Bezorging van je boodschappen

Veelgestelde vragen over Bezorging van je boodschappen

Wat kost het bezorgen en ophalen van mijn boodschappen?

Bezorgkosten beginnen vanaf €1,95. De maximale bezorgkosten zijn €7,95. De prijs hangt af van het bezorgmoment dat je kiest. Ga naar Online bestellen om de bezorgkosten per tijdvak te bekijken.

Tip: hou de acties op ah.nl in de gaten. Iedere week zijn er speciale aanbiedingen met gratis bezorging. Ook voor zakelijke klanten.

Voor het ophalen bij een Pick Up Point betaal je standaard een vaste prijs van €1,95.

Wist je dat je met een Bezorgbundel helemaal geen servicekosten hoeft te betalen? Lees hier alle voordelen van een Bezorgbundel.


Is er een minimum bestelbedrag?

Ja, vanaf €50 bezorgen we de boodschappen bij je thuis. Boodschappen ophalen bij een Pick Up Point kan vanaf €25. Dat bedrag is exclusief statiegeld en bezorg- of ophaalkosten.


Kan ik mijn boodschappen tijdelijk op een ander adres laten bezorgen?

Wil je je boodschappen een keer op een ander adres laten bezorgen? Bijvoorbeeld op je vakantieadres? Dat kan! We bezorgen bijna overal in Nederland. En anders is er misschien wel een Pick Up Point in de buurt.

  • Ga naar 'Online bestellen' en klik op 'Wijzig' achter je adres. Vul het adres in en ga verder met bestellen.

  • Heb je een persoonlijk bezorgmoment? Ga naar ‘Nieuwe bestelling starten’ en klik op ‘Wijzig’ achter je adres. Vul het adres in en ga verder met bestellen.

  • Heb je al boodschappen besteld en wil je achteraf het adres wijzigen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Dan kijken we samen wat er mogelijk is. 


Tot waar worden de boodschappen bezorgd?

We bezorgen je boodschappen tot aan je voordeur. Ook als de voordeur in een appartementencomplex is op 3 hoog zonder lift.


Hoe snel kunnen jullie mijn boodschappen bezorgen?

Dat ligt eraan welke bezorgmomenten nog beschikbaar zijn op jouw adres.

In het algemeen geldt:

  • Vóór 12:00 besteld, de volgende ochtend in huis.

  • Vóór 0:00 uur besteld, de volgende middag of avond in huis.

Wil je precies weten wanneer we kunnen bezorgen? Log dan in bij je profiel en ga naar Online bestellen. Daar zie je alle beschikbare bezorgmomenten.


Ik ben een zakelijke klant. Hoe kan ik mijn online boodschappen betalen? 

Vooraf:

  • Via iDeal

Tijdens bezorging van je boodschappen bij de bezorger:

  • Met je pinpas of je telefoon (vervalt op termijn)

  • Met een bankpas waar het V-pay- of Maestro-logo op staat. 

  Achteraf: 

  • Met een factuur. Vul hier het aanvraagformulier in voor betalen op rekening. 

  • Per automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Vul hiervoor een machtigingsformulierin. Dat mail je, samen met een kopie van je bankpas of een inschrijving bij de KvK naar betaalaanvragen@ah.nl. 


Er staat nog 'reservering' in, maar de boodschappen zijn al bezorgd. Hoe kan dat?

Dit kan kloppen. Zodra de boodschappen zijn bezorgd, wordt het bedrag direct aangepast. Je bank heeft vervolgens nog even nodig om de reservering om te zetten in een afschrijving. Meestal gebeurt dit de volgende dag, dit verschilt per bank.


Hoe werken Bonusaanbiedingen als ik online boodschappen bestel?

Als je een Bonuskaart hebt, kan je ook online Bonuskorting krijgen. Check wel even of je je Bonuskaart al hebt toegevoegd aan ‘Klantenkaarten’ in je profiel.

Elke week zijn er nieuwe Bonusaanbiedingen. Als je online bestelt, gelden de aanbiedingen van de week waarin jij je boodschappen laat bezorgen. Dus als je gaat bestellen, kies dan éérst een bezorgmoment. Zo weet je zeker dat je de goede aanbiedingen ziet.

Sommige Bonusartikelen kun je alleen in de winkel kopen en niet online. Die herken je in de Bonusfolder aan een grijs winkelwagentje met een streep erdoor.

Soms heb je 2 producten nodig om de Bonuskorting te krijgen. Bijvoorbeeld bij 2e gratis, 1+1 gratis of 2e halve prijs. Voeg dan zelf 2 producten toe aan je bestelling. Dat gaat niet automatisch.


Ik heb mijn boodschappen vooraf betaald met iDEAL, betekent dit dat ik niet thuis hoef te wachten op de bezorger?

Er moet altijd iemand aanwezig zijn in het tijdblok waarin de boodschappen worden geleverd. De boodschappen kunnen door de bezorger niet bij de voordeur worden neergezet. Wil je precies weten wanneer de bezorger komt? In de AH app kan je meldingen aanzetten. Dan laten we je weten hoe laat de bezorger komt. Kies hiervoor in je profiel voor Meldingen > Je bestelling.

Als er niemand opendoet, dan bellen we je. Misschien ben je wel thuis, maar heb je de bel niet gehoord. Let op: we bellen altijd anoniem. Ben je echt niet thuis? Dan neemt de bezorger je boodschappen weer mee. Je betaalt hiervoor 50 euro. Dit tellen we op bij je volgende factuur.


Hoe werkt het met statiegeld als ik vooraf met iDEAL betaal?

De bezorger verrekent eventueel statiegeld bij de bezorging. Het eventuele verschil met de iDEAL betaling staat direct na levering op je factuur en wordt automatisch teruggestort op je rekening. Het geld staat binnen 2 werkdagen op je rekening. Dit kan per bank verschillen.

Let op: zijn je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het dus tot maandag of dinsdag duren voordat je het geld op je rekening hebt staan. Heb je het geld na 2 werkdagen nog niet ontvangen? Dan kijken we graag voor je na wat er mis is gegaan.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?