Digitaal sparen

AH Klantenservice

Hoe kan ik mij aanmelden voor digitaal sparen? 

Dit kan via de AH app op je mobiele telefoon én met een geregistreerde AH Bonuskaart. Zorg ervoor dat je de laatste versie van de AH app hebt. Ga op de Homepagina van de app, naar 'Mijn Albert Heijn' en klik op één van de spaarmogelijkheden en volg de stappen.

Het activeren van Koopzegels sparen staat los van Spaarzegels sparen voor een spaaractie (zoals bijvoorbeeld pannen of Uitjes). Deze moet je afzonderlijk activeren en stoppen.

We leggen je hier stap voor stap uit hoe je digitaal spaarzegels kan sparen.

Hoe werkt digitaal sparen?

Download de AH app als je deze nog niet hebt. Zorg ervoor dat je een ah.nl profiel hebt met een geactiveerde Bonuskaart. Ga naar 'Mijn Albert Heijn' op de homepagina en klik op de spaaractie waar je aan mee wilt doen. Klik op 'ja dit wil ik' en je spaart voortaan digitaal.

Je saldo spaarzegels kan je alleen zien in de AH app of op de prijsscanner in de winkel als je je Bonuskaart daar scant. Dus niet op je PC of laptop.

Heb je online een bestelling geplaatst, dan worden je spaarzegels bijgeschreven op het moment dat we je bestelling voor je klaarzetten (ongeveer 5 uur voordat je je boodschappen ontvangt). Zorg er wel voor dat je het sparen in de app eerst activeert voordat je jouw bestelling plaatst en bevestigt, anders worden de spaarzegels niet meegerekend in die bestelling.


Wil je je spaaritem kopen in de winkel? Nadat je je Bonuskaart hebt gescand en er wordt ook een spaaritem gescand, trekt de kassa automatisch het kortingsbedrag eraf van de spaarzegels die je in de app hebt gespaard.

Als je eenmaal digitaal sparen hebt geactiveerd, dan spaar je met toekomstige spaaracties ook digitaal, totdat je dit zelf weer stopzet.

Kan ik spaaritems kopen door zowel stickerzegels als ook digitale zegels tegelijk in te leveren aan de kassa?

Nee, dit is niet mogelijk. Het is of het één of het ander. Zodra je je Bonuskaart scant aan de kassa, herkent de kassa jou als digitale spaarder en deze zal automatisch jouw volle digitale spaarkaarten in mindering brengen bij aankoop van het spaaritem. De kassa houdt dan geen rekening meer met Fysieke spaarkaarten die worden ingeleverd. Mocht je zegels tekortkomen, vraag dan zegels aan vrienden en familie. Zij kunnen hun fysieke zegels aan je geven of via een verzoekje in de AH app digitale zegels met je delen.

Hoe kan ik stoppen met digitaal sparen?

Uitschrijven voor digitaal sparen doe je door op de spaarkaart te klikken in de app en vervolgens rechtsbovenin op de drie puntjes en 'Stoppen met digitaal sparen'. Als je je afmeldt voor digitaal sparen dan raak je je volle spaarkaarten en/of zegels kwijt. Dus zorg er dan eerst voor dat je deze hebt verzilverd.


Voor Koopzegels sparen kun je je pas afmelden als je al je Koopzegels hebt uit laten betalen in de winkel. Staat je saldo op 0? Dan kan je de Koopzegels pagina ook weer klikken op de 3 puntjes rechts bovenin en kiezen voor 'Koopzegels stoppen'

Mijn digitale spaarzegels zijn niet bijgeschreven, wat nu?

Normaal gesproken worden je digitale spaarzegels vrijwel meteen na je winkelbezoek bijgeschreven. Bij je online bestelling worden je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen bijgeschreven.

Soms is er wat vertraging. Zijn je zegels 1 dag na winkelbezoek nog niet bijgeschreven? Ga dan even bij de winkel langs. Zijn je zegels niet bijgeschreven bij je online bestelling? Wacht dan maximaal 5 werkdagen. Zijn de zegels dan nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Voortaan kan je zelf het spaaroverzicht zien in de AH app.
Je ziet dan precies hoeveel spaarzegels je op welk moment hebt ontvangen, verzilverd of weggegeven. Als je op je spaarkaart staat in de app, klik je op de 3 puntjes rechts bovenaan de pagina en daarna -> spaargeschiedenis.

Contact