Boodschappen laten bezorgen

Hoe laat komt de bezorger?

De bezorger komt in het tijdvak dat jij hebt gekozen. Wil je weten hoe laat de bezorger precies komt? Dat kan je opzoeken bij ‘Mijn bestellingen’ op de dag dat de bezorger komt. Soms is de bezorger wat later. Bijvoorbeeld als het druk is op de weg.

Kan ik een seintje krijgen als de bezorger er bijna is?

Ja, dat kan! In de AH app kan je meldingen aanzetten. Dan laten we je weten hoe laat de bezorger komt. Kies hiervoor in je profiel voor Meldingen > Je bestelling.

Als je liever een sms’je krijgt, kan dat ook. Dat kan je instellen op de website of in de AH app:

  • Op de website ga je naar je profiel en kies je voor ‘Berichten en e-mails' > ‘Updates over je bezorging’.

  • In de AH app kies je in je profiel voor Meldingen > Meldingen via e-mail en SMS > Updates over je bezorging.

Kan de bezorger later of eerder komen dan gepland?

Dat kan, maar wacht niet te lang. Als we al voor je aan de slag zijn, kan je het bezorgmoment niet meer aanpassen. Ook de klantenservice kan je daar niet bij helpen. In je bevestigingsmail staat precies tot wanneer je iets aan je bestelling kan wijzigen. 

Wat doet de bezorger als ik niet thuis ben?

Als er niemand opendoet, dan bellen we je. Misschien ben je wel thuis, maar heb je de bel niet gehoord. Let op: we bellen altijd anoniem. Ben je echt niet thuis? Dan neemt de bezorger je boodschappen weer mee. Je betaalt hiervoor 50 euro. Dit tellen we op bij je volgende factuur.

Kunnen jullie mijn boodschappen bij de buren bezorgen als ik er niet ben?

Nee, we leveren je boodschappen niet bij de buren af. Wel mag iemand anders bij jou thuis de boodschappen aannemen en betalen.

Kan ik mijn boodschappen tijdelijk op een ander adres laten bezorgen?

Wil je je boodschappen een keer op een ander adres laten bezorgen? Bijvoorbeeld op je vakantieadres? Dat kan! We bezorgen bijna overal in Nederland. En anders is er misschien wel een Pick Up Point in de buurt.

  • Ga naar 'Online bestellen' en klik op 'Wijzig' achter je adres. Vul het adres in en ga verder met bestellen.

  • Heb je een persoonlijk bezorgmoment? Ga naar ‘Nieuwe bestelling starten’ en klik op ‘Wijzig’ achter je adres. Vul het adres in en ga verder met bestellen.

  • Heb je al boodschappen besteld en wil je achteraf het adres wijzigen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Dan kijken we samen wat er mogelijk is. 

Ik ga verhuizen. Hoe wijzig ik mijn adres?

Ga naar ‘Persoonlijke gegevens’ in je profiel. Wijzig je adres. Vergeet niet om onderaan de pagina op 'Opslaan' te klikken.

Had je een persoonlijk bezorgmoment op je oude adres? Dan moet je een nieuw persoonlijk bezorgmoment kiezen. Je oude bezorgmomenten worden geannuleerd.

Heb je al boodschappen besteld? En verander je daarna je adres? Dan annuleren we die bestelling. We bewaren je boodschappenlijst onder 'Mijn bestellingen'.

Kan ik flessen met statiegeld en lege kratten inleveren bij de bezorger?

Ja, lege (klap)kratten en flessen kan je meegeven aan de bezorger. Plastic tasjes van vorige bestellingen kan je ook inleveren. Zet je alles vast klaar voor de bezorger? Die trekt het statiegeld meteen van je factuur af. Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd komen. Daarom kan je de kratten niet ter plekke uitpakken en weer meegeven. 

Kan ik ook plastic tasjes inleveren?

Ja, graag! Dan kunnen wij ze recyclen. Geef je bij je volgende bezorging een of meer AH-tasjes terug aan de bezorger? Dan trekken we 35 cent van je bestelling af. Zo zit jij niet met onnodige tasjes. En helpen we samen het milieu.

Waar kan ik lege klapkratten inleveren?

