Persoonlijke gegevens wijzigen
Veelgestelde vragen over ‘Privacy’
15 resultatenWat doet Albert Heijn met betrekking tot privacy?
Bij Albert Heijn vinden we het belangrijk dat je als klant erop kunt vertrouwen dat we je gegevens goed behandelen. We begrijpen dat je wilt weten wat we met jouw persoonsgegevens doen.
Op onze speciale website kun je snel zien wanneer je welke gegevens met ons deelt, wat wij daarmee doen en waar je meer informatie kunt vinden over ons privacybeleid.
Wil je ons privacybeleid in detail bekijken? Download het dan hier! We zorgen ervoor dat jouw privacy altijd vooropstaat.
Wij gebruiken samen één account. Hoe werkt de controlecode dan?
Jouw Albert Heijn-account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens en waardevolle items zoals Koopzegels goed beschermen. Je kunt natuurlijk wel op meerdere apparaten inloggen, maar de controlecode wordt alleen naar het e-mailadres of het mobiele nummer gestuurd dat in jouw account staat.
Je hoeft de controlecode op elk apparaat maar één keer in te voeren. De volgende keer herkennen we je met behulp van de cookies.
In de AH app:
In de AH app blijf je doorgaans gewoon ingelogd zolang je niet zelf besluit uit te loggen en hoef je dus alleen bij het eerste gebruik de controlecode in te voeren. Als je zelf uitlogt, dan zul je de volgende keer dat je in de app inlogt opnieuw een code moeten invoeren.
Op ah.nl:
Op ah.nl blijf je ook doorgaans gewoon ingelogd op het apparaat. Je hoeft de controlecode alleen nog maar in te voeren als we niet zeker zijn dat jij het bent die inlogt. Bijvoorbeeld als je vanuit het buitenland inlogt of als je je cookies hebt gewist waardoor we je niet meer herkennen.
Je hoeft de controlecode op elk apparaat maar één keer in te voeren. De volgende keer herkennen we je met behulp van de cookies.
In de AH app:
In de AH app blijf je doorgaans gewoon ingelogd zolang je niet zelf besluit uit te loggen en hoef je dus alleen bij het eerste gebruik de controlecode in te voeren. Als je zelf uitlogt, dan zul je de volgende keer dat je in de app inlogt opnieuw een code moeten invoeren.
Op ah.nl:
Op ah.nl blijf je ook doorgaans gewoon ingelogd op het apparaat. Je hoeft de controlecode alleen nog maar in te voeren als we niet zeker zijn dat jij het bent die inlogt. Bijvoorbeeld als je vanuit het buitenland inlogt of als je je cookies hebt gewist waardoor we je niet meer herkennen.
Waarom moet ik een nieuw wachtwoord verzinnen?
We willen jouw persoonlijke gegevens en soms waardevolle items zoals Koopzegels goed beschermen. Daarvoor is het noodzakelijk dat jij zelf een sterk wachtwoord kiest voor je ah.nl account.
We hebben de regels waar wachtwoorden aan moeten voldoen onlangs aangepast. Het kan zijn dat jouw wachtwoord hier niet aan voldoet. Kies daarom een nieuw wachtwoord, en denk er daarbij aan dat je nooit hetzelfde wachtwoord gebruikt voor het inloggen op andere websites en diensten. Je nieuwe wachtwoord moet minstens 10 karakters bevatten.
Wil je weten wat je nog meer kan doen om je AH account goed te beveiligen? Hier geven we je aantal tips. Zo houden we samen jouw gegevens veilig!
We hebben de regels waar wachtwoorden aan moeten voldoen onlangs aangepast. Het kan zijn dat jouw wachtwoord hier niet aan voldoet. Kies daarom een nieuw wachtwoord, en denk er daarbij aan dat je nooit hetzelfde wachtwoord gebruikt voor het inloggen op andere websites en diensten. Je nieuwe wachtwoord moet minstens 10 karakters bevatten.
Wil je weten wat je nog meer kan doen om je AH account goed te beveiligen? Hier geven we je aantal tips. Zo houden we samen jouw gegevens veilig!
Waarom moet ik een controlecode invoeren als ik inlog op ah.nl?
We willen jouw persoonlijke gegevens en soms waardevolle items zoals Koopzegels goed beschermen. Door deze controlecode wordt jouw persoonlijke data extra beveiligd. De controlecode wordt per sms naar het mobiele nummer gestuurd dat je in je profiel hebt staan. Zo weten we zeker dat jij het echt bent die inlogt.
Wil je weten wat je nog meer kan doen om je AH account goed te beveiligen? Hier geven we je aantal tips. Zo houden we samen jouw gegevens veilig!
Wil je weten wat je nog meer kan doen om je AH account goed te beveiligen? Hier geven we je aantal tips. Zo houden we samen jouw gegevens veilig!
