Betalen

Veelgestelde vragen over Betalen

Hoe kan ik betalen in de winkel?

In onze winkels kun je op verschillende manieren afrekenen. Van contant tot pinnen en van creditcard tot je mobiele wallet (Apply Pay en Google Pay).

Daarnaast kun je ook betalen met de AH Cadeaukaart en kun je Koopzegels inleveren om je boodschappen mee af te rekenen. Als je Air Miles spaart, kun je deze gebruiken om korting te krijgen op jouw boodschappen.

Betalen met creditcard

Bij Albert Heijn zetten we ons in om je winkelervaring zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daarom accepteren we in alle AH to go's en veel van onze winkels betalingen met Visa en Mastercard, de meest gebruikte creditcards wereldwijd. Onze franchisewinkels maken zelf de keuze of ze creditcardbetalingen mogelijk maken.

Heb je een buitenlandse bankpas met het Maestro logo of het V-Pay logo? Met deze pas kan je ook bij al onze winkels afrekenen.

Betalen met VVV-bon of Irischeque

Het is niet mogelijk om met deze bonnen te betalen.


Hoe werkt zelfscannen in de winkel?

Zelfscannen kan met een losse handscanner, of met de AH app op je mobiel of bij de zelfscankassa doen. Wat je ook kiest, je doet je boodschappen veilig, makkelijk en overzichtelijk.

Scannen met de handscanner in de winkel

Met de handscanner in de winkel start je door het scannen van je Bonuskaart. Je pakt de handscanner en scant je boodschappen. Afrekenen doe je bij een betaalpaal.

Scannen met je mobiele telefoon

  • Maak in de winkel verbinding met het gratis Wi-Fi netwerk 'Albert Heijn' en accepteer de voorwaarden, anders werkt het niet.
  • Start de AH app en klik op ‘start met zelfscannen’ op de homepagina en scan je Bonuskaart en al je boodschappen.
    Let wel op: dit is niet dezelfde scanner die je kan gebruiken om je boodschappenlijstje te maken.
  • Als je klaar bent, kan je betalen bij een zelfscankassa.
  • Kies ‘betalen’ op je mobiel en een barcode verschijnt op je scherm. Scan deze barcode bij een zelfscankassa en betaal met je bankpas.

Je kunt ook nog even zien hoe dit werkt in de handige video's op onze speciale pagina over zelfscannen.

Let op: krijg je een melding dat je bonuskaart is geblokkeerd? Geen nood, in elke winkel met een zelfscan kan je bij de medewerker bij de kassa's je kaart laten deblokkeren.


Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?

Er zijn diverse betaalwijzes mogelijk. Als zakelijke klant kan je betalen via PIN, iDEAL, op rekening of via een automatische incasso.

Pin
De standaard betaalwijze is PIN. Je bestelt je producten, geeft aan dat je akkoord gaat met pinbetaling en bij levering betaal je bij onze bezorger via een mobiel pinapparaat. Ook bij deze betaalwijze ontvang je een een digitale factuur 1-2 dagen na levering kan je deze terugvinden in je profiel onder 'facturen'.

iDEAL
Je bestelt je producten en betaalt direct en makkelijk via iDEAL. Eventuele wijzigingen in je bestelling zijn nog altijd mogelijk en de restantbetaling voldoe je vervolgens ook via iDeal. Verlaag je het bestelbedrag? Dan krijg je het teveel betaalde bedrag retour gestort op je rekening, net zoals ingeleverd statiegeld. Je ontvangt een digitale factuur 1-2 dagen na levering en kan je terugvinden in je profiel onder 'facturen'.

Op rekening
Heb je een zakelijk account aangemaakt via onze website en sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kan je betalen op rekening aanvragen. De factuur krijg je enkele dagen na de bezorging van je bestelling in een e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 21 dagen.

Je kan hier het aanvraagformulier voor betalen op rekening invullen. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor je aanvraag is verwerkt en je ontvangt altijd van ons een bericht zodra dat is gebeurd

Doorlopende machtiging
Je kan ook kiezen voor betalen met een automatische incasso. Wij schrijven dan enkele dagen na de bezorging het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden.

Mail het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl we verwerken je aanvraag in 5 werkdagen.

