Betalen

AH Klantenservice

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je betaalt je boodschappen altijd bij de bezorger of bij een collega van een Pickup Point en niet al online. Er zijn verschillende manieren:

  • Pinnen met je pinpas of Apple Pay
  • Een betaalverzoek met een QR-code (instructiefilmpje). Hier heb je de laatste versie van de AH app voor nodig.
  • Met een bankpas waar het V-pay of Maestro logo op staat.
  • Per automatische incasso. Dit kan pas vanaf je zesde bestelling en hiervoor kan je een ingevuld aanvraagformulier samen met een kopie van je bankpas sturen naar klantenservice@ah.nl.

Je kan dus niet betalen met een creditcard of vooraf met bijvoorbeeld iDEAL of Paypal. Het totaalbedrag is vooraf namelijk niet bekend. Dit komt doordat er nog statiegeld van de klapkratten van tevoren niet bekend is. Ook het uiteindelijk gewicht van afgewogen producten kan verschillen.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen als zakelijke klant?

Ook zakelijke bestellingen betaal je standaard per PIN. Het is ook mogelijk om op rekening te kopen of per automatische incasso te betalen, maar wel pas als er tenminste 5 bestellingen per PIN zijn voldaan.

Sta je ingeschreven als zakelijke klant en heb je tenminste 5 bestellingen per PIN voldaan?

Vul dan direct het aanvraagformulier voor betalen op rekening.

Of vul het aanvraagformulier in voor betalen per automatische incasso.

Heb je vragen over je factuur of afleverbon?

Op de bon die je ontvangt van de bezorger staat wat je moet afrekenen. Dit totaalbedrag is anders dan in je bevestigingsmail door acties, statiegeld van de klapkratten, verschil in dagprijs van groente en fruit en gewichtsartikelen. Op je factuur zie je:

  • Jouw gegevens en het ordernummer

  • De artikelen met de omschrijving en de prijs, Nix18 artikelen en gratis toevoegingen

  • Niet leverbaar

  • Jouw voordeel (de Bonuskorting)

  • Verpakkingen en statiegeld

  • Koopzegels (als je die digitaal spaart)

  • Service (bezorgkosten)

  • Samenvatting van het totaal

In de samenvatting zie je het totaal aan Bonuskorting en het subtotaal met btw. Als laatste zie je het totaalbedrag waar het geleverde statiegeld, verpakkingskosten, verrekeningen en servicekosten vanaf zijn gehaald.

De emballage die je inlevert haalt de bezorger meteen van je totaalbedrag af. Je uiteindelijke factuur met daarop alle verrekeningen zie je de dag na je bezorging terug op ah.nl/facturen.

Goed om te weten dat je Nix18 artikelen 2x op de bon ziet staan. 1x apart gemeld en nog een keer in de opsomming van de artikelen. Ook de servicekosten zie je dubbel, 1x apart en 1x in de opsomming op het einde. Je betaalt ze natuurlijk maar 1x.


Kopie factuur

Wil je een kopie factuur? Goed nieuws, die heb je al! Je ziet al je facturen namelijk onder 'mijn facturen' op www.ah.nl/facturen. Zodra we je boodschappen hebben bezorgd of jij ze hebt opgehaald zie je 1, max 2, dagen later je factuur online.

Zo heb je altijd je facturen bij de hand en kan je ze zelf downloaden, doormailen, opslaan of printen. Wel zo handig!

Is er iets fout gegaan bij het afrekenen van je bestelling?

We doen er alles aan om alle betalingen goed te verwerken, maar denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt, neem dan eerst een kijkje op ah.nl/facturen. Hier vind je de dag na de bezorging je factuur waar je alle kortingen, maar ook het verrekende statiegeld terugziet.

Klopt er dan toch iets niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Laat ons weten wat er niet klopt en wat je bestelnummer is, zodat we het kunnen oplossen.

Wat kan ik doen bij een dubbele betaling?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling en willen we zo snel mogelijk voor je oplossen. Als je vermoedt dat er dubbel betaald is, neem dan contact met ons op via één van onze chatkanalen. Om het zo snel mogelijk op te lossen is het belangrijk dat je de onderstaande info in je bericht aan ons doorgeeft. Heb je niet alles bij de hand, kijk dan op ah.nl/facturen om je factuur digitaal te bekijken. Daarop vind je ook je debiteurennummer en het nummer van je bestelling.

  • Datum van eerste overboeking, betaling of incasso

  • Datum van tweede overboeking, betaling of incasso

  • Betaalbewijs

  • Bedrag

  • Bestelnummer

  • Debiteurennummer

  • Factuurnummer

  • IBAN waar op teruggestort moet worden

Voeg van beide betalingen een printscreen toe aan je chatbericht met daarop duidelijk de transactiegegevens.

Wat zijn de bankgegevens van Albert Heijn?

Voor een snelle en correcte verwerking van je betaling vragen wij je om altijd het ordernummer en je factuurnummer bij een overboeking te vermelden. Onderstaan de bankgegevens van Albert Heijn:

IBAN: NL46INGB0702493368

BIC / Swiftcode :INGBNL2A

KVK nummer: 35012085

Btw nummer: NL002230884 B01

Let op: Je kan geen geld storten op het rekeningnummer wat staat vermeld bij pintransacties.

Gerelateerde artikelen

Klacht over mijn bestelling

We doen ons uiterste best om je bestelling zo goed en compleet mogelijk te bezorgen, maar soms kan er helaas wat fout gaan. Mis je een product of heb je een klacht over de kwaliteit? Vul dan dit formulier in en dan vergoeden we het bedrag automatisch op je volgende factuur. Zo gebeurd!

Bekijk de details

Zakelijk bestellen

Hoe je je kan inschrijven en bestellen als zakelijke klant, welke betaalwijzes er allemaal zijn en hoe je die kan aanvragen lees je hier. Of je nou wil betalen per PIN, machtiging of factuur, de keuze is aan jou.

Wil je nog meer weten? Bezoek ook eens onze speciale pagina voor zakelijke klanten.

Bekijk de details

Bezorging

Al je boodschappen heb je besteld, de dag van bezorgen is aangebroken en het door jou gekozen bezorgmoment is niet meer ver weg...

We snappen dat je een hoop vragen kan hebben voor, tijdens en na het bezorgen van je boodschappen. Hieronder zullen we die zo goed mogelijk beantwoorden.

Bekijk de details

Contact