Zelfscannen en betalen

Veelgestelde vragen over Zelfscannen en betalen

Hoe werkt zelfscannen in de winkel?

Zelfscannen kan met een losse handscanner, of met de AH app op je mobiel of bij de zelfscankassa doen. Wat je ook kiest, je doet je boodschappen veilig, makkelijk en overzichtelijk.

Scannen met de handscanner in de winkel

Met de handscanner in de winkel start je door het scannen van je Bonuskaart. Je pakt de handscanner en scant je boodschappen. Afrekenen doe je bij een betaalpaal.

Scannen met je mobiele telefoon

  • Maak in de winkel verbinding met het gratis Wi-Fi netwerk 'Albert Heijn' en accepteer de voorwaarden, anders werkt het niet.
  • Start de AH app en klik op ‘start met zelfscannen’ op de homepagina en scan je Bonuskaart en al je boodschappen.
    Let wel op: dit is niet dezelfde scanner die je kan gebruiken om je boodschappenlijstje te maken.
  • Als je klaar bent, kan je betalen bij een zelfscankassa.
  • Kies ‘betalen’ op je mobiel en een barcode verschijnt op je scherm. Scan deze barcode bij een zelfscankassa en betaal met je bankpas.

Je kunt ook nog even zien hoe dit werkt in de handige video's op onze speciale pagina over zelfscannen.

Let op: krijg je een melding dat je bonuskaart is geblokkeerd? Geen nood, in elke winkel met een zelfscan kan je bij de medewerker bij de kassa's je kaart laten deblokkeren.


Hoe werkt de AH Bonuskaart?

Met de AH Bonuskaart krijg je korting op allerlei producten die in de Bonus zijn. En als je je je Bonuskaart activeert, krijg je in de AH-app zelfs nog meer voordeel in de 'Mijn Bonus Box'.

Je kan met je Bonuskaart ook zelfscannen in de winkel, Koopzegels sparen, digitaal zegels sparen voor een spaaractie of extra Bonusbox aanbiedingen activeren in de AH-app.

Als je je Bonuskaart hebt geactiveerd en de AH-app hebt gedownload kun je je Bonuskaart voortaan digitaal gebruiken in de app. Dat scheelt weer een kaart.


Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?

Er zijn diverse betaalwijzes mogelijk. Als zakelijke klant kan je betalen via PIN, iDEAL, op rekening of via een automatische incasso.

Pin
De standaard betaalwijze is PIN. Je bestelt je producten, geeft aan dat je akkoord gaat met pinbetaling en bij levering betaal je bij onze bezorger via een mobiel pinapparaat. Ook bij deze betaalwijze ontvang je een een digitale factuur 1-2 dagen na levering kan je deze terugvinden in je profiel onder 'facturen'.

iDEAL
Je bestelt je producten en betaalt direct en makkelijk via iDEAL. Eventuele wijzigingen in je bestelling zijn nog altijd mogelijk en de restantbetaling voldoe je vervolgens ook via iDeal. Verlaag je het bestelbedrag? Dan krijg je het teveel betaalde bedrag retour gestort op je rekening, net zoals ingeleverd statiegeld. Je ontvangt een digitale factuur 1-2 dagen na levering en kan je terugvinden in je profiel onder 'facturen'.

Op rekening
Heb je een zakelijk account aangemaakt via onze website en sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kan je betalen op rekening aanvragen. De factuur krijg je enkele dagen na de bezorging van je bestelling in een e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 21 dagen.

Je kan hier het aanvraagformulier voor betalen op rekening invullen. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor je aanvraag is verwerkt en je ontvangt altijd van ons een bericht zodra dat is gebeurd

Doorlopende machtiging
Je kan ook kiezen voor betalen met een automatische incasso. Wij schrijven dan enkele dagen na de bezorging het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden.

Mail het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl we verwerken je aanvraag in 5 werkdagen.

Naar aanleiding van je aanvraag zal een kredietwaardigheidstoetsing uitgevoerd worden. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag voor een doorlopende machtiging of betalen op rekening te weigeren. Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan per mobiele pin.

Je vindt je factuur van elke bestelling, hoe je ook betaalt, altijd terug in je profiel.

Wil je de machtiging stoppen, dan kan je het intrekkingsformulier invullen.

Wil je je IBAN voor de machtiging wijzigen? Dan is het van belang dat je zowel het intrekkingsformulier als een nieuw aanvraagformulier invult en mailt naar het adres op het formulier.


Hoe kan ik betalen in de winkel?

In onze winkels kun je op verschillende manieren afrekenen. Van contant tot pinnen en van creditcard tot je mobiele wallet (Apply Pay en Google Pay).

Daarnaast kun je ook betalen met de AH Cadeaukaart en kun je Koopzegels inleveren om je boodschappen mee af te rekenen. Als je Air Miles spaart, kun je deze gebruiken om korting te krijgen op jouw boodschappen.

Betalen met creditcard

Bij Albert Heijn zetten we ons in om je winkelervaring zo gemakkelijk mogelijk te maken. Daarom accepteren we in alle AH to go's en veel van onze winkels betalingen met Visa en Mastercard, de meest gebruikte creditcards wereldwijd. Onze franchisewinkels maken zelf de keuze of ze creditcardbetalingen mogelijk maken.

Heb je een buitenlandse bankpas met het Maestro logo of het V-Pay logo? Met deze pas kan je ook bij al onze winkels afrekenen.

Betalen met VVV-bon of Irischeque

Het is niet mogelijk om met deze bonnen te betalen.


Hoe kan ik mijn online boodschappen betalen?

Ter plekke bij de bezorger of het Pick Up Point: 

  • Met je pinpas of je telefoon

Vooraf:

  Achteraf per automatische incasso


Wanneer krijg ik de factuur?

Vlak nadat je boodschappen zijn bezorgd, staat je factuur al online. Je kan dan zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'.


Mijn bestelling is geannuleerd, maar ik heb vooruit betaald met iDEAL, wat nu?
Als je een bestelling annuleert, storten we het betaalde bedrag terug op de rekening waarmee je betaald hebt. Meestal staat het geld binnen 24 uur op je rekening. Dit kan per bank verschillen. Staat het bedrag na 2 werkdagen nog niet op je rekening, neem dan contact op met ons.
Goed om te weten: Is de bestelling op vrijdag of in het weekend geannuleerd? Dan kan het zijn dat je de betaling pas maandag ontvangt.

Ik krijg bij het afronden een melding van de digitale betaalpas. Moet ik nu altijd zo betalen?

Nee dat hoeft niet. Er zijn 2 situaties mogelijk:

  • Is je betaalpas nog niet gekoppeld? Kies dan voor 'andere betaalmethode. Je kan dan alsnog kiezen voor betalen per PIN aan de deur of vooraf betalen met iDeal.
  • Is je betaalpas al gekoppeld en wil je liever per PIN afrekenen of vooraf met iDeal, klik dan op het potloodje dat naast je digitale betaalpas staat bij het bevestigen van je bestelling.

Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?