Zakelijk bestellen

AH Klantenservice

Hoe kan ik als zakelijke klant online bestellen?

Om te kunnen bestellen is het van belang dat je eerst bent ingeschreven. Dat doe je als volgt:

Maak een zakelijk account aan op onze website. Vul je KVK-nummer in en we zoeken meteen al je gegevens erbij en je kan al binnen enkele minuten een zakelijke bestelling plaatsen. Hoe je stap voor stap een bestelling kan plaatsen wijzigen en annuleren, vind je hier.

Heb je al een persoonlijk account en wil je dit omzetten naar een zakelijk account? Dit is helaas niet mogelijk. Je kan uiteraard wel een nieuw zakelijk account aanmaken met een alternatief e-mailadres .

Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?


Er zijn diverse betaalwijzes mogelijk. Als zakelijke klant kan je betalen via PIN, op rekening of via een automatische incasso.

PIN

De standaard betaalwijze is PIN. Je bestelt je producten, geeft aan dat je akkoord gaat met pinbetaling en bij levering betaal je bij onze bezorger via een mobiel pinapparaat. Ook bij deze betaalwijze ontvang je een een digitale factuur 1-2 dagen na levering kan je deze terugvinden in je profiel onder 'facturen'.


Op rekening

Ben je zakelijke klant en sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en heb je tenminste al 5 bestelling per PIN betaald? Dan kan je betalen op rekening aanvragen. De factuur krijg je enkele dagen na de bezorging van je bestelling in een e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 21 dagen.

Nadat je je vijfde bestelling hebt ontvangen en per PIN hebt betaald kan je hier het aanvraagformulier voor betalen op rekening invullen. Het duurt maximaal 5 werkdagen voor je aanvraag is verwerkt en je ontvangt altijd van ons een bericht zodra dat is gebeurd.


Doorlopende machtiging

Nadat je eerste vijf bestellingen per PIN zijn voldaan, kan je ook kiezen voor een automatische incasso. Wij schrijven dan enkele dagen na de bezorging het bedrag af van je rekening. Je geeft hiervoor een doorlopende machtiging af door het machtigingsformulier te downloaden.

Mail het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van je bankpas naar het emailadres dat op het formulier vermeld staat en we verwerken je aanvraag in 5 werkdagen.

Naar aanleiding van je aanvraag zal een kredietwaardigheidstoetsing uitgevoerd worden. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag voor een doorlopende machtiging of betalen op rekening te weigeren. Zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je gewoon bestellen. Je betaalt dan per mobiele pin.

Je vindt je factuur van elke bestelling, hoe je ook betaalt, altijd terug onder je profiel.

Wil je toch weer per PIN betalen? Dat kan uiteraard, neem even contact met onze klantenservice op via een van de kanalen onderaan deze pagina, dan maken we het voor je in orde.

Hoe ziet het zakelijke assortiment eruit?

Exclusief voor onze zakelijke klanten hebben we een speciaal geselecteerd zakelijk assortiment. Hier vind je alles wat je nodig hebt voor je bedrijfslunch en borrels, (verantwoorde) tussendoortjes, handige portieverpakkingen etc.

Kan ik meer producten bestellen dan het ingestelde maximum?

Grote artikelen, zoals bierkratten of trays, nemen veel ruimte in van onze bestelbusjes. Daarom kun je hier vaak maar een beperkt aantal bestellen. Het maximum kan variëren van twee tot zes kratten of trays.

Ook bij Bonusproducten kan het zijn dat er een maximum is ingesteld, omdat we graag zoveel mogelijk klanten blij willen maken met onze scherpe aanbiedingen.

Bij overige producten is er altijd een maximum van 99 stuks per bestelling. Dit is ook echt het maximum wat we per bestelling kunnen leveren.

De verschillende maximeringen staan altijd vast en er kan helaas nooit een uitzondering op worden gemaakt.

Kan ik een kopie factuur krijgen?

Natuurlijk kan dat, sterker nog die heb je al! Je ziet al je facturen onder 'mijn facturen' op https://www.ah.nl/mijn/dashboard/facturen. Log wel eerst even in. Of ga naar 'Mijn profiel' en klik op de tegel 'facturen'
Zodra we je boodschappen hebben bezorgd of jij ze hebt opgehaald zie je 1, max 2, dagen later je factuur online.
Zo heb je altijd je facturen bij de hand en kan je ze zelf downloaden, mailen, opslaan of printen.

Je kan je facturen ook inzien via de Ah app. Als je naar 'mijn bestellingen' gaat, de gewenste bestelling kiest en vervolgens rechtsboven op 'Bekijk factuur'.

Gerelateerde artikelen

Klacht over mijn bestelling

We doen ons uiterste best om je bestelling zo goed en compleet mogelijk te bezorgen, maar soms kan er helaas wat fout gaan. Mis je een product of heb je een klacht over de kwaliteit? Vul dan dit formulier in en dan vergoeden we het bedrag automatisch op je volgende factuur. Zo gebeurd!

Bekijk de details

Bestellen, wijzigen en annuleren

Of je nu voor het eerst een bestelling plaatst, nog even een laatste boodschap wil toevoegen of dat je je bestelling toch plots moet annuleren. Hier vind je stapsgewijs een uitleg hoe je dit zelf op onze website of via de AH app kan doen.

Bekijk de details

Bezorging

Al je boodschappen heb je besteld, de dag van bezorgen is aangebroken en het door jou gekozen bezorgmoment is niet meer ver weg...

We snappen dat je een hoop vragen kan hebben voor, tijdens en na het bezorgen van je boodschappen. Hieronder zullen we die zo goed mogelijk beantwoorden.

Bekijk de details

Contact