Veelgestelde vragen over ‘Digitaal sparen’
49 resultatenWat is digitaal sparen?
Om sparen voor iedereen makkelijker te maken, spaar je vanaf nu in de AH app. Je ziet direct hoeveel zegels je hebt gespaard. De gespaarde zegels deel je heel eenvoudig met anderen. Daarnaast vergeet je de zegels nooit meer bij de kassa én je hoeft deze niet meer op te plakken op een spaarkaart. Die spaarkaart heb je overigens altijd bij de hand, want die staat gewoon in je app. Lekker makkelijk!
Hoe kan ik mij aanmelden voor digitaal sparen?
- Download of update de app
Om digitaal te kunnen sparen heb je de laatste versie van de Albert Heijn app nodig. Deze kan je downloaden via de Appstore of Google Play store. - Log in of maak een profiel aan
Open de AH app. Log in met je gegevens. Ben je je wachtwoord vergeten? Ga naar het log in scherm en vraag je deze opnieuw op. Nog geen profiel? Klik op 'Koppel Bonuskaart' en maak jouw AH profiel aan. - Je spaart nu automatisch digitaal mee!
Yes! Je spaart nu automatisch mee in de AH app. Op de startpagina zie je onder 'Mijn Albert Heijn' alle (spaar)acties staan waar je voor meespaart. Hier hoef je dus niks meer voor te doen!
Goed om te weten: het activeren van Koopzegels sparen staat los van Spaarzegels sparen voor een spaaractie (zoals bijvoorbeeld bakjes of uitjes). Koopzegels sparen moet je afzonderlijk activeren en stoppen.
Hoe werkt digitaal sparen?
Heb je online een bestelling geplaatst, dan worden je spaarzegels bijgeschreven op het moment dat we je bestelling voor je klaarzetten (ongeveer 5 uur voordat je je boodschappen ontvangt).
Wil je je spaaritem kopen in de winkel? Nadat je je Bonuskaart en een spaaritem hebt gescand, trekt de kassa automatisch het kortingsbedrag eraf van de spaarzegels die je in de app hebt gespaard.
Hoe werkt de actie met het sparen voor Uitjes?
Zin in een leuk dagje weg? Spaar dan mee voor de leukste Uitjes met de actie van Albert Heijn!
Bij elke €10 aan boodschappen*, of je nou in de winkel shopt of online bestelt, ontvang je 1 spaarzegel. Heb je 4 spaarzegels bij elkaar? Dan is je spaarkaart vol en kun je jouw favoriete Uitje scoren met het 2e kaartje helemaal gratis! Kies eenvoudig in de AH app of op ah.nl/uitjes welk avontuur je gaat beleven.
Handig: je spaart gewoon digitaal via de AH app. Zo heb je je spaarkaart altijd bij de hand, én mis je nooit een zegel.
Let op: deze spaaractie is geldig in Nederland en geldt niet voor aankopen bij AH to go.
Dus, waar wacht je nog op? Boodschappen doen, zegels sparen en op naar een gezellig Uitje!
*Het aantal spaarzegels wordt berekend over het netto bonbedrag. Het netto bonbedrag is het totaalbedrag op de kassabon minus Bonuskorting, Koopzegels, statiegeld en emballage (lege flessen). Over het aankoopbedrag van zuigelingenvoeding tot 1 jaar, tabak, telefoonkaarten, postzegels, cadeaukaarten en bonnen, toegangstickets, loten en beltegoed worden geen spaarzegels uitgereikt
Hoe stuur ik een spaarverzoek voor het delen van digitale zegels?
1. Ga naar de AH app, en ga naar je digitale spaarkaart. Scroll een beetje naar benedenen klik op de banner 'zegels delen'.
2. Ga naar 'zegels weggeven'. Kies het aantal zegels dat je wilt weggeven en deel je spaarverzoek via WhatsApp of een andere app.
3. De ontvanger krijgt jouw deelverzoek via WhatsApp of een andere app. De zegels worden automatisch bijgeschreven bij de ontvanger.
Veel plezier met sparen!
Hoe kom ik aan een AH Bonuskaart voor het sparen van Mijn AH Miles?
Uiteraard kan je ook nog een fysieke Bonuskaart ophalen in één van onze winkels bij de servicebalie. Die moet je dan wel nog even activeren en toevoegen aan je profiel. Alleen dan kan je er Mijn AH Miles mee sparen.
Hoe werkt de AH Bonuskaart?
De AH Bonuskaart is helemaal gratis en makkelijk te krijgen! Je haalt ‘m bij de servicebalie in de winkel, of nog sneller online. Als je de kaart online aanvraagt, krijg je een digitale versie in je profiel onder ‘Klantenkaarten’. Zo krijg je meteen korting op je bestellingen via ah.nl en heb je in de AH app altijd jouw Bonuskaart bij de hand!
Hoe kan ik stoppen met digitaal sparen?
- Ga naar 'meer opties'
Klik onder 'Mijn Albert Heijn' op de spaaractie waar je voor aan het sparen bent. Rechtsboven zie je 3 puntjes staan. Hier vind je meer opties. - Kies jouw optie
Klik op 'spaargeschiedenis' om te zien hoeveel Spaarzegels je op welk moment hebt gespaard. Wil je stoppen met digitaal sparen? Je ziet hieronder de optie 'Stoppen met digitaal sparen' staan.
Mijn digitale spaarzegels zijn niet bijgeschreven, wat nu?
Check altijd eerst je 'Spaargeschiedenis'. Deze vind je terug als je op de betreffende spaaractie klikt onder 'Mijn Albert Heijn' in de AH app. Als je naar beneden scrolt zie je overzichtelijk hoeveel zegels er per bestelling of winkelbezoek zijn bijgeschreven.
Normaal gesproken worden je digitale spaarzegels vrijwel meteen na je winkelbezoek bijgeschreven. Zijn je zegels 1 dag na winkelbezoek nog niet bijgeschreven? Ga dan even bij de winkel langs.
Bij je online bestelling worden je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen bijgeschreven. Soms is er wat vertraging. Zijn je zegels niet bijgeschreven bij je online bestelling? Wacht dan maximaal 5 werkdagen. Zijn de zegels dan nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice. We staan klaar om het netjes met je op te lossen!