Albert Heijn

Albert Heijn logo omringd door een salade met zalm, fruit en gesneden bruin brood.

Statiegeld inleveren bij je online bestelling

Lege kratten, flessen, plastic tassen waar we koelartikelen in bezorgen en blikjes kun je meegeven aan de bezorger. Het statiegeld wordt direct met je verrekend.

Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten tijdens bezorging niet direct uitpakken en weer meegeven. Deze kratten nemen we graag de volgende keer voor je mee. 

Je kunt de klapkratten eventueel ook inleveren in een winkel met een servicepunt. Hier vind je in welke winkel dat kan. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.

Blikjes inleveren bij je online bestelling*

Dat kan op de volgende manier:
  • Maximaal 50 blikjes per bestelling
  • Verpakt per 25
  • In een plastic doorzichtig tasje (die je bij je bestelling ontvangt) of een leeg klapkrat

In totaal kan je 2 doorzichtige tasjes of klapkratten met maximaal 50 blikjes inleveren. Zo is het voor de bezorger duidelijk zichtbaar hoeveel blikjes je inlevert en kan hij snel het statiegeld met je verrekenen.

Omdat we etenswaren vervoeren is het belangrijk dat de blikjes schoon en onbeschadigd worden aangeboden. Als dit niet het geval is, kan de bezorger ervoor kiezen de statiegeldblikjes niet in te nemen.
* bestel je zakelijk? Log dan in voor de juiste info voor jou
Statiegeldblik met statiegeldlogo, barcodes en kenmerken zoals "leeg" en "ongedukt", op een promotionele achtergrond met een logo van Statiegeld Nederland.

Nu ook statiegeld op blik

Vanaf nu is er ook statiegeld op blik. Je herkent de blikjes aan het statiegeldlogo. Heeft je blikje een statiegeldlogo? Lever 'm dan in met je statiegeldflesjes. Graag leeg, ongedeukt en met de barcode goed scanbaar. Zo krijg jij je statiegeld terug en ben je ook goed bezig voor het milieu.

Statiegeld blikje en fles voor recyclingprogramma

Veelgestelde vragen






Bekijk alles