Veelgestelde vragen over ‘statiegeld’

50 resultaten

Hoe zit het met statiegeld als ik vooraf met iDEAL betaal?

Goed dat je het vraagt! Als je vooraf met iDEAL betaalt, wordt het statiegeld bij de bezorging verrekend. Is er een verschil met wat je al betaald hebt? Geen zorgen, dat komt helemaal goed.

We verwerken het meteen op je factuur, en het verschil wordt automatisch teruggestort op je rekening. Meestal staat het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening. Houd er wel rekening mee dat dit per bank iets kan verschillen.

Goed om te weten: worden je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het wat langer duren, je kunt het geld dan maandag of dinsdag verwachten. Heb je na 2 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Laat het ons weten, dan zoeken we het graag voor je uit!

En die klapkratten?
Onze bezorgers hebben een strak schema en kunnen helaas niet wachten tot je alles hebt uitgepakt, daarom zullen ze de klapkratten niet meteen weer meenemen. Maar geen zorgen, je hebt twee opties:
  • Geef je klapkratten gewoon mee bij je volgende bezorging, of;
  • Lever ze in bij een AH-winkel met een ah.nl-servicepunt. Gebruik de winkelzoeker op ah.nl/winkels en filter op ‘ah.nl servicepunt’ om snel een locatie bij jou in de buurt te vinden. Vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig (deze vind je ook in de AH-app) én een recente bestelling, anders kun je de klapkratten helaas niet in de winkel inleveren.

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe betaal ik als Bezorgbundelklant mijn bestelling via automatische incasso?

Met de Albert Heijn Bezorgbundel betaal je jouw bestelling nu eenvoudig en snel met automatische incasso. Zo hoef je niet meer elke keer handmatig af te rekenen en wordt het bedrag na bezorging automatisch van je rekening afgeschreven. Wel zo fijn!

Hoe activeer je automatische incasso als Bezorgbundelklant?
  • Tijdens het afronden van je bestelling zie je een melding dat automatische incasso voor jou beschikbaar is.
  • Klik op het potloodje, volg de stappen en selecteer het juiste rekeningnummer.*
  • Klik op 'Bevestigen' en automatische incasso is voor jou geactiveerd.
  • Je kunt je bestelling nu afronden zoals je gewend bent.
*Liever vanaf een rekening betalen die niet bij ons bekend is? Betaal dan eerst een bestelling met iDEAL vanaf deze rekening. Hierna zie je deze rekening vanzelf in de lijst staan van beschikbare rekeningnummers voor automatische incasso.

Hoe werkt bestellen met automatische incasso?
  • Na het activeren staat automatische incasso standaard voor jou ingesteld als betaalmethode.
  • Na bezorging schrijven we het bedrag altijd op de derde werkdag na levering van je rekening af. Heb je bijvoorbeeld bezorging op maandag? Dan wordt het bedrag op donderdag van je rekening afgeschreven. Op woensdag bezorgd? Dan schrijven we het op maandag af.
  • Lever je bij bezorging statiegeld in? Dan verrekenen we dit met het bedrag dat we afschrijven.
  • Direct na bezorging zie je in het betalingsoverzicht welk bedrag we zullen afschrijven.

Goed om te weten: op deze manier betalen met automatische incasso rollen we langzaam uit. Het kan dus zijn dat jouw buurman wél op deze manier kan betalen, maar jij nog niet. Via deze weg kun je betalen met automatische incasso ook aanvragen.

Wat vind je van dit antwoord?


Waar en tot wanneer kan ik een statiegeldbon inleveren?

Heb je lege flessen ingeleverd? Dan kun je de statiegeldbon bij de kassa van jouw Albert Heijn inleveren. Geen probleem als je bij een andere AH bent, maar dan kan het alleen bij de servicebalie. Let op: in een AH to go kan dit niet.

Vergeten om je bon in te leveren? Geen stress! Je hebt nog 5 jaar de tijd om het te doen. Daarna vervalt de waarde van de bon.

Wat vind je van dit antwoord?


Kan ik flessen met statiegeld, lege blikjes en lege kratten inleveren bij de bezorger?

Ja, lege (klap)kratten, flessen en blikjes kan je meegeven aan de bezorger. Plastic tasjes van vorige bestellingen kan je ook inleveren. Zet je alles vast klaar voor de bezorger? Die trekt het statiegeld meteen van je factuur af.

Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten niet direct uitpakken. We nemen je klapkratten de volgende keer graag weer mee. Of lever ze in bij een winkel met een ah.nl-servicepunt. Ga naar ah.nl/winkels en filter op 'ah.nl servicepunt' voor de dichtstbijzijnde winkel met deze mogelijkheid. Vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig (deze vind je ook in de AH-app) én een recente bestelling, anders kun je de klapkratten helaas niet in de winkel inleveren.

Hoe lever je lege blikjes in?
  • Blikjes zijn schoon en onbeschadigd.
  • Maximaal 50 blikjes per bestelling.
  • Verpakt per 25 stuks.
  • In een plastic doorzichtig tasje (die je bij je bestelling ontvangt) of een leeg klapkrat.

Wat vind je van dit antwoord?


Er is een fout gemaakt bij het afrekenen van mijn bestelling, wat nu?

