Albert Heijn

Statiegeld inleveren bij je online bestelling
Lege kratten, flessen, plastic tassen waar we koelartikelen in bezorgen en blikjes kun je meegeven aan de bezorger. Het statiegeld wordt direct met je verrekend.
Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten tijdens bezorging niet direct uitpakken en weer meegeven. Deze kratten nemen we graag de volgende keer voor je mee.
Je kunt de klapkratten eventueel ook inleveren in een winkel met een servicepunt. Hier vind je in welke winkel dat kan. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.
Blikjes inleveren bij je online bestelling*
- Maximaal 50 blikjes per bestelling
- Verpakt per 25
- In een plastic doorzichtig tasje (die je bij je bestelling ontvangt) of een leeg klapkrat
In totaal kan je 2 doorzichtige tasjes of klapkratten met maximaal 50 blikjes inleveren. Zo is het voor de bezorger duidelijk zichtbaar hoeveel blikjes je inlevert en kan hij snel het statiegeld met je verrekenen.
Omdat we etenswaren vervoeren is het belangrijk dat de blikjes schoon en onbeschadigd worden aangeboden. Als dit niet het geval is, kan de bezorger ervoor kiezen de statiegeldblikjes niet in te nemen.
* bestel je zakelijk? Log dan in voor de juiste info voor jou

Nu ook statiegeld op blik
Vanaf nu is er ook statiegeld op blik. Je herkent de blikjes aan het statiegeldlogo. Heeft je blikje een statiegeldlogo? Lever 'm dan in met je statiegeldflesjes. Graag leeg, ongedeukt en met de barcode goed scanbaar. Zo krijg jij je statiegeld terug en ben je ook goed bezig voor het milieu.

Veelgestelde vragen
Hoe zit het met statiegeld als ik vooraf met iDEAL betaal?
We verwerken het meteen op je factuur, en het verschil wordt automatisch teruggestort op je rekening. Meestal staat het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening. Houd er wel rekening mee dat dit per bank iets kan verschillen.
Goed om te weten: worden je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het wat langer duren, je kunt het geld dan maandag of dinsdag verwachten. Heb je na 2 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Laat het ons weten, dan zoeken we het graag voor je uit!
En die klapkratten?
Onze bezorgers hebben een strak schema en kunnen helaas niet wachten tot je alles hebt uitgepakt, daarom zullen ze de klapkratten niet meteen weer meenemen. Maar geen zorgen, je hebt twee opties:
- Geef je klapkratten gewoon mee bij je volgende bezorging, of;
- Lever ze in bij een AH-winkel met een ah.nl-servicepunt. Gebruik de winkelzoeker op ah.nl/winkels en filter op ‘ah.nl servicepunt’ om snel een locatie bij jou in de buurt te vinden. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.
Waar en tot wanneer kan ik een statiegeldbon inleveren?
Heb je lege flessen ingeleverd? Dan kun je de statiegeldbon bij de kassa van jouw Albert Heijn inleveren. Geen probleem als je bij een andere AH bent, maar dan kan het alleen bij de servicebalie. Let op: in een AH to go kan dit niet.
Vergeten om je bon in te leveren? Geen stress! Je hebt nog 5 jaar de tijd om het te doen. Daarna vervalt de waarde van de bon.
Kan ik flessen met statiegeld, lege blikjes en lege kratten inleveren bij de bezorger?
Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten niet direct uitpakken. We nemen je klapkratten de volgende keer graag weer mee. Of lever ze in bij een winkel met een ah.nl-servicepunt. Ga naar ah.nl/winkels en filter op 'ah.nl servicepunt' voor de dichtstbijzijnde winkel met deze mogelijkheid. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.
Hoe lever je lege blikjes in?
- Blikjes zijn schoon en onbeschadigd.
- Maximaal 50 blikjes per bestelling.
- Verpakt per 25 stuks.
- In een plastic doorzichtig tasje (die je bij je bestelling ontvangt) of een leeg klapkrat.