Je kan lege klapkratten meegeven aan de bezorger. Of lever ze in bij een van onze winkels met een ah.nl servicepunt. Je krijgt dan direct je geld terug.

Kan ik mijn bestelling na levering retourneren?

Ja, meestal wel. Je mag je bestelling binnen 14 dagen na afhalen of bezorging terugsturen. Je moet dan duidelijk aan ons laten weten dat je (een deel van) je bestelling wil terugsturen. Hiervoor kan je het ontbindingsformulier uit de bevestigingsmail van je bestelling gebruiken. Of het Europees modelformulier voor herroeping. Een formulier gebruiken hoeft niet. Als je maar binnen 14 dagen aan ons laat weten dat je je bestelling wil intrekken.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt gedaan. Tenzij we samen iets anders afspreken. Het kost jou in ieder geval niets. De producten die je terug wil sturen, moet je binnen 14 dagen terugsturen of komen brengen.

Let op, niet alle bestellingen kunnen worden teruggestuurd. Dit zijn de belangrijkste uitzonderingen:

· Verse producten

· Verzorgings- en hygiëneproducten waarvan de verzegeling na levering is verbroken

· Kranten, tijdschriften of magazines

· Producten die voor jou persoonlijk zijn gemaakt, zoals een fotoboek

· Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken

· Producten die na levering vermengd zijn geraakt met iets anders

· Diensten voor vrijetijdsbesteding, waarvoor je een speciale datum of periode afspreekt. Bijvoorbeeld een toegangskaartje tot een pretpark

· Diensten die vakantieaccommodatie, goederenverhuur, autoverhuur of catering beschikbaar stellen

· Diensten die al zijn uitgevoerd

· De levering van digitale inhoud anders dan op een materiele drager, mits je met deze levering vooraf uitdrukkelijk hebt ingestemd en hebt verklaard dat je hiermee je herroepingsrecht verliest

Alle uitzonderingen vind je in artikel 10 van onze algemene voorwaarden.

Hoe kan ik een product laten ophalen of terugsturen?

Dat kan op verschillende manieren. Heb je nog een bestelling staan? Neem dan contact op via een van de kanalen onderaan deze pagina. Dan kun je aangeven of je de producten wil inleveren bij een Pick Up Point als je je volgende bestelling ophaalt. Of dat je de producten wil laten ophalen bij een volgend bezorgmoment. Als het om veel producten gaat, vragen we € 25 voor het ophalen. Vraag dit even na bij de klantenservice.

Als de producten niet meegenomen kunnen worden bij de bezorging van je bestelling, dan kunnen we een ophaalmoment voor je inplannen. In dat geval worden naast € 25 ook servicekosten (tussen € 3.50 en € 13,50) in rekening gebracht.

Wil je niet gebruikmaken van de voorgaande opties of heb je geen bestelling meer staan? Dan kun je ervoor kiezen om de producten op eigen kosten, onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking naar ons terug te sturen of terug te brengen naar het volgende adres:

Albert Heijn Retour/Ontbinding

t.a.v. procesteamleider Operations

AH Online Homeshopcenter De Meern

Strijkviertel 31 A 3454 PJ De Meern

Let op, je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten, oplopend tot 100%, die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je ons hebt gemeld dat je (een gedeelte van) je bestelling wil terugsturen. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag van de bestelling terug. Dit is inclusief verzendkosten voor de heenzending als je gehele bestelling retour komt.

Waarom krijg ik geen papieren pakbon bij mijn boodschappen?

Hiermee besparen we jaarlijks 71.000 kilo papier. Goed voor het milieu! We mailen je een digitale pakbon. Die krijg je ruim voordat je de boodschappen krijgt.

Er is schade veroorzaakt door een Albert Heijn bezorgauto, of door de bezorger, wat nu?

Sorry hiervoor, dit is natuurlijk het laatste wat je wilt. Vul ons schadeformulier in en dan zorgen wij ervoor dat je schademelding meteen wordt doorgegeven aan onze schadeafhandelaar. Deze zal naar aanleiding van het ingevulde formulier zo snel mogelijk contact met je opnemen om dit op te lossen.

Praat met AH