Veelgestelde vragen over ‘Betalen’
50 resultatenHoe kan ik betalen in de winkel?
Bij Albert Heijn heb je volop keuze als het gaat om betalen. Of je nu pint, contactloos betaalt met je mobiel of je boodschappen deels met Koopzegels of Air Miles wilt afrekenen, het kan allemaal. Wel zo makkelijk!
- Pinpas (Maestro of V-Pay) – Snel en vertrouwd.
- Mobiele betalingen – Gebruik Apple Pay of Google Pay op je smartphone of smartwatch.
- Contant geld – Kan nog steeds, gewoon aan de kassa.
- Creditcard (Visa & Mastercard) – Wordt geaccepteerd in alle AH to go's en veel reguliere winkels. Franchisewinkels kiezen dit zelf.
- AH Cadeaukaart – Handig als cadeau of om zelf te gebruiken.
- Koopzegels – Lever ze in en betaal er (deels) je boodschappen mee.
- Air Miles – Wissel je punten in voor korting op je boodschappen.
Goed om te weten
- Heb je een buitenlandse bankpas met Maestro of V-Pay? Die kun je ook gewoon gebruiken in al onze winkels.
- Helaas kun je niet betalen met VVV bonnen of Irischeques.
Hoe kan ik mijn online bestelling betalen?
- Betaal ter plekke bij de bezorger of bij het Pick Up Point. Dit kan met je pinpas of via contactloos betalen met je telefoon. Het is niet mogelijk om je bestelling met contant geld te betalen.
- Betaal vooraf met je digitale betaalpas (als je gebruikmaakt van digitaal bankieren bij ING, Rabobank of ABN AMRO) of via iDEAL, snel en vertrouwd.
- Betaal achteraf via automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Wat we daarvoor nodig hebben? Een ingevuld machtigingsformulier en een kopie van je bankpas. Dit kun je mailen naar betaalaanvragen@ah.nl.
Hoe bestel ik boodschappen via de AH app?
Benieuwd hoe online bestellen via de AH app werkt? We leggen het voor je uit:
- Om boodschappen te bestellen heb je een AH profiel nodig. Heb je die nog niet? Maak er dan hier een aan.
- Log vervolgens in en ga naar ‘Mijn lijst’ onderaan de pagina.
- Kies linksboven bij het winkelicoontje en het auto-icoontje voor ‘Online bestellen’.
- Klik op ‘Kies je bestelmoment’ en vervolgens ‘Nieuwe bestelling starten’.
- Kies of je boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point.
- Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.
- Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
- Klaar met boodschappen doen én is het bestelbedrag hoger dan €50.00? Kies dan voor ‘Rond je bestelling af’.
- In het scherm ‘Maak compleet’ zie je producten die niet in je mandje zitten, maar je wel vaak koopt. Niets vergeten? Klik dan op ‘Volgende’.
- Kies je betaalmethode en klik op ‘Bestellen en betalen’ of ‘Bestel en betaal aan de deur’ (dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode).
- Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin staat welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.
Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem! Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen.
Hoe bestel ik boodschappen via ah.nl?
Je boodschappen bestellen via ah.nl is eenvoudig, snel en waar voor je geld. Bekijk hier alle voordelen van online bestellen.
Benieuwd hoe online bestellen via ah.nl werkt? We leggen het voor je uit:
- Om boodschappen te bestellen heb je een AH profiel nodig. Heb je die nog niet? Maak er dan hier een aan.
- Log vervolgens in en klik rechtsboven op 'Online bestellen'.
- Kies of je boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point onder ‘Kies je bezorgmoment’.
- Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.
- Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
- Klaar met boodschappen doen en is het bestelbedrag hoger dan €50.00? Klik dan op het autootje rechtsboven en controleer je bestelling.
- Klopt het bezorg- of ophaalmoment, het adres en je boodschappenlijstje? Klik dan op ‘Afronden'.
- In het scherm ‘Maak je bestelling compleet’ zie je producten die niet in je mandje zitten, maar je wel vaak koopt. Niets vergeten? Klik dan rechtsboven op ‘Volgende’.
- Kies je betaalmethode en klik op ‘Bestellen en betalen’ of ‘Bestel en betaal aan de deur’ (dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode).
- Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin staat welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.
Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem! Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen.
Hoe betaal ik mijn bestelling uit de Bloemen Shop?
Heb je nog vragen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!
Kan ik bij Albert Heijn winkels met mijn creditcard betalen?
Zeker! Bij Albert Heijn willen we het afrekenen zo makkelijk mogelijk maken. Daarom kun je in alle AH to go’s en in veel van onze reguliere winkels gewoon betalen met je Visa of Mastercard creditcard.
Let op: sommige franchisewinkels maken hier hun eigen keuze in. Wil je zeker weten of jouw Albert Heijn creditcards accepteert? Neem dan even contact op met de winkel zelf. De contactgegevens van jouw winkel vind je hier.
Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?
- PIN-betaling bij levering
De meest gebruikte betaalmethode onder onze zakelijke klanten. Je plaatst je bestelling, kiest voor PIN-betaling en rekent veilig af bij onze bezorger met een mobiel pinapparaat. Na levering ontvang je automatisch een digitale factuur, die staat binnen 1 à 2 werkdagen klaar in je online profiel onder ‘facturen’. - iDEAL: Snel en vertrouwd
Betaal je liever direct bij het plaatsen van je bestelling? Kies dan voor iDEAL. Je betaalt snel, veilig en vertrouwd via je eigen bank. Wijzigingen in je bestelling? Geen probleem. Als je minder bestelt dan vooraf betaald, storten we het verschil automatisch terug – net als eventueel statiegeld. Ook bij iDEAL ontvang je je factuur digitaal, 1 à 2 dagen na bezorging onder ‘facturen’. - Op rekening betalen
Heb je een zakelijk account én sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kun je betalen op rekening aanvragen. Je ontvangt je factuur enkele dagen na levering per e-mail en hebt vervolgens 21 dagen de tijd om te betalen. Aanvragen doe je via het formulier op onze website. Wij verwerken je aanvraag binnen 5 werkdagen en houden je per e-mail op de hoogte. - Automatische incasso: betalen zonder omkijken
Wil je het nóg makkelijker maken? Kies dan voor automatische incasso. We schrijven het bedrag enkele dagen na bezorging automatisch van je rekening af. Hiervoor vul je het machtigingsformulier in en mail je dit samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl. Binnen 5 werkdagen hoor je van ons.
Wil je de machtiging stopzetten of je IBAN wijzigen? Gebruik dan het intrekkingsformulier en stuur dit, indien nodig met een nieuw aanvraagformulier, naar hetzelfde e-mailadres.
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
Hoe kan ik als zakelijke klant online bestellen?
Bestellen van boodschappen kan meteen wanneer je een zakelijk account hebt aangemaakt. Vandaag besteld, morgen bezorgd. En schrijf je je in als nieuwe zakelijke klant, dan kan je direct betalen op rekening bij ons aanvragen. Makkelijk toch? Binnen 5 dagen krijg je een bevestiging van ons. Heb je al een account? Vul dan het aanvraagformulier alsnog in.
- Maak een account aan
Schrijf je in als zakelijke klant en geniet van alle voordelen, zoals ons exclusief zakelijk assortiment. Meld je meteen aan voor de nieuwsbrief voor een welkomstcadeau bij je eerste bestelling. - Bezorgen
Vandaag besteld, morgen in huis. Bij ons heb je de zekerheid van bezorging 7 dagen per week. Goed om te weten, als de bezorger onderweg is krijg je tot op een half uur exact de verwachte bezorgtijd. Kies hier een bezorgmoment. - Betalen
Je kiest voor iDeal betalen vooraf of makkelijk en overzichtelijk betalen achteraf. Vraag betalen op rekening aan of geef een doorlopende machtiging af. Bekijk hier de betaalmogelijkheden. - Tip voor de bezorger
Zit jullie bedrijf op een groot terrein of op een bepaalde verdieping in een pand? Laat een bericht voor de bezorger achter zodat hij jullie boodschappen op de juiste plek kan bezorgen. Tip hier de bezorger. - Bezorgbundel zakelijk
Met de Bezorgbundel Zakelijk ben je altijd zeker van je favoriete bezorgmoment met een wekelijks vast Zakelijk Bezorgmoment. En altijd onbeperkt bestellen met gratis bezorgkosten (exclusief maandag bij een Basisbundel). Ontdek hier het gemak van de Bezorgbundel Zakelijk.
Ontdek het zakelijke assortiment & vaste boodschappenlijstjes
Het assortiment voor onze zakelijke klanten heeft alles voor op het werk. Doe slim boodschappen en bespaar veel tijd met eigen vaste boodschappenlijstjes. Maak bijvoorbeeld lijstjes voor de lunch, voor elke afdeling of voor elke collega. Je voegt ze daarna in 1 keer toe.
Hoe kan ik een aanvraag doen voor betalen per automatische incasso?
Goed om te weten: betalen via automatische incasso is alleen beschikbaar bij thuisbezorgen, niet bij het ophalen bij een Pick Up Point. Bij een Pick Up Point moet je dus alsnog pinnen.
Ik kan niet via iDEAL of digitale betaalpas betalen, wat nu?
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
- Pinnen bij de deur. Je kunt gewoon betalen met je pinpas als de bezorger langs komt.
- Automatische incasso. Heb je geen internetbankieren? Geen probleem! Je kunt ook kiezen voor automatische incasso. Vul daarvoor een machtigingsformulier in en mail dit, samen met een kopie van je bankpas, naar het e-mailadres dat op het formulier staat.
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.