Veelgestelde vragen over ‘statiegeld’
50 resultatenHoe zit het met statiegeld als ik vooraf met iDEAL betaal?
Goed dat je het vraagt! Als je vooraf met iDEAL betaalt, wordt het statiegeld bij de bezorging verrekend. Is er een verschil met wat je al betaald hebt? Geen zorgen, dat komt helemaal goed.
We verwerken het meteen op je factuur, en het verschil wordt automatisch teruggestort op je rekening. Meestal staat het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening. Houd er wel rekening mee dat dit per bank iets kan verschillen.
Goed om te weten: worden je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het wat langer duren, je kunt het geld dan maandag of dinsdag verwachten. Heb je na 2 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Laat het ons weten, dan zoeken we het graag voor je uit!
En die klapkratten?
Onze bezorgers hebben een strak schema en kunnen helaas niet wachten tot je alles hebt uitgepakt, daarom zullen ze de klapkratten niet meteen weer meenemen. Maar geen zorgen, je hebt twee opties:
We verwerken het meteen op je factuur, en het verschil wordt automatisch teruggestort op je rekening. Meestal staat het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening. Houd er wel rekening mee dat dit per bank iets kan verschillen.
Goed om te weten: worden je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het wat langer duren, je kunt het geld dan maandag of dinsdag verwachten. Heb je na 2 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Laat het ons weten, dan zoeken we het graag voor je uit!
En die klapkratten?
Onze bezorgers hebben een strak schema en kunnen helaas niet wachten tot je alles hebt uitgepakt, daarom zullen ze de klapkratten niet meteen weer meenemen. Maar geen zorgen, je hebt twee opties:
- Geef je klapkratten gewoon mee bij je volgende bezorging, of;
- Lever ze in bij een AH-winkel met een ah.nl-servicepunt. Gebruik de winkelzoeker op ah.nl/winkels en filter op ‘ah.nl servicepunt’ om snel een locatie bij jou in de buurt te vinden. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.
Waar en tot wanneer kan ik een statiegeldbon inleveren?
Heb je lege flessen ingeleverd? Dan kun je de statiegeldbon bij de kassa van jouw Albert Heijn inleveren. Geen probleem als je bij een andere AH bent, maar dan kan het alleen bij de servicebalie. Let op: in een AH to go kan dit niet.
Vergeten om je bon in te leveren? Geen stress! Je hebt nog 5 jaar de tijd om het te doen. Daarna vervalt de waarde van de bon.
Kan ik flessen met statiegeld, lege blikjes en lege kratten inleveren bij de bezorger?
Ja, lege (klap)kratten flessen en blikjes kan je meegeven aan de bezorger. Plastic tasjes van vorige bestellingen kan je ook inleveren. Zet je alles vast klaar voor de bezorger? Die trekt het statiegeld meteen van je factuur af.
Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten niet direct uitpakken. We nemen je klapkratten de volgende keer graag weer mee. Of lever ze in bij een winkel met een ah.nl-servicepunt. Ga naar ah.nl/winkels en filter op 'ah.nl servicepunt' voor de dichtstbijzijnde winkel met deze mogelijkheid. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.
Hoe lever je lege blikjes in?
Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten niet direct uitpakken. We nemen je klapkratten de volgende keer graag weer mee. Of lever ze in bij een winkel met een ah.nl-servicepunt. Ga naar ah.nl/winkels en filter op 'ah.nl servicepunt' voor de dichtstbijzijnde winkel met deze mogelijkheid. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.
Hoe lever je lege blikjes in?
- Blikjes zijn schoon en onbeschadigd.
- Maximaal 50 blikjes per bestelling.
- Verpakt per 25 stuks.
- In een plastic doorzichtig tasje (die je bij je bestelling ontvangt) of een leeg klapkrat.
Er is een fout gemaakt bij het afrekenen van mijn bestelling, wat nu?
Dat is natuurlijk vervelend. Geen zorgen, we kijken het graag voor je na. Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Wacht dan eerst even tot je factuur beschikbaar is op ah.nl/facturen. Deze ontvang je direct na de bezorging. Gaat het om iets anders, of weet je niet zeker waar het misging? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Vergeet je ordernummer niet te melden, dan zoeken we het snel voor je uit.
Hoe kan ik een kopiefactuur opvragen?
Na de levering kun je direct zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. Je kunt je factuur makkelijk terugvinden bij facturen op de website of in de AH app onder je profiel bij 'Mijn bestellingen'. Zo heb je altijd snel toegang tot je factuur wanneer je die nodig hebt!
