Bezorging

AH Klantenservice

Hoe laat komt de bezorger?

Binnen het tijdsblok wat jij vooraf hebt gekozen zal de bezorger je boodschappen bij je thuisbezorgen.

Zodra de rit ingepland is kan je op onze website en via de AH app zien wanneer we verwachten bij je te zijn. In de AH app kan je ook je meldingen inschakelen. Dan houden we je nog nauwkeuriger op de hoogte. Wel zo handig!

Wil je een melding ontvangen van de AH app met updates over je bestelling? Dat kan je in de AH app inschakelen. Klik op je profiel (poppetje rechts bovenin op homepagina)
Ga dan naar -> Instellingen -> Meldingen -> ‘Je bestelling’.

Wil je toch liever een sms'je krijgen op het moment dat onze bezorger met de rit begint? Geef dit dan aan bij ‘berichten en e-mails' in je profiel op de website of in de AH app via Instellingen -> Meldingen -> Meldingen via e-mail en SMS -> Updates over je bezorging

Als de bezorger begint met de rit, krijg je een sms’je of een melding van de AH app als je deze hebt ingeschakeld.

Kan de bezorger later of eerder komen dan gepland?

Nee dat gaat helaas niet.
Nadat de bezorger eenmaal is begonnen met de rit kan hij echt niet meer afwijken van z'n schema. Vanuit de klantenservice hebben we hier ook geen invloed op.

De bezorger komt binnen het tijdsblok waar jij voor hebt gekozen. Daarbinnen kan de tijd nog wel iets schuiven door oponthoud tijdens de rit, drukte op de weg bijvoorbeeld. Hier houden we je van op de hoogte op je Mijn bestellingenpagina of via de meldingen in de AH app.

Afleveren bij de buren kan ook niet. Wel mag iemand de boodschappen in jouw huis in ontvangst nemen en voor jou afrekenen.

Als je niet (op tijd) thuis bent, houd er dan rekening mee dat er 50 euro annuleringskosten aan zijn verbonden als we je boodschappen niet kunnen bezorgen.

Kan ik ook statiegeld inleveren bij mijn bestelling?

Jazeker! Lege (klap)kratten en flessen kan je meteen meegeven als je bestelling wordt geleverd. Zet je ze alvast klaar voor de bezorger? Die brengt het statiegeldbedrag meteen in mindering op je factuur. Wel zo handig!

Omdat onze bezorgers beperkt tijd hebben per bezorging, is het niet mogelijk om volle kratten uit te pakken en direct retour te geven.

Heb je nog lege klapkratten en ga je voorlopig niet meer bestellen? Geen probleem, je kan de kratten inleveren bij al onze winkels met een Ah.nl servicepunt.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen voor bezorging?

Het is mogelijk om je adresgegevens permanent te wijzigen (bijv. in het geval van een verhuizing) of eenmalig te wijzigen (bijvoorbeeld in het geval van een vakantie).


Verhuizing

Dat doe je door je persoonlijke gegevens te wijzigen in je profiel. Log in, vul je nieuwe gegevens in en vergeet niet om onderaan de pagina op 'opslaan' te klikken.

Heb je al een bestelling geplaatst of heb je een Persoonlijk Bezorgmoment op je oude adres en wijzig je het daarna? Dan zullen die geannuleerd worden. Het kan ook zo zijn dat je bezorgmoment op je nieuwe postcodegebied geen optie is. Maar geen zorgen, we bewaren je bestelling onder 'mijn bestellingen'. Kies een nieuw bezorgmoment en bekijk je geannuleerde bestelling en klik dan op 'zet alles op mijn lijst'. Je kan hem dus zonder moeite opnieuw plaatsen voor een bezorgmoment op je nieuwe adres.


Eenmalig op een ander adres laten leveren

Je bestelling eenmalig op een ander adres laten bezorgen zoals bijvoorbeeld een vakantieadres? Dat kan! Maar, dan moet het adres wel binnen het bezorggebied vallen. Dit kan ook alleen als je een nieuwe bestelling plaatst vóórdat je voor een levermoment kiest. Je kan dit zelf aanpassen door naar 'Online Bestellen' te gaan en op 'nieuwe bestelling starten' te klikken. Klik daarna op 'wijzig' achter je adres. Vul het adres in waar je de bestelling eenmalig wil laten bezorgen en ga verder met bestellen.

Als je een persoonlijk bezorgmoment hebt dan kan je je adres ook niet eenmalig wijzigen, immers is het moment al vastgelegd. Het beste is dan te kiezen voor een 'nieuwe bestelling starten' -> klik daarna op 'wijzig' achter jouw adres.

Heb je al een bestelling geplaatst waarvan het adres gewijzigd moet worden? Waarschijnlijk moet je order dan geannuleerd worden, maar neem contact op met onze klantenservice, dan kijken we wat er nog mogelijk is.

