Digitaal sparen

Veelgestelde vragen over Digitaal sparen

Hoe werkt digitaal sparen?

Download de AH app en zorg ervoor dat je een ah.nl profiel hebt met een geactiveerde Bonuskaart. Je spaart dan automatisch digitaal. Op de startpagina zie je onder 'Mijn Albert Heijn' alle (spaar)acties staan waar je voor meespaart. Hier hoef je dus niks meer voor te doen!

Je spaarzegels saldo kan je alleen zien in de AH app of op de prijsscanner in de winkel als je je Bonuskaart daar scant. Dus niet op je PC of laptop.

Heb je online een bestelling geplaatst, dan worden je spaarzegels bijgeschreven op het moment dat we je bestelling voor je klaarzetten (ongeveer 5 uur voordat je je boodschappen ontvangt).

Wil je je spaaritem kopen in de winkel? Nadat je je Bonuskaart en een spaaritem hebt gescand, trekt de kassa automatisch het kortingsbedrag eraf van de spaarzegels die je in de app hebt gespaard.


Hoe kan ik mij aanmelden voor digitaal sparen? 

Dit kan via de AH app op je mobiele telefoon én met een geregistreerde AH Bonuskaart. Zorg ervoor dat je de laatste versie van de AH app hebt. Ga op de Homepagina van de app naar 'Mijn Albert Heijn', klik op één van de spaarmogelijkheden en volg de stappen.

Het activeren van Koopzegels sparen staat los van Spaarzegels sparen voor een spaaractie (zoals bijvoorbeeld bakjes of uitjes). Koopzegels sparen moet je afzonderlijk activeren en stoppen.

We leggen je hier stap voor stap uit hoe je begint met digitaal zegels sparen.


Hoe werkt sparen voor het 2e bioscoopkaartje gratis?
  • Van 2 september tot en met 15 september ontving je bij elke 5 euro* aan boodschappen in de winkel of bij online bestellen 1 digitale bioscoopspaarzegel in de AH-app. 
  • Bij 4 bioscoopzegels heb je een volle spaarkaart
  • Is je spaarkaart vol? Open je spaarkaart in de AH app en klik op de button ‘Koop nu’ of ga naar www.ah.nl/pathe om één van de actieproducten te kopen met de korting.
  • Verzilveren van volle spaarkaarten kan tot en met 19 januari 2025
  • De AH to go-winkels zijn uitgezonderd van deze spaaractie.

*Het aantal spaarzegels wordt berekend over het netto bonbedrag. Het netto bonbedrag is het totaalbedrag op de kassabon/factuur minus Bonuskorting, Koopzegels, statiegeld en emballage (lege flessen). Over het aankoopbedrag van zuigelingenvoeding tot 1 jaar, telefoonkaarten, postzegels, cadeaukaarten en bonnen, toegangstickets, loten en beltegoed wordt geen spaarzegels uitgereikt.


Wat kan ik met mijn AH Bonuskaart?
  • Krijg korting op allerlei producten. Met een geactiveerde Bonuskaart ontvang je in de AH-app persoonlijke korting met Mijn Bonus Box.

  • Spaar Mijn Miles met je AH Bonuskaart. Koppel hiervoor je Air Mileskaart aan je Bonuskaart. Dit doe je in je profiel bij ‘Klantenkaarten’. Zo spaar je automatisch Mijn Miles als je je Bonuskaart scant.

  • Spaar digitaal Koopzegels en spaarzegels met je Bonuskaart. Dit kan alleen in de Nederlandse Albert Heijn-winkels. Je moet dit dan wel even aanzetten in de AH-app.


Hoe werkt de actie met het sparen voor Uitjes?
  • Bij elke €10 aan boodschappen in de winkel of bij een online bestelling ontving je 1 digitale spaarzegel.
  • De actie liep van 1 juli tot en met 1 september 2024.
  • Verzilveren van de volle spaarkaarten kan tot en met 4 januari 2025.
  • Koop jouw favoriete Uitje in de AH app of via www.ah.nl/uitjes
  • Als de tickets verschillende prijzen hebben, is het goedkoopste kaartje altijd gratis
  • Wil je genieten van de maximale korting? Ga dan altijd voor 2, 4, 6 of 8 etc. tickets. Kies je bijvoorbeeld 3 tickets, dan krijg je 'maar' 1 ticket gratis.

Hoe werkt de AH Bonuskaart?

Met de AH Bonuskaart krijg je korting op allerlei producten die in de Bonus zijn. En als je je je Bonuskaart activeert, krijg je in de AH-app zelfs nog meer voordeel in de 'Mijn Bonus Box'.

Je kan met je Bonuskaart ook zelfscannen in de winkel, Koopzegels sparen, digitaal zegels sparen voor een spaaractie of extra Bonusbox aanbiedingen activeren in de AH-app.

Als je je Bonuskaart hebt geactiveerd en de AH-app hebt gedownload kun je je Bonuskaart voortaan digitaal gebruiken in de app. Dat scheelt weer een kaart.


Mijn digitale spaarzegels zijn niet bijgeschreven, wat nu?

Check altijd eerst je 'Spaargeschiedenis'. Deze vind je terug als je op de betreffende spaaractie klikt onder 'Mijn Albert Heijn' in de AH app. Als je naar beneden scrollt zie je overzichtelijk hoeveel zegels er per (web) winkelbezoek zijn bijgeschreven.

Normaal gesproken worden je digitale spaarzegels vrijwel meteen na je winkelbezoek bijgeschreven. Bij je online bestelling worden je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen bijgeschreven.

Soms is er wat vertraging. Zijn je zegels 1 dag na winkelbezoek nog niet bijgeschreven? Ga dan even bij de winkel langs. Zijn je zegels niet bijgeschreven bij je online bestelling? Wacht dan maximaal 5 werkdagen. Zijn de zegels dan nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Hoe kan ik stoppen met digitaal sparen?

Uitschrijven voor digitaal sparen doe je door op de spaarkaart te klikken in de app en vervolgens rechtsbovenin op de drie puntjes en 'Stoppen met digitaal sparen'. Als je je afmeldt voor digitaal sparen dan raak je je volle spaarkaarten en/of zegels kwijt. Dus zorg er dan eerst voor dat je deze hebt verzilverd. Bekijk het stappenplan op onze speciale pagina.

Voor Koopzegels sparen kun je je pas afmelden als je al je Koopzegels hebt uit laten betalen in de winkel. Staat je saldo op 0? Dan kan je in de Koopzegels pagina ook weer klikken op de 3 puntjes rechts bovenin en kiezen voor 'Koopzegels stoppen'


Ik ben mijn digitale uitjes spaarzegels kwijt. Hoe kan dat?

Wanneer je ervoor kiest om te stoppen met digitaal sparen, dan raak je al je gespaarde digitale zegels kwijt. Je krijgt hier eerst een melding van, voordat je je afmeldt. Dit kan een oorzaak zijn.

Maar kijk even in je spaargeschiedenis in de app wat er precies is gebeurd met je spaarzegels. Je spaargeschiedenis vind je als je op de pagina met de spaarkaart rechts bovenaan op de 3 stippen klikt.

Gebeurt het onverhoopt dat je om wat voor reden dan ook je zegels kwijt bent, dan kan je contact opnemen met de klantenservice.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?