Ik ben mijn telefoon kwijt. Hoe bescherm ik mijn koopzegels?
Ben je je telefoon kwijt? Geen paniek. Je kunt je Koopzegels beschermen door meteen je wachtwoord in je profiel te wijzigen. Hiermee voorkom je dat iemand anders bij jouw koopzegels in de AH app kan.
We raden je ook aan om je telefoon te vergrendelen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Dit zorgt ervoor dat iemand die je telefoon vindt, niet zomaar toegang heeft tot je gegevens.
Door deze stappen te volgen, houd je je Koopzegels veilig. Heb je nog meer vragen? Laat het ons weten.
Hoe meld ik me af voor de AH Nieuwsbrief?
Afmelden gaat snel en eenvoudig! Klik onderaan de nieuwsbrief op 'afmelden' of ga naar 'berichten en e-mails’ op ah.nl en vink uit wat je niet meer wilt ontvangen. In verband met de privacywet mag je dit alleen zelf doen.
Het duurt soms even voordat je wijziging is verwerkt. Misschien krijg je dus nog een mail van ons.
Het duurt soms even voordat je wijziging is verwerkt. Misschien krijg je dus nog een mail van ons.
Hoe kan ik een profiel van een overleden persoon verwijderen?
Allereerst gecondoleerd! We snappen dat je bij een dergelijke trieste gebeurtenis een hoop moet regelen, dus we helpen je graag om dit snel in orde te maken. Er zijn een paar dingen om rekening mee te houden:
1) De persoon die is overleden spaarde geen Koopzegels, had geen Mijn AH Premium of een AH Bezorgbundel. Neem dan even contact op met onze klantenservice en geef ons de naam, geboortedatum en adresgegevens van de persoon door.
2) De persoon die is overleden had wel Koopzegels (tot 500 euro), een AH Bezorgbundel en/of Mijn AH Premium. Stuur dan een mail naar privacy@ah.nl samen met de volgende gegevens:
- Een legitimatie van jou als erfgenaam
- Naar welk account de Koopzegels kunnen worden overgeschreven en op welk IBAN het tegoed kan worden gestort
- Een document waaruit de relatie blijkt van jou als ergenaam
- De adresgegevens en indien mogelijk het e-mailadres van de overledene
3) De persoon die is overleden had voor meer dan 500 euro aan Koopzegels. In dat geval hebben we onderstaande gegevens nodig om je verzoek te verwerken:
- Legitimatie van de erfgenaam
- De account gegevens waar de Koopzegels naartoe kunnen worden gestort
- Document waaruit blijkt dat je de erfgenaam bent zoals een testament of de boedelverdelingsafspraak
We wensen je veel sterkte met het verlies!
Ik heb een mail gehad dat mijn account wordt verwijderd, wat nu?
Geen zorgen. We sturen je deze mail omdat je langer dan 2 jaar niet ingelogd bent geweest op onze website of in de AH app.
In de mail staat vanaf wanneer je account wordt verwijderd. Als je voor die tijd inlogt op onze website of in de AH app, dan is er niks aan de hand en blijft je account gewoon actief.
In de mail staat vanaf wanneer je account wordt verwijderd. Als je voor die tijd inlogt op onze website of in de AH app, dan is er niks aan de hand en blijft je account gewoon actief.
Ik wil mijn persoonlijke gegevens wijzigen, hoe doe ik dat?
Je kunt je persoonlijke gegevens, zoals je e-mailadres of telefoonnummer, makkelijk wijzigen door in te loggen op je Mijn AH-profiel. Om dit in de AH app te doen, klik je eerst op je profielicoon (het poppetje rechts bovenin), daarna ga je naar 'Gegevens en voorkeuren' en vervolgens naar 'Mijn gegevens'. Klik op ‘wijzig’ bij wat je wil aanpassen en vergeet niet om op ‘opslaan’ te klikken.
Wil je bijvoorbeeld je e-mailadres wijzigen? Dan volg je deze stappen:
Wil je bijvoorbeeld je e-mailadres wijzigen? Dan volg je deze stappen:
- Klik op het profielicoon rechts bovenin (het poppetje).
- Klik op 'gegevens en voorkeuren’ en vervolgens op 'inloggegevens'.
- Onder ‘inloggegevens’ zie je 'e-mailadres wijzigen', daar kan je jouw e-mailadres aanpassen. Vergeet de wijzigingen niet op te slaan!
Waar meld ik mijn feedback of idee over digitale toegankelijkheid?
Wij doen ons best om onze website en app voor iedereen goed toegankelijk te maken. Toch kan het gebeuren dat iets niet goed werkt. Heb je problemen met de toegankelijkheid of heb je een idee? Laat het ons dan weten via onderstaande formulieren.
Jouw feedback helpt ons om onze digitale diensten te blijven verbeteren. Alvast bedankt!