Kan ik mijn bestelling na levering retourneren?

Ja, dat kan in principe. Je hebt het recht om je bestelling binnen een termijn van 14 dagen, nadat deze is bezorgd of door je is afgehaald, te herroepen. Dat betekent dat je binnen deze bedenktermijn door middel van een ondubbelzinnige verklaring aan ons kenbaar moet maken dat je (een gedeelte van) je bestelling wilt terugsturen.

Hiervoor kan je gebruik maken van het ontbindingsformulier dat je vindt in de bevestigingsmail van je bestelling, maar hiertoe ben je niet verplicht. Je kan ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is ook niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om een mededeling met betrekking tot de uitoefening van je herroepingsrecht naar ons te verzenden voordat de bedenktermijn is verstreken.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

De producten dien je binnen 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van je herroeping naar ons terug te sturen of aan ons te overhandigen.

Let op, niet alle bestellingen kunnen worden teruggestuurd. Dit zijn de belangrijkste uitzonderingen:

· Verse producten

· Verzorgings- en hygiëneproducten die verzegeld zijn bij aankoop en waarvan deze verzegeling na levering is verbroken

· Kranten, tijdschriften of magazines

· Producten die persoonlijk zijn, zoals een fotoboek

· Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur die zijn verzegeld en waarvan deze verzegeling na levering is verbroken

· Producten die na levering vermengd zijn geraakt met iets anders

· Diensten voor vrijetijdsbesteding, waarvoor je een speciale datum of periode afspreekt. Bijvoorbeeld een toegangskaartje tot een pretpark

· Diensten die vakantieaccommodatie, goederenverhuur, autoverhuur of catering beschikbaar stellen

· Diensten die al zijn uitgevoerd

· De levering van digitale inhoud anders dan op een materiele drager, mits je met deze levering vooraf uitdrukkelijk hebt ingestemd en hebt verklaard dat je hiermee je herroepingsrecht verliest

De volledige lijst met uitzonderingen vind je in artikel 10 van onze algemene voorwaarden.

Hoe kan ik een product retourneren of terugsturen?

Dat kan op verschillende manieren. Heb je nog een bestelling staan? Neem dan contact op via een van de kanalen onderaan deze pagina. Dan kun je aangeven of je de producten kosteloos wilt inleveren bij een Pick Up Point bij het ophalen van een volgende bestelling of de producten wilt laten ophalen bij een volgend bezorgmoment.

Als je er voor kiest om de producten door ons te laten ophalen, wordt bij een grote hoeveelheid (te bepalen door de klantenservice) 25 euro in rekening gebracht. Als de producten niet kunnen worden meegenomen worden bij een volgende bezorging maar je deze wel wilt laten ophalen, wordt een nieuw ophaalmoment ingepland. Dan worden naast 25 euro ook servicekosten (à 2,50 – 13,50 euro) in rekening gebracht.

Wil je niet gebruikmaken van de voorgaande opties of heb je geen bestelling meer staan? Dan kun je er voor kiezen om de producten op eigen kosten, onbeschadigd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking naar ons terug te sturen of terug te brengen naar het volgende adres:

Albert Heijn Retour/Ontbinding

t.a.v. procesteamleider Operations

AH Online Homeshopcenter De Meern

Strijkviertel 31 A 3454 PJ De Meern

Let op, je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten, oplopend tot 100%, die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je ons hebt gemeld dat je (een gedeelte van) je bestelling wilt terugsturen. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag van de bestelling terug. Dit is inclusief verzendkosten voor de heenzending als je gehele bestelling retour komt.

Gerelateerde artikelen

Klacht over mijn bestelling

We doen ons uiterste best om je bestelling zo goed en compleet mogelijk te bezorgen, maar soms kan er helaas wat fout gaan. Mis je een product of heb je een klacht over de kwaliteit? Vul dan dit formulier in en dan vergoeden we het bedrag automatisch op je volgende factuur. Zo gebeurd!

Bekijk de details

Betalen

Het betalen van je online bestelling kan op de volgende manieren:

  • Pinnen bij aflevering via een mobiel pinapparaat
  • Contactloos betalen via QR-code. Zie instructiefilmpje.
  • Per automatische incasso (pas nadat je de eerste 5 bestelling per PIN hebt betaald)
  • Per factuur (alleen voor zakelijke klanten ook pas nadat de eerste 5 bestellingen per PIN zijn betaald).

Hier lees je hoe dit exact werkt en hoe je de verschillende betaalwijzes kan aanvragen.

Bekijk de details

Bestellen, wijzigen en annuleren

Of je nu voor het eerst een bestelling plaatst, nog even een laatste boodschap wil toevoegen of dat je je bestelling toch plots moet annuleren. Hier vind je stapsgewijs een uitleg hoe je dit zelf op onze website of via de AH app kan doen.

Bekijk de details

Contact