Dat is natuurlijk vervelend. Geen zorgen, we kijken het graag voor je na. Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Wacht dan eerst even tot je factuur beschikbaar is op ah.nl/facturen. Deze ontvang je direct na de bezorging.
  • Gaat het om een fout met statiegeld? Meld het hier.
  • Klopt je verrekende Bonuskorting niet? Meld het hier.
Gaat het om iets anders, of weet je niet zeker waar het misging? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Vergeet je ordernummer niet te melden, dan zoeken we het snel voor je uit.

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe kan ik een kopiefactuur opvragen?

Na de levering kun je direct zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. Je kunt je factuur makkelijk terugvinden bij facturen op de website of in de AH app onder je profiel bij 'Mijn bestellingen'. Zo heb je altijd snel toegang tot je factuur wanneer je die nodig hebt!

Wat vind je van dit antwoord?


Is er een minimum bestelbedrag?

We bezorgen je boodschappen al bij je thuis als het bestelbedrag hoger is dan €50.00. Haal je je boodschappen op bij een Pick Up Point? Dan kan dat vanaf €25.00. Dit is exclusief kortingen, bezorg- of ophaalkosten en statiegeld.

Je merkt dit ook als je aan het bestellen bent en wilt afronden. De button 'rond je bestelling af' kan je dan niet aanklikken. Je moet dan nog wat aanvullen om aan het bedrag van €50.00 (of €25.00 bij een ophaalbestelling) te komen.

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?

Als zakelijke klant bij Albert Heijn heb je de keuze uit meerdere betaalopties. Zo kies je eenvoudig de manier die het beste bij jouw bedrijf past. Hieronder vind je een overzicht van de mogelijkheden:
  • PIN-betaling bij levering
    De meest gebruikte betaalmethode onder onze zakelijke klanten. Je plaatst je bestelling, kiest voor PIN-betaling en rekent veilig af bij onze bezorger met een mobiel pinapparaat. Na levering ontvang je automatisch een digitale factuur, die staat binnen 1 à 2 werkdagen klaar in je online profiel onder ‘facturen’.
  • iDEAL: Snel en vertrouwd
    Betaal je liever direct bij het plaatsen van je bestelling? Kies dan voor iDEAL. Je betaalt snel, veilig en vertrouwd via je eigen bank. Wijzigingen in je bestelling? Geen probleem. Als je minder bestelt dan vooraf betaald, storten we het verschil automatisch terug – net als eventueel statiegeld. Ook bij iDEAL ontvang je je factuur digitaal, 1 à 2 dagen na bezorging onder ‘facturen’.
  • Op rekening betalen
    Log in met je zakelijke account op ah.nl en ga via het poppetje rechtsboven naar 'Gegevens en voorkeuren'. Rechtsonder zie je naast het kopje 'Betaalmethode' in het blauw 'Betaal op rekening'. Klik daar op en vul je gegevens in. Als je klikt op 'Verstuur aanvraag', zullen we binnen 3 werkdagen contact met je opnemen. Tot die tijd kun je gewoon bestellen en betalen met iDEAL of PIN.
  • Automatische incasso: betalen zonder omkijken
    Wil je het nóg makkelijker maken? Kies dan voor automatische incasso. We schrijven het bedrag enkele dagen na bezorging automatisch van je rekening af. Hiervoor vul je het machtigingsformulier in en mail je dit samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl. Binnen 5 werkdagen hoor je van ons.

    Wil je de machtiging stopzetten of je IBAN wijzigen? Gebruik dan het intrekkingsformulier en stuur dit, indien nodig met een nieuw aanvraagformulier, naar hetzelfde e-mailadres.

Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.

Wat vind je van dit antwoord?


Er is een fout gemaakt bij het verrekenen van statiegeld bij mijn online bestelling. Wat kan ik doen?

Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. Geen zorgen! We lossen het graag voor je op.

Controleer eerst je factuur. Hier zie je precies wat je hebt gekocht, welk bedrag aan statiegeld is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. Klopt er iets niet, dan kan je het eenvoudig zelf regelen via het statiegeldformulier. Zo gepiept!

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe werkt de actie sparen voor 2e uitje gratis?

Zin in een leuk dagje weg? Spaar dan mee voor de leukste Uitjes met de actie van Albert Heijn!

Bij elke €10 aan boodschappen*, of je nou in de winkel shopt of online bestelt, ontvang je 1 spaarzegel. Heb je 4 spaarzegels bij elkaar? Dan is je spaarkaart vol en kun je jouw favoriete Uitje scoren met het 2e kaartje helemaal gratis! Kies eenvoudig in de AH app of op ah.nl/uitjes welk avontuur je gaat beleven.

Handig: je spaart gewoon digitaal via de AH app. Zo heb je je spaarkaart altijd bij de hand, én mis je nooit een zegel.

Let op: deze spaaractie is geldig in Nederland en geldt niet voor aankopen bij AH to go.

Dus, waar wacht je nog op? Boodschappen doen, zegels sparen en op naar een gezellig Uitje!

*Het aantal spaarzegels wordt berekend over het netto bonbedrag. Het netto bonbedrag is het totaalbedrag op de kassabon minus Bonuskorting, Koopzegels, statiegeld en emballage (lege flessen). Over het aankoopbedrag van zuigelingenvoeding tot 1 jaar, tabak, telefoonkaarten, postzegels, cadeaukaarten en bonnen, toegangstickets, loten en beltegoed worden geen spaarzegels uitgereikt

Wat vind je van dit antwoord?