Aanvraagformulier betalen per factuur zakelijk
Veelgestelde vragen over ‘Zelfscannen en betalen’
49 resultatenHoe werkt zelfscannen in de winkel?
Zelfscannen maakt boodschappen doen een stuk makkelijker én sneller. Je kunt zelfscannen met een handscanner in de winkel, of gewoon met je mobiel via de AH app. Wat je ook kiest: je doet je boodschappen veilig, makkelijk en overzichtelijk.
De voordelen op een rijtje:
Zelfscannen met een handscanner
Liever niet je mobiel erbij pakken? Gebruik dan de handscanner in de winkel:
Zelfscannen met je mobiel
Je telefoon gebruiken? Zo werkt het:
Bonuskaart geblokkeerd? Geen zorgen!
Krijg je een melding dat je Bonuskaart is geblokkeerd? Loop even langs bij een medewerker bij de kassa’s. Ze helpen je graag om je kaart te deblokkeren.
De voordelen op een rijtje:
-
Je kan direct jouw boodschappen inpakken
-
Je ziet altijd het totaalbedrag en korting
-
Je bent supersnel klaar met afrekenen
Zelfscannen met een handscanner
Liever niet je mobiel erbij pakken? Gebruik dan de handscanner in de winkel:
- Scan eerst je Bonuskaart om te beginnen.
- Pak een handscanner uit het rek.
- Scan je producten terwijl je shopt.
- Klaar? Reken snel af bij een betaalpaal.
Zelfscannen met je mobiel
Je telefoon gebruiken? Zo werkt het:
- Maak verbinding met het gratis Wi-Fi netwerk Albert Heijn in de winkel.
- Open de AH app en klik op ‘Start met zelfscannen’.
- Scan je Bonuskaart en vervolgens je boodschappen.
- Klaar met winkelen? Kies in de app voor ‘Betalen’.
- Je krijgt een barcode te zien. Scan die bij een zelfscankassa en betaal met je pinpas.
Bonuskaart geblokkeerd? Geen zorgen!
Krijg je een melding dat je Bonuskaart is geblokkeerd? Loop even langs bij een medewerker bij de kassa’s. Ze helpen je graag om je kaart te deblokkeren.
Hoe werkt de AH cadeaukaart en hoe kom ik eraan?
Met de Albert Heijn cadeaukaart kun je eenvoudig betalen in al onze winkels, inclusief de Albert Heijn To Go. Houd er wel rekening mee dat je de giftcard niet kunt gebruiken voor online bestellingen. Bij het betalen zie je het eventuele resterende saldo ook op je kassabon.
Je kunt één of meerdere cadeaukaarten op verschillende manieren verkrijgen:
Met de AH cadeaukaart heb je altijd een leuk cadeau in handen of kun je jezelf trakteren met je favoriete producten!
Je kunt één of meerdere cadeaukaarten op verschillende manieren verkrijgen:
- In de winkel: Als je een cadeaukaart in de winkel koopt, bepaal je zelf bij de kassa of de zelfscanpaal welk saldo je op de kaart wilt zetten. Dit kan tussen de €5.00 en €150.00. Ideaal om cadeau te geven!
- In de AH Voordeelshop: Koop je een cadeaukaart hier, dan ontvang je deze per e-mail en zijn ze direct geactiveerd. De kaarten kunnen een waarde hebben van €5.00, €10.00, €25.00 of €50.00. Let op: er geldt een maximum van 3 kaarten per waarde, per klant.
- Zakelijk: Als zakelijke klant koop je een AH cadeaukaart via de speciale zakelijke website.
Met de AH cadeaukaart heb je altijd een leuk cadeau in handen of kun je jezelf trakteren met je favoriete producten!
Hoe bestel ik boodschappen via de AH app?
Je boodschappen bestellen via de AH app is eenvoudig, snel en waar voor je geld. Bekijk hier alle voordelen van online bestellen.
Benieuwd hoe online bestellen via de AH app werkt? We leggen het voor je uit:
Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem! Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen.
Benieuwd hoe online bestellen via de AH app werkt? We leggen het voor je uit:
- Om boodschappen te bestellen heb je een AH profiel nodig. Heb je die nog niet? Maak er dan hier een aan.
- Log vervolgens in en ga naar ‘Mijn lijst’ onderaan de pagina.