Naar aanleiding van je aanvraag zal een kredietwaardigheidstoetsing uitgevoerd worden. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag voor een doorlopende machtiging of betalen op rekening te weigeren. Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan per mobiele pin.

Je vindt je factuur van elke bestelling, hoe je ook betaalt, altijd terug in je profiel.

Wil je de machtiging stoppen, dan kan je het intrekkingsformulier invullen.

Wil je je IBAN voor de machtiging wijzigen? Dan is het van belang dat je zowel het intrekkingsformulier als een nieuw aanvraagformulier invult en mailt naar het adres op het formulier.


Hoe koppel ik mijn digitale betaalpas?

Vanaf versie 8.40 van de AH App kun je zelf je digitale betaalpas koppelen via je profiel. Dit doe je door in de app op rechtsboven op het 'poppetje te klikken. Scroll naar beneden en onder Instellingen en voorkeuren vind je 'Digitale betaalpas'. Doorloop het proces en je kunt voortaan je bestelling betalen met je gekoppelde betaalpas!


Hoe werken Bonusaanbiedingen?

Elke week hebben we Bonusaanbiedingen. Je krijgt korting door je Bonuskaart te scannen bij het betalen van je boodschappen. Je vindt de Bonusaanbiedingen in de Bonusfolder en op onze website.


Hoe kan ik mijn gespaarde Koopzegels laten uitbetalen?

Dat kan in de winkel via retourpinnen bij de servicebalie of om je boodschappen ermee betalen. Betaal je met koopzegels bij de zelfscankassa? Dan moeten je boodschappen duurder zijn dan €52. Want je krijgt bij de zelfscankassa geen geld terug.

Neem je telefoon mee als je de koopzegels wil inwisselen. Ga in de AH app naar het overzicht van je Koopzegels. Klik op ‘Koopzegels uitbetalen’. Je krijgt dan een unieke code. Die geef je aan de kassamedewerker of vul je in bij de zelfscankassa. De code wordt telkens automatisch vernieuwd. Je kan dus geen screenshot van de code laten zien.

Je kan maximaal 10 volle koopzegelboekjes per dag laten uitbetalen. Als je koopzegelboekje nog niet helemaal vol is, kan je het al wel laten uitbetalen. Tot 255 zegels krijg je gewoon terug wat je hebt betaald, dus €0,10 per zegel. Vanaf 255 zegels tot 490 zegels ontvang je €0,50 extra.

In de AH Voordeelshop kun je ook je aankopen betalen met jouw Koopzegels, maar alleen wanneer minimaal 1 van de artikelen in je winkelmandje meer dan €52,- kost. Annuleer je je bestelling? Dan krijg je geen Koopzegels terug, maar wordt het hele bedrag op je bankrekening teruggestort. Het sparen van Koopzegels is nog niet mogelijk via de Voordeelshop.


Hoe kan ik mijn online boodschappen betalen?

Ter plekke bij de bezorger of het Pick Up Point: 

  • Met je pinpas of je telefoon

Vooraf:

  Achteraf per automatische incasso


Hoe kan ik een aanvraag doen voor betalen per automatische incasso?
Vul hiervoor een machtigingsformulier in. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas, naar betaalaanvragen@ah.nl. Zodra je aanvraag is vewerkt ontvang je per e-mail een bericht van ons.

Let op: automatische incasso is alleen geldig bij thuisbezorgen en niet bij ophalen bij een Pick Up Point. Bij een Pick Up point locatie moet je dan alsnog pinnen.

Ik ben een zakelijke klant. Hoe kan ik mijn online boodschappen betalen? 

Vooraf:

  • Via iDeal

Tijdens bezorging van je boodschappen bij de bezorger:

  • Met je pinpas of je telefoon (vervalt op termijn)

  • Met een bankpas waar het V-pay- of Maestro-logo op staat. 

  Achteraf: 

  • Met een factuur. Vul hier het aanvraagformulier in voor betalen op rekening. 

  • Per automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Vul hiervoor een machtigingsformulierin. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas of een inschrijving bij de KvK naar betaalaanvragen@ah.nl. 


Welke banken doen er mee aan de digitale betaalpas?

Op dit moment wordt betaling met de digitale betaalpas alleen ondersteund door de ING en de Rabobank. Later dit jaar zal de ABN AMRO deze betaalmethode ook ondersteunen. De exacte datum is alleen nog niet bekend.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?