ik mijn digitale betaalpas?

Je kan je digitale betaalpas koppelen via je profiel. Dit doe je bij Instellingen en voorkeuren onder 'Digitale betaalpas'. Doorloop het proces en je kunt voortaan je bestelling betalen met je gekoppelde betaalpas!

Heb je een nieuwe bankpas en wil je deze koppelen aan je account in plaats van de oude betaalpas? Zorg er dan voor dat je de oude pas eerst ontkoppelt. Pas daarna kun je de nieuwe pas koppelen aan je account.

Goed om te weten: staat er een Visa-logo op je nieuwe bankpas van Rabobank? Deze werkt helaas nog niet met de digitale betaalpas. We werken aan een oplossing en verwachten deze later dit jaar aan te kunnen bieden.

Welke banken doen er mee aan de digitale betaalpas?

Op dit moment kun je betalen met de digitale betaalpas als je een bankpas hebt bij ING, Rabobank en ABN AMRO. Het is dus (nog) niet mogelijk om gebruik te maken van de digitale betaalpas als je klant bent bij bijvoorbeeld ASN Bank, Bunq, Knab, Regiobank, SNS Bank, Revolut of Triodos Bank.

Hoe kom ik aan een AH Bonuskaart voor het sparen van Mijn AH Miles?

Je kan de Bonuskaart tegenwoordig heel makkelijk digitaal aanvragen. Je ontvangt dan geen fysieke kaart, maar een digitaal Bonuskaartnummer. Als je het Bonuskaartnummer hebt geactiveerd en dus hebt gekoppeld aan jouw account, kun je de digitale Bonuskaart voortaan gebruiken in de AH app. Wel zo makkelijk!

Uiteraard kan je ook nog een fysieke Bonuskaart ophalen in één van onze winkels bij de servicebalie. Die moet je dan wel nog even activeren en toevoegen aan je profiel. Alleen dan kan je er Mijn AH Miles mee sparen.

Hoe werkt de actie sparen voor 2e uitje gratis?

Zin in een leuk dagje weg? Spaar dan mee voor de leukste Uitjes met de actie van Albert Heijn!

Bij elke €10 aan boodschappen*, of je nou in de winkel shopt of online bestelt, ontvang je 1 spaarzegel. Heb je 4 spaarzegels bij elkaar? Dan is je spaarkaart vol en kun je jouw favoriete Uitje scoren met het 2e kaartje helemaal gratis! Kies eenvoudig in de AH app of op ah.nl/uitjes welk avontuur je gaat beleven.

Handig: je spaart gewoon digitaal via de AH app. Zo heb je je spaarkaart altijd bij de hand, én mis je nooit een zegel.

Let op: deze spaaractie is geldig in Nederland en geldt niet voor aankopen bij AH to go.

Dus, waar wacht je nog op? Boodschappen doen, zegels sparen en op naar een gezellig Uitje!

*Het aantal spaarzegels wordt berekend over het netto bonbedrag. Het netto bonbedrag is het totaalbedrag op de kassabon minus Bonuskorting, Koopzegels, statiegeld en emballage (lege flessen). Over het aankoopbedrag van zuigelingenvoeding tot 1 jaar, tabak, telefoonkaarten, postzegels, cadeaukaarten en bonnen, toegangstickets, loten en beltegoed worden geen spaarzegels uitgereikt


Mijn digitale spaarzegels zijn niet bijgeschreven, wat nu?

We willen dat het digitaal sparen op rolletjes loopt. Daarom vinden we het jammer dat het niet helemaal goed is gegaan. Maar niet getreurd: we lossen het netjes met je op.

Check altijd eerst je 'Spaargeschiedenis'. Deze vind je terug als je op de betreffende spaaractie klikt onder 'Mijn Albert Heijn' in de AH app. Als je naar beneden scrolt zie je overzichtelijk hoeveel zegels er per bestelling of winkelbezoek zijn bijgeschreven.

Normaal gesproken worden je digitale spaarzegels vrijwel meteen na je winkelbezoek bijgeschreven. Zijn je zegels 1 dag na winkelbezoek nog niet bijgeschreven? Ga dan even bij de winkel langs.

Bij je online bestelling worden je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen bijgeschreven. Soms is er wat vertraging. Zijn je zegels niet bijgeschreven bij je online bestelling? Wacht dan maximaal 5 werkdagen. Zijn de zegels dan nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice. We staan klaar om het netjes met je op te lossen!

Bekijk alles

De algemene voorwaarden voor digitaal sparen

Klik hier voor de algemene voorwaarden voor digitaal sparen.