- Kies linksboven bij het winkelicoontje en het auto-icoontje voor ‘Online bestellen’.
- Klik op ‘Kies je bestelmoment’ en vervolgens ‘Nieuwe bestelling starten’.
- Kies of je boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point.
- Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.
- Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
- Klaar met boodschappen doen én is het bestelbedrag hoger dan €50.00? Kies dan voor ‘Rond je bestelling af’.
- In het scherm ‘Maak compleet’ zie je producten die niet in je mandje zitten, maar je wel vaak koopt. Niets vergeten? Klik dan op ‘Volgende’.
- Kies je betaalmethode en klik op ‘Bestellen en betalen’ of ‘Bestel en betaal aan de deur’ (dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode).
- Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin staat welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.
Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem! Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen.
Hoe bestel ik boodschappen via ah.nl?
Je boodschappen bestellen via ah.nl is eenvoudig, snel en waar voor je geld. Bekijk hier alle voordelen van online bestellen.
Benieuwd hoe online bestellen via ah.nl werkt? We leggen het voor je uit:
- Om boodschappen te bestellen heb je een AH profiel nodig. Heb je die nog niet? Maak er dan hier een aan.
- Log vervolgens in en klik rechtsboven op 'Online bestellen'.
- Kies of je boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point onder ‘Kies je bezorgmoment’.
- Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.
- Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
- Klaar met boodschappen doen en is het bestelbedrag hoger dan €50.00? Klik dan op het autootje rechtsboven en controleer je bestelling.
- Klopt het bezorg- of ophaalmoment, het adres en je boodschappenlijstje? Klik dan op ‘Afronden'.
- In het scherm ‘Maak je bestelling compleet’ zie je producten die niet in je mandje zitten, maar je wel vaak koopt. Niets vergeten? Klik dan rechtsboven op ‘Volgende’.
- Kies je betaalmethode en klik op ‘Bestellen en betalen’ of ‘Bestel en betaal aan de deur’ (dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode).
- Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin staat welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.
Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem! Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen.
Hoe kan ik betalen in de winkel?
Bij Albert Heijn heb je volop keuze als het gaat om betalen. Of je nu pint, contactloos betaalt met je mobiel of je boodschappen deels met Koopzegels of Air Miles wilt afrekenen, het kan allemaal. Wel zo makkelijk!
- Pinpas (Maestro of V-Pay) – Snel en vertrouwd.
- Mobiele betalingen – Gebruik Apple Pay of Google Pay op je smartphone of smartwatch.
- Contant geld – Kan nog steeds, gewoon aan de kassa.
- Creditcard (Visa & Mastercard) – Wordt geaccepteerd in alle AH to go's en veel reguliere winkels. Franchisewinkels kiezen dit zelf.
- AH Cadeaukaart – Handig als cadeau of om zelf te gebruiken.
- Koopzegels – Lever ze in en betaal er (deels) je boodschappen mee.
- Air Miles – Wissel je punten in voor korting op je boodschappen.
Goed om te weten
- Heb je een buitenlandse bankpas met Maestro of V-Pay? Die kun je ook gewoon gebruiken in al onze winkels.
- Helaas kun je niet betalen met VVV bonnen of Irischeques.
Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?
Als zakelijke klant bij Albert Heijn heb je de keuze uit meerdere betaalopties. Zo kies je eenvoudig de manier die het beste bij jouw bedrijf past. Hieronder vind je een overzicht van de mogelijkheden:
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
- PIN-betaling bij levering
De meest gebruikte betaalmethode onder onze zakelijke klanten. Je plaatst je bestelling, kiest voor PIN-betaling en rekent veilig af bij onze bezorger met een mobiel pinapparaat. Na levering ontvang je automatisch een digitale factuur, die staat binnen 1 à 2 werkdagen klaar in je online profiel onder ‘facturen’. - iDEAL: Snel en vertrouwd
Betaal je liever direct bij het plaatsen van je bestelling? Kies dan voor iDEAL. Je betaalt snel, veilig en vertrouwd via je eigen bank. Wijzigingen in je bestelling? Geen probleem. Als je minder bestelt dan vooraf betaald, storten we het verschil automatisch terug – net als eventueel statiegeld. Ook bij iDEAL ontvang je je factuur digitaal, 1 à 2 dagen na bezorging onder ‘facturen’. - Op rekening betalen
Log in met je zakelijke account op ah.nl en ga via het poppetje rechtsboven naar 'Gegevens en voorkeuren'. Rechtsonder zie je naast het kopje 'Betaalmethode' in het blauw 'Betaal op rekening'. Klik daar op en vul je gegevens in. Als je klikt op 'Verstuur aanvraag', zullen we binnen 3 werkdagen contact met je opnemen. Tot die tijd kun je gewoon bestellen en betalen met iDEAL of PIN. - Automatische incasso: betalen zonder omkijken
Wil je het nóg makkelijker maken? Kies dan voor automatische incasso. We schrijven het bedrag enkele dagen na bezorging automatisch van je rekening af. Hiervoor vul je het machtigingsformulier in en mail je dit samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl. Binnen 5 werkdagen hoor je van ons.
