Spaar voor de allerleukste uitjes.

AH Klantenservice

Hoe werkt het sparen voor een 2e kaartje gratis voor uitjes?

Ontvang bij elke 10 euro aan boodschappen* 1 uitjeszegel in de winkel en ook bij je online boodschappen. Is je spaarkaart vol? Lever hem in voor een 2e gratis kaartje. Sparen kan met plakstickers en een spaarkaart in de winkel of digitaal via de AH app. Bij 4 uitjeszegels heb je al een volle spaarkaart. De actie geldt niet in de AH to go en in de Belgische winkels.

*De uitjes spaarzegels worden berekend over het NETTO bonbedrag, ná aftrek van de 35%-kortingsstickers, de (persoonlijke) Bonus(box)kortingen, tabak, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, boeken, telefoonkaarten, postzegels, cadeaukaarten en -bonnen, loten, beltegoed, statiegeld en het aankoopbedrag voor Koopzegels.

Tot wanneer kan ik sparen voor uitjes en de spaarkaart verzilveren?

Je kunt van 5 juli t/m 22 augustus 2021 AH Uitjeszegels sparen. De toegangskaartjes kunnen van 5 juli 2021 t/m 9 januari 2022 worden verzilverd in de AH app of op www.ah.nl/uitjes.

De geldigheid van de tickets kunnen verschillen per uitje, omdat sommige uitjes bijvoorbeeld gesloten zijn in de winter, of juist later open gaan. De geldigheid staat op de site duidelijk per uitje vermeld. Ook de openingstijden van de verschillende uitjes worden vermeld, net als de bijzondere dagen waarop een uitje gesloten is.

Hoe en waar kan ik de kaartjes voor de uitjes kopen?

Heb je een fysieke kaart (kaart met plakstickers)?

  • Controleer eerst of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag nog plek heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kan je controleren op de website van het betreffende uitje.
  • Klik in de AH app op 'koop tickets' of ga naar ah.nl/uitjes om een uitje te bestellen.
  • Kies het gewenste uitje. Bij elke volle spaarkaart ontvang je een 2e kaartje gratis. Zorg er dus voor dat je altijd een even aantal kaartjes in je winkelmandje hebt gedaan om het 2e kaartje gratis te ontvangen
  • Voer de code die op de achterkant van de spaarkaart staat in en volg de stappen om je betaling af te ronden. Inloggen met je AH account is niet nodig. Je ontvangt de entreebewijzen in je mail.
  • Voor sommige uitjes is het nodig om vooraf via de website van het betreffende uitje een datum en tijdvak te reserveren. Zonder reservering wordt de toegang anders geweigerd. Check dit dus goed vooraf op de website van het betreffende uitje.
  • Toon de e-tickets die je per mail hebt ontvangen samen met je volle spaarkaart bij de kassa van het betreffende uitje. Het is aan te raden om de entreebewijzen voor de zekerheid te printen.
  • Je neemt dus een print van de E-tickets en de volle spaarkaarten mee naar het uitje.

Spaar je digitaal met de AH app?

  • Controleer eerst of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag nog plek heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kan je bekijken op de site van het uitje zelf.
  • Open je spaarkaart in de AH app en klik op 'koop tickets'.
  • Kies het gewenste uitje. Bij elke volle spaarkaart ontvang je een 2e kaartje gratis. Zorg er dus voor dat je altijd een even aantal kaartjes in je winkelmandje hebt gedaan om het 2e kaartje gratis te ontvangen
  • Vul de code uit de app in en volg de stappen om je betaling af te ronden. Je zegels worden automatisch afgeschreven. Je ontvangt de entreebewijzen in je mail. Vergeet ze dus niet mee te nemen.
  • LET OP: voor sommige uitjes is het nodig om vooraf via de website van het betreffende uitje een datum en tijdvak te reserveren. Zonder reservering kan het zijn dat toegang wordt geweigerd. Check dit dus goed op de website van het betreffende uitje.

Het betalen van de e-tickets kan uitsluitend via iDEAL. Op een andere manier betalen is niet mogelijk.

Ik ben mijn digitale uitjes spaarzegels kwijt. Hoe kan dat?

Wanneer je ervoor kiest om te stoppen met digitaal sparen, dan raak je al je gespaarde digitale zegels kwijt. Je krijgt hier eerst een melding van, voordat je je afmeldt. Dit kan een oorzaak zijn.

