Specificaties advertentievormen AH Media Services - Allerhande

Op deze pagina vind je de opmaakspecificaties en guidelines voor de Allerhande middelen van AH Media Services:

Allerhande

1. Allerhande insert met coupon
2. Allerhande insert zonder coupon
3. Productplacement
4. Advertorial
5. 1/1 advertorial + receptenkaart
6. ½ advertorial (halve pagina)
7. Advertentie
8. Advertentie Seizoensgids
9. Advertentie + coupon
10. Coupon op achterflap
11. Receptenkaart
12. Branded video
13. Pre-roll video

1. Specificaties Allerhande insert met coupon

  • Er mogen geen recepten met ingrediëntenlijst in de insert opgenomen worden (dit is alleen toegestaan in een Advertorial)

  • Opmaak in formaat A5

  • Afgewerkt formaat inclusief 3 mm afloop rondom aanleveren

  • Opmaak altijd in full color aanleveren (geen PMS)

  • Profiel voor de insert dient isocoatedv2 te zijn

  • Definitieve opmaak altijd in Certified PDF formaat aanleveren. Per pagina is 1 PDF

  • Paginanummer is al volgt: 8601,8602, 8603, 8604

  • Beelden in de PDF, bij voorkeur 300 dpi resolutie

  • Kleurprofiel in CMYK (dus niet RGB)

  • Geen kleuren die gelijk zijn aan AH uitingen (blauw & oranje)

  • Gebruik bij voorkeur korte teksten (houd rekening met de leesafstand)

  • Gebruik bij voorkeur 1 lettertype (ivm leesbaarheid, wij raden cursieve letters af)

  • Geen Prijs-/Bonuscommunicatie

  • Geen AH logo's

  • Communicatie (copy) in het Nederlands

  • maximaal 8 pagina's (meerdere in overleg)

  • Moet afwijkend zijn in opmaak (ook in typografie) van Allerhande redactie pagina's

  • Artwork aanleveren per pagina (losse pdf's)

Coupon

Bevat de insert één of meerdere coupons? Dan gelden per coupon extra specs:

  • Plaats onderstaande regels op de achterkant van de coupon:
  • Lever de coupon in bij de kassa, toon uw AH Bonuskaart en u krijgt op een >SKU>.
  • Is de coupon-actie ook geldig op ah.nl? Dan moet onderstaand veld worden opgenomen, onder de EAN-code: AH Webwinkel actiecode: AH
  • Is de coupon-actie ook geldig in België? Dan moet dit worden opgenomen in onderstaande disclaimer:
    • Geldig van tot . Wijzigingen en drukfouten voorbehouden. Niet geldig in combinatie met andere acties.
    • De aanbiedingen zijn geldig in Albert Heijn-winkels in Nederland m.u.v. AH to go en in combinatie met uw AH Bonuskaart(en). De coupon dient te worden opgemaakt volgens het bijgevoegde voorbeeld

2. