Betalen

Hoe kan ik mijn online boodschappen betalen?

Ter plekke bij de bezorger of het Pick Up Point: 

  • Met je pinpas of je telefoon. 

  • Met een QR-code die de bezorger je laat zien (instructiefilmpje). Hiervoor heb je de AH app én je bankieren app nodig. 

  Achteraf per automatische incasso: 

  • Dat kan na 5 bestellingen. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Vul hiervoor een machtigingsformulier in. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas, naar klantenservice@ah.nl. 

Hoe kan ik een kopiefactuur opvragen?

We kunnen tijdelijk geen kopie facturen opsturen vanuit onze klantenservice, maar gelukkig is er ook goed nieuws; vlak nadat je boodschappen zijn bezorgd, staat je factuur al online.

Je kan meteen zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'.

Hoe stop ik mijn machtiging voor automatische incasso?

Vul het formulier 'Intrekking SEPA Incasso Machtiging voor een doorlopende betaling' in en stuur het naar ons op.

Kan ik mijn boodschappen meteen bij het bestellen betalen?

Nee, dat kan niet. We weten dan nog niet hoeveel je moet betalen. Dat weten we pas als we je boodschappen inpakken. Dan zien we hoeveel klapkratten we nodig hebben, en daar zit statiegeld op. En sommige producten moeten we nog afwegen. Daarvan verschilt de prijs per gewicht.

Ik ben een zakelijke klant. Hoe kan ik mijn online boodschappen betalen? 

Ter plekke bij de bezorger of het Pick Up Point: 

  • Met je pinpas of je telefoon. 

  • Met een QR-code die de bezorger je laat zien (instructiefilmpje). Hiervoor heb je de laatste versie van de AH app én je app voor mobiel bankieren nodig. 

  • Met een bankpas waar het V-pay- of Maestro-logo op staat. 

  Achteraf: 

  • Per automatische incasso. Dat kan na 5 bestellingen. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Vul hiervoor een machtigingsformulier in. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas of een inschrijving bij de KvK naar klantenservice@ah.nl. 

  • Met een factuur. Ook dat kan pas na 5 bestellingen. Vul hier het aanvraagformulier in voor betalen op rekening. 

Wat staat er op de pakbon?

Als je boodschappen hebt besteld, krijg je eerst een bevestigingsmail. Zodra we de boodschappen voor je hebben klaargezet, mailen we je een digitale pakbon. Op de pakbon staat wat je moet betalen bij de bezorger. Dat bedrag is anders dan het bedrag dat in je bevestigingsmail stond. Dat komt door acties, het statiegeld van de klapkratten, en omdat sommige producten afgewogen moeten worden.

Wanneer krijg ik de factuur?

Vlak nadat je boodschappen zijn bezorgd, staat je factuur al online. Je kan dan zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'.

Wat staat er op de factuur?

Op je factuur zie je: 

  • Jouw gegevens en het ordernummer 

  • De artikelen met de omschrijving en de prijs, Nix18 artikelen en gratis toevoegingen

  • Niet leverbaar

  • Jouw voordeel (de Bonuskorting) 

  • Verpakkingen en statiegeld 

  • Koopzegels (als je die digitaal spaart) 

  • Service (bezorgkosten) 

  • Samenvatting van het totaal

In de samenvatting zie je het totaal aan Bonuskorting en het subtotaal met btw. Als laatste zie je het totaalbedrag waar het geleverde statiegeld, verpakkingskosten, verrekeningen en servicekosten vanaf zijn gehaald. 

Er is een fout gemaakt bij het afrekenen van mijn bestelling. Wat kan ik doen?

Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. We raden je aan om even te wachten tot je factuur online staat op ah.nl/facturen. Dat is meestal de dag na de bezorging. Op je factuur staat precies wat je hebt gekocht en wat jouw Bonuskorting is. Ook het statiegeld en de bezorgkosten staan erop. Klopt er iets niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Laat ons weten wat er niet klopt en wat je bestelnummer is. Dan lossen wij het voor je op.

Mijn Bonuskorting is niet verrekend. Wat kan ik doen?

Dat kan soms gebeuren. We raden je aan om even te wachten tot je factuur online staat op ah.nl/facturen. Dat is meestal de dag na de bezorging. Op je factuur staat precies wat je hebt gekocht en wat jouw Bonuskorting is. Klopt er iets niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Laat ons weten wat er niet klopt en wat je bestelnummer is. Dan lossen wij het voor je op.

Ik heb een factuur dubbel betaald. Wat kan ik doen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem dan contact met ons op via de contactknop onderaan deze pagina. Zet in je bericht:

  • De datum van de eerste overboeking

  • De datum van de tweede overboeking

  • Het bedrag

  • Het bestelnummer

  • Het debiteurennummer

  • Het factuurnummer

  • Het rekeningnummer waarop we het geld moeten terugstorten

  • Screenshots (schermafbeeldingen) van je rekeningafschriften als bewijs van betaling

Kijk op ah.nl/facturen om je factuur digitaal te bekijken.

Wat zijn de bank- en bedrijfsgegevens van Albert Heijn?

IBAN: NL46 INGB 0702493368 

BIC/Swiftcode: INGBNL2A 

KvK-nummer: 35012085 

Btw-nummer: NL002230884 B01

Vermeld bij het betalen altijd je ordernummer en je factuurnummer.

Let op: Je kan geen geld storten op het rekeningnummer dat staat vermeld bij pintransacties.

Praat met AH