Maar kijk even in je spaargeschiedenis in de app wat er precies is gebeurd met je spaarzegels. Je spaargeschiedenis vind je als je op de pagina met de spaarkaart rechts bovenaan op de 3 stippen klikt.

Gebeurt het onverhoopt dat je om wat voor reden dan ook je zegels kwijt bent, dan kan je contact opnemen met de klantenservice via één van de contactopties onderaan deze pagina.

Ik heb geen uitjes spaarzegels ontvangen bij mijn online bestelling.

Spaar je stickerzegels met een fysieke spaarkaart? Dan kan je naar de dichtstbijzijnde AH winkel. Op vertoon van je factuur krijg je de ontbrekende spaarzegels bij de service-balie.

Let wel; dat je de stickerzegels alleen krijgt als je deze hebt aangevinkt voordat je je bestelling hebt bevestigd.

Tip: Spaar digitaal met de AH app, dan wordt alles automatisch bijgeschreven, je hebt alle spaarkaarten en zegels bij elkaar in één app en verzilveren met de AH app is nog makkelijker. Lees hier meer over digitaal sparen en aanmelden.


Spaar je digitaal? Houd er rekening mee dat je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen worden bijgeschreven. Dit zie je terug in je spaargeschiedenis in de AH app.
Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op via een van de contactopties onderaan deze pagina.

Bij AH Compact bestellingen kan je alleen digitaal sparen. Je ontvangt geen stickerzegels bij je bestelling

Kan ik digitale uitjes spaarzegels ook aan iemand anders geven?

Ja dat kan. Degene die graag spaarzegels van jou zou willen, stuurt jou dan een verzoek om zegels te delen via whatsapp bijvoorbeeld. Je ontvangt dan een verzoek met een link daarin die uitkomt in de app. Via deze link kan je het aantal zegels intypen (door de + of – toets) die jij wilt weggeven.

Hier leggen we je uit hoe het precies werkt.

Hoe kan ik stoppen met digitaal sparen voor de uitjes spaarzegels?

Uitschrijven voor digitaal sparen doe je door op de spaarkaart te klikken in de AH app en vervolgens rechts bovenin op de drie puntjes en op 'Stoppen met digitaal sparen' te klikken. Als je je afmeldt voor digitaal sparen dan raak je je volle spaarkaarten en/of zegels kwijt. Dus zorg er dan eerst voor dat je deze hebt verzilverd.

Ik heb vouchers voor uitjes gekocht, kan ik deze nog annuleren?

Annuleren is helaas niet mogelijk. Als je je reservering wilt wijzigen kun je contact opnemen met het betreffende uitje.

Ik ben de e-mail met vouchers van de uitjes kwijt. Wat moet ik doen?

Neem contact op met de klantenservice via een van onderstaande contactmogelijkheden en vraag of je entreebewijzen opnieuw kunnen worden toegestuurd. Vergeet niet je naam en emailadres te vermelden die je hebt opgegeven bij het bestellen van de vouchers.

De entreeprijzen zijn verschillend voor de uitjes. Hoe werkt het dan?

Tijdens het bestelproces vul je de actiecode die op je spaartkaart staat in. Vervolgens krijg je op elk 2e toegangskaartje 100% korting. Je moet wel 2 kaartjes in je mandje geplaatst hebben, dit gebeurt dus niet automatisch. Korting geldt alleen bij een veelvoud van 2. Bij 3 kaarten krijgt je dus 1 kaartje gratis. Als een activiteit verschillende prijzen hanteert (bijv. volwassenen / kind) worden alle aangeschafte vouchers op volgorde gezet van hoge prijs naar lage prijs. Vervolgens wordt op de goedkoopste kaartjes 100% korting gegeven.

Voorbeeld:
3 volwassen kaartjes a € 20,-, 1 senioren kaartje a € 15,-, en 2 kinderkaartjes a € 10,-.
De prijs wordt dan als volgt berekend:

Eerste volwassene kaartje € 20,-.
Tweede volwassene kaartje € 20,-.
Derde volwassene kaartje € 20,-
Eerste senioren kaartje € 0,-
Eerste kinderkaartje € 0,-
Tweede kinderkaartje € 0,-
Totaal € 60,- voor 6 toegangsbewijzen.

Wat zijn de actievoorwaarden?

Klik hier om de actievoorwaarden te lezen.

Contact