Wil je de machtiging stopzetten of je IBAN wijzigen? Gebruik dan het intrekkingsformulier en stuur dit, indien nodig met een nieuw aanvraagformulier, naar hetzelfde e-mailadres.
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
Hoe kan ik mijn online bestelling betalen?
Je hebt verschillende mogelijkheden om je online bestelling te betalen. Kies wat voor jou het makkelijkst is:
- Betaal ter plekke bij de bezorger of bij het Pick Up Point. Dit kan met je pinpas of via contactloos betalen met je telefoon. Het is niet mogelijk om je bestelling met contant geld te betalen.
- Betaal vooraf met je digitale betaalpas (als je gebruikmaakt van digitaal bankieren en dus een bankpas hebt bij ING, Rabobank of ABN AMRO) of via iDEAL, snel en vertrouwd.
- Betaal achteraf via automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Wat we daarvoor nodig hebben? Een ingevuld machtigingsformulier en een kopie van je bankpas. Dit kun je mailen naar betaalaanvragen@ah.nl.
- Het is niet mogelijk om je bestelling met contant geld te betalen bij de bezorger.
Ik kan niet via iDEAL of digitale betaalpas betalen, wat nu?
Geen zorgen, we willen ervoor zorgen dat iedereen bij Albert Heijn kan bestellen. Alle Nederlandse banken zijn aangesloten bij iDEAL, wat betekent dat bijna iedereen gebruik kan maken van deze betaalmethode als je een Nederlandse bankpas hebt.
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
- Pinnen bij de deur. Je kunt gewoon betalen met je pinpas als de bezorger langs komt.
- Automatische incasso. Heb je geen internetbankieren? Geen probleem! Je kunt ook kiezen voor automatische incasso. Vul daarvoor een machtigingsformulier in en mail dit, samen met een kopie van je bankpas, naar het e-mailadres dat op het formulier staat.
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.
Ik kan mijn bestelling niet contactloos betalen met mijn bankpas, wat nu?
Betalen met onze nieuwe apparaten kan alleen via contactloos betalen, dus je kan geen pincode meer invoeren. Contactloos betalen kan je zelf aanzetten via jouw bank-app. Schakel desnoods hulp in van jouw bank om dit in te stellen.
Hoe kan ik standaard instellen dat ik geen kassabon wil bij de zelfscan?
Dat kan heel eenvoudig via de AH app! Zorg ervoor dat je een Bonuskaart hebt. Volg deze stappen:
Zo ontvang je standaard geen papieren kassabonnen meer bij de zelfscan. Geen zorgen, je digitale kassabonnen vind je nog steeds in je profiel!
Goed om te weten: sommige filialen hebben ervoor gekozen om de optie voor korte of geen bon uit te zetten. In deze winkels krijg je standaard een lange bon, ook al heb je in de app ‘geen bon’ ingesteld.
- Open de AH app en klik rechtsboven op het profiel-icoontje.
- Kies voor 'Gegevens en voorkeuren'.
- Klik opnieuw op 'voorkeuren' en selecteer 'Papieren bon'.
- Verplaats het schuifje naar 'uit'.
Zo ontvang je standaard geen papieren kassabonnen meer bij de zelfscan. Geen zorgen, je digitale kassabonnen vind je nog steeds in je profiel!
Goed om te weten: sommige filialen hebben ervoor gekozen om de optie voor korte of geen bon uit te zetten. In deze winkels krijg je standaard een lange bon, ook al heb je in de app ‘geen bon’ ingesteld.