Is er een minimum bestelbedrag?
We bezorgen je boodschappen al bij je thuis als het bestelbedrag hoger is dan €50.00. Haal je je boodschappen op bij een Pick Up Point? Dan kan dat vanaf €25.00. Dit is exclusief kortingen, bezorg- of ophaalkosten en statiegeld.
Je merkt dit ook als je aan het bestellen bent en wilt afronden. De button 'rond je bestelling af' kan je dan niet aanklikken. Je moet dan nog wat aanvullen om aan het bedrag van €50.00 (of €25.00 bij een ophaalbestelling) te komen.
Je merkt dit ook als je aan het bestellen bent en wilt afronden. De button 'rond je bestelling af' kan je dan niet aanklikken. Je moet dan nog wat aanvullen om aan het bedrag van €50.00 (of €25.00 bij een ophaalbestelling) te komen.
Er is een fout gemaakt bij het verrekenen van statiegeld bij mijn online bestelling. Wat kan ik doen?
Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. Geen zorgen! We lossen het graag voor je op.
Controleer eerst je factuur. Hier zie je precies wat je hebt gekocht, welk bedrag aan statiegeld is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. Klopt er iets niet, dan kan je het eenvoudig zelf regelen via het statiegeldformulier. Zo gepiept!
Controleer eerst je factuur. Hier zie je precies wat je hebt gekocht, welk bedrag aan statiegeld is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. Klopt er iets niet, dan kan je het eenvoudig zelf regelen via het statiegeldformulier. Zo gepiept!
Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?
Als zakelijke klant bij Albert Heijn heb je de keuze uit meerdere betaalopties. Zo kies je eenvoudig de manier die het beste bij jouw bedrijf past. Hieronder vind je een overzicht van de mogelijkheden:
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
- PIN-betaling bij levering
De meest gebruikte betaalmethode onder onze zakelijke klanten. Je plaatst je bestelling, kiest voor PIN-betaling en rekent veilig af bij onze bezorger met een mobiel pinapparaat. Na levering ontvang je automatisch een digitale factuur, die staat binnen 1 à 2 werkdagen klaar in je online profiel onder ‘facturen’. - iDEAL: Snel en vertrouwd
Betaal je liever direct bij het plaatsen van je bestelling? Kies dan voor iDEAL. Je betaalt snel, veilig en vertrouwd via je eigen bank. Wijzigingen in je bestelling? Geen probleem. Als je minder bestelt dan vooraf betaald, storten we het verschil automatisch terug – net als eventueel statiegeld. Ook bij iDEAL ontvang je je factuur digitaal, 1 à 2 dagen na bezorging onder ‘facturen’. - Op rekening betalen
Heb je een zakelijk account én sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kun je betalen op rekening aanvragen. Je ontvangt je factuur enkele dagen na levering per e-mail en hebt vervolgens 21 dagen de tijd om te betalen. Aanvragen doe je via het formulier op onze website. Wij verwerken je aanvraag binnen 5 werkdagen en houden je per e-mail op de hoogte. - Automatische incasso: betalen zonder omkijken
Wil je het nóg makkelijker maken? Kies dan voor automatische incasso. We schrijven het bedrag enkele dagen na bezorging automatisch van je rekening af. Hiervoor vul je het machtigingsformulier in en mail je dit samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl. Binnen 5 werkdagen hoor je van ons.
Wil je de machtiging stopzetten of je IBAN wijzigen? Gebruik dan het intrekkingsformulier en stuur dit, indien nodig met een nieuw aanvraagformulier, naar hetzelfde e-mailadres.
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
Wanneer ontvang ik de factuur van mijn online bestelling?
Je factuur is meestal kort na de bezorging al beschikbaar. Zo kun je direct zien wat je precies hebt betaald en of er statiegeld is verrekend. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'. Zo heb je al jouw facturen altijd bij de hand, wel zo handig!
Wat staat er op de factuur van mijn online bestelling?
Op je factuur vind je alle belangrijke informatie over je bestelling:
- Jouw gegevens en het ordernummer
- Een overzicht van de artikelen met omschrijving en prijs, inclusief Nix18-producten en eventuele gratis toevoegingen
- Niet leverbare producten, mocht iets niet beschikbaar zijn
- Jouw voordeel (bijvoorbeeld de Bonuskorting)
- Verpakkingen en het statiegeld
- Koopzegels (als je deze spaart)
- Servicekosten (ook wel de bezorgkosten)