Je bestelling

Veelgestelde vragen over Je bestelling

Hoe snel kunnen jullie mijn boodschappen bezorgen?

Dat ligt eraan welke bezorgmomenten nog beschikbaar zijn op jouw adres.

In het algemeen geldt:

  • Vóór 12:00 besteld, de volgende ochtend in huis.

  • Vóór 0:00 uur besteld, de volgende middag of avond in huis.

Wil je precies weten wanneer we kunnen bezorgen? Log dan in bij je profiel en ga naar Online bestellen. Daar zie je alle beschikbare bezorgmomenten.


Hoe wijzig ik een bestelling via de AH-app?

Zoek je bestelling in ‘Mijn bestellingen’. Staat er 'Je kan je bestelling nog wijzigen tot…’? Dan kan je daarop klikken om je bestelling aan te passen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag. Je kan dan niets meer veranderen aan je bestelling, ook niet via de klantenservice.


Mijn bestelling is geannuleerd. Hoe haal ik mijn boodschappenlijstje terug?

Je kunt zelf je bestelling verzetten naar een ander moment door de volgende stappen te doorlopen:

 

  • Ga in je mailbox naar de laatste bevestigingsmail van de bestelling.
  • Klik in deze mail op de blauwe knop ‘wijzig bestelling’.
  • Klik rechtsboven op de blauwe knop ‘voeg alles toe’.
  • Klik rechtsboven op het winkelmandje, kies een bezorgmoment en rond de bestelling af.

Onze collega’s van de klantenservice kunnen de bestelling NIET naar een ander moment verplaatsen. De klantenservice kan hierin dus helaas niets voor je doen.


Mijn bestelling is geannuleerd, wanneer wordt deze alsnog bezorgd?

Je bestelling wordt niet automatisch verplaatst naar een ander moment, maar als je onderstaande stappen volgt, kan je dezelfde bestelling wel voor een ander moment laten bezorgen:

  • Ga in je mailbox naar de laatste bevestigingsmail van de bestelling.
  • Klik in deze mail op de blauwe knop ‘wijzig bestelling’.
  • Klik rechtsboven op de blauwe knop ‘Voeg alles toe’
  • Klik rechtsboven op het winkelmandje,
  • Kies een bezorgmoment en rond je bestelling af.

Hoe annuleer ik een bestelling via de AH app?

Ga naar ‘Mijn bestellingen’ en zoek je bestelling. Staat er 'Je kan je bestelling nog wijzigen tot…’? Dan kan je daarop klikken om je bestelling te annuleren. Klik op de bestelling en vervolgens op 'Annuleren'. 


Kan ik mijn bestelling na levering retourneren?

Ja, meestal wel. Je mag je bestelling binnen 14 dagen na afhalen of bezorging terugsturen. Je moet dan duidelijk aan ons laten weten dat je (een deel van) je bestelling wil terugsturen. Hiervoor kan je het ontbindingsformulier uit de bevestigingsmail van je bestelling gebruiken. Of het Europees modelformulier voor herroeping. Een formulier gebruiken hoeft niet. Als je maar binnen 14 dagen aan ons laat weten dat je je bestelling wil intrekken.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt gedaan. Tenzij we samen iets anders afspreken. Het kost jou in ieder geval niets. De producten die je terug wil sturen, moet je binnen 14 dagen terugsturen of komen brengen.

 

Let op, niet alle bestellingen kunnen worden teruggestuurd. Dit zijn de belangrijkste uitzonderingen:

· Verse producten

· Verzorgings- en hygiëneproducten waarvan de verzegeling na levering is verbroken

· Kranten, tijdschriften of magazines

· Producten die voor jou persoonlijk zijn gemaakt, zoals een fotoboek

· Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken

· Producten die na levering vermengd zijn geraakt met iets anders

· Diensten voor vrijetijdsbesteding, waarvoor je een speciale datum of periode afspreekt. Bijvoorbeeld een toegangskaartje tot een pretpark

· Diensten die vakantieaccommodatie, goederenverhuur, autoverhuur of catering beschikbaar stellen

· Diensten die al zijn uitgevoerd

· De levering van digitale inhoud anders dan op een materiele drager, mits je met deze levering vooraf uitdrukkelijk hebt ingestemd en hebt verklaard dat je hiermee je herroepingsrecht verliest

Alle uitzonderingen vind je in artikel 10 van onze algemene voorwaarden.


Mijn Bonuskorting is niet verrekend bij mijn online bestelling. Wat kan ik doen?

Vaak wordt dit voordat je bestelling wordt geleverd nog gecorrigeerd. Controleer altijd eerst je factuur op ah.nl/facturen. Op je factuur staat precies wat je hebt gekocht en wat jouw Bonuskorting is. Klopt de verrekende korting niet? Meld het dan via het digitale klachtenformulier. Je korting wordt dan alsnog bij je volgende bestelling in mindering gebracht.


Krijg je bij online bestellingen ook Servieszegels?
Jazeker, je krijgt bij jouw online bestellingen ook AH Servieszegels. Deze worden ongeveer 5 uur voordat je jouw bestelling ontvangt, bijgeschreven op je digitale spaarkaart. Check daarom eerst even je spaargeschiedenis in de app op de spaarpagina.
De volle spaarkaarten zijn niet online te verzilveren. Dit kan alleen in onze fysieke winkels. Daar is het gehele servies assortiment beschikbaar.

Mijn bestelling wordt pas over een paar dagen bezorgd, maar het geld is nu al afgeschreven, hoe kan dat?

Als je betaalt met je digitale betaalpas is het geld nog niet afgeschreven, maar is het tijdelijk gereserveerd totdat je bestelling wordt geleverd. Als je bestelling eenmaal is bezorgd zal pas het definitieve bedrag worden afgeschreven. Annuleer je je bestelling zelf voor levering, dan verdwijnt de reservering automatisch. Het bedrag staat meestal binnen 24 uur op je rekening. Dit kan per bank verschillen. Staat het bedrag na 2 werkdagen nog niet op je rekening, neem dan contact op met ons. Goed om te weten: Is de bestelling op vrijdag of in het weekend geannuleerd? Dan kan het zijn dat je de betaling pas maandag ontvangt.


Mijn vaste bezorgmoment is niet ingepland. Hoe kan dat?

Dat kan verschillende redenen hebben:

  • Je hebt niet op tijd voor €50 aan boodschappen besteld*. €50 is het minimale bestelbedrag. Check altijd of je een bevestigingsmail van je bestelling hebt gehad.

  • Als je een nieuw bezorgmoment kiest, staat erbij wanneer het ingaat. Dat kan soms een paar weken duren.

*Bevestig je bestelling: 

Maandag

  • vóór 06.00 uur de zaterdag ervoor, bij bezorging tussen 07.00 - 15.00 uur. 

  • vóór 18.00 uur de zaterdag ervoor, bij bezorging tussen 15.00 - 22.30 uur.

Dinsdag tot en met zaterdag

  • vóór 06.00 uur de dag ervoor, bij bezorging tussen 07.00 - 15.00 uur. 

  • vóór 18.00 uur de dag ervoor, bij bezorging tussen 15.00 - 22.30 uur. 

Zondag

  • vóór 06.00 uur de dag ervoor, bij bezorging tussen 15.00-22.30 uur

Worden je vaste bezorgmomenten helemaal niet meer ingepland? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we meteen wat er aan de hand is.


Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?