Bloem­kool­na­si met een ge­bak­ken ei­tje

Receptvideo - 00:31 min.

Is 'wat eten we vandaag?' bij jou ook altijd de vraag? Gezonde nasi is vanavond het antwoord! Deze koolhydraatarme variant van nasi goreng maak je met bloemkoolrijst, kipgehakt en pittige rode peper. Lekker met een gebakken eitje erop. 

Kipgehakt kruiden

Verhit 1 el olie in een wok en bak 300 g kipgehakt naturel in 8 min krokant. Voeg na 6 min. 1 el oosterse kruiden kip (potje 65 g, Euroma) toe en bak mee. Schil ondertussen 3 cm verse gember en snijd fijn. Snijd 1 teen knoflook fijn. Snijd het steeltje van 1 rode peper. Halveer de peper in de lengte en verwijder met een scherp mes de zaadlijsten. Snijd het vruchtvlees fijn.

Bloemkoolrijst bakken

Voeg de gember, knoflook en rode peper toe aan het gehakt en roerbak 1 min. Doe 350 g boerensoepgroenten (zak) erbij en roerbak nog 3 min. Voeg 800 g bloemkoolrijst toe en roerbak nog 3 min.

Eieren bakken

Verhit ondertussen 1 el olie in een koekenpan en bak 4 eieren. Serveer de nasi met de eieren erop.

TIP Wil je een minder pittige nasi? Laat de rode peper dan weg.

Lees meer

Je hebt een sterk verouderde versie van Internet Explorer, daarom kun je het Allerhande gedeelte van deze site niet zien.