Klacht na winkelbezoek

Veelgestelde vragen over Klacht na winkelbezoek

Ik heb feedback of een klacht over een Albert Heijn winkel. Waar meld ik deze?

Onze collega’s in de winkel doen er alles aan om je winkelbezoek zo prettig mogelijk te maken. Ben je toch ontevreden? Deel dan je ervaring met ons, zodat we kunnen verbeteren.

Je kan dit op de volgende manieren doen:

  • Het snelste is als je meteen in de winkel vraagt naar de supermarktmanager, die lost het graag met je op. Heb je de komende tijd geen bezoek gepland, dan kun je ook telefonisch contact opnemen met de specifieke winkel.
  • Geef je melding door via het feedbackformulier. Wij zorgen ervoor dat het bij de juiste winkelmanager terechtkomt.

Hoe werkt jullie klachtenprocedure?

We zien onze klanten natuurlijk het liefst helemaal tevreden. Op deze klantenservicepagina's vind je het antwoord op veel van je vragen.

Heb je een beschadigd of ontbrekend product, of valt de kwaliteit tegen? Meld het zelf via dit formulier of neem contact op met onze klantenservice.

Heb je een algemene klacht of feedback over onze dienstverlening? Meld het dan via dit formulier.

Als je contact hebt gehad met een medewerker van onze klantenservice met een vraag of een klacht, dan proberen we deze binnen drie werkdagen te beantwoorden. Soms duurt het iets langer, maar je krijgt sowieso binnen 14 dagen een reactie van ons.

Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan kun je als particuliere klant een klacht indienden bij De Geschillencommissie. Meer informatie over De Geschillencommissie kun je vinden op www.sgc.nl. Ook kun je je klacht indienen via het ODR platform op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ben je een zakelijke klant? Dan kun je je klacht voorleggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org.


Ik heb een klacht over een gekocht product in de winkel. Waar meld ik deze?

Als je niet tevreden bent over een product dat je in jouw winkel hebt gekocht, dan kun je dit bij de servicebalie weer omruilen voor een nieuw exemplaar of je krijgt het aankoopbedrag terug. Bij voorkeur op vertoon van de bon, maar als je die niet meer hebt, lossen we het ook netjes voor je op.

Kom je niet meer in de winkel waar je het artikel hebt gekocht? Geen probleem, ook bij een andere winkel kun je een nieuw exemplaar ontvangen of je geld terugkrijgen.

Wist je dat je dit ook zelf via ons speciale klachtenformulier kan melden? Dat kan je invullen via https://www.ah.nl/klantenservice/klachten-formulier/product-klacht


Hoe kan ik doorgeven dat ik een klacht heb over mijn bestelling?

Ben je niet tevreden over de kwaliteit van een product? Is er iets beschadigd, ontbreekt er iets of is je Bonuskorting niet goed verrekend? Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Meld dit dan via ons klachtenformulier.

Heb je een algemene klacht, of feedback over onze dienstverlening? Meld dit via dit formulier, dan gaan wij ermee aan de slag!


Ik heb een klacht over een product dat ik in de winkel heb gekocht. Wat nu?

Wij werken hard om altijd de beste en meest verse producten aan te kunnen bieden met de beste service. Mocht je toch een keer een product hebben gekocht dat niet voldoet aan de hoogste kwaliteit, dan lossen wij dat graag met je op. Je kan dit altijd melden via ons klachtenformulier.

Als je het product meeneemt naar de winkel, dan ruilen de collega's in de winkel dit graag voor je om. Heb je liever je geld terug? Neem dan ook je kassabon mee. Als je een geactiveerde bonuskaart hebt, dan kan je ook een digitale kassabon terugvinden in de AH app. Lees alles hierover op de speciale pagina.


Kan ik meerdere Geniet van 't Goede kaarten tegelijk inleveren bij mijn online bestelling of bij mijn winkelbezoek?
Nee, het maximum per winkelbezoek en online bestelling is 1 kaart.

Ik zoek een specifieke service. Bij welke Albert Heijn-winkel kan ik terecht?

Op zoek naar een winkel met fotoservice, OV-kaartoplader of geldautomaat? Ga naar onze winkelzoeker. Klik op ‘Filter’ en vink de service aan die je zoekt. Zo vind je alle winkels bij jou in de buurt met die service.


Ik mis een product, bonuskorting of heb een (kwaliteits)klacht bij mijn bestelling, wat nu?

Vul ons klachtenformulier in en geef aan wat er precies mis is gegaan en hoe we het kunnen oplossen. Wil je geld terug? We trekken het bedrag automatisch af van je volgende factuur. Wil je het ontbrekende product ophalen in de winkel of daar je geld terugkrijgen? Dat kan ook! Neem je factuur mee naar een winkel met een servicepunt. Je kan dit in de filter aanvinken.

We verrekenen het bedrag op een volgende bestelling. Je ziet dit terug als 'Mijn tegoed verrekening' op het moment dat je jouw volgende bestelling bevestigt, bij 'Mijn bestellingen -> betalingsoverzicht', 'Mijn Tegoed -> verrekeningen' in de app of op de factuur.

Wil je het bedrag liever op je rekening ontvangen? Dan kan natuurlijk ook! Neem dan contact op met onze klantenservice, dan maken we dat graag in orde. Het bedrag staat binnen 10 werkdagen op je rekening.


Kan ik bij Albert Heijn winkels met mijn creditcard betalen?

Ja, bij Albert Heijn willen we het afrekenen zo gemakkelijk mogelijk maken voor onze klanten. Daarom accepteren alle AH to go's en veel van onze reguliere winkels creditcards van Visa en Mastercard.

Houd er rekening mee dat onze franchise winkels zelf kunnen beslissen over het accepteren van creditcardbetalingen. Voor de meest actuele informatie kan je het beste direct contact opnemen met jouw lokale Albert Heijn winkel. De contactgegevens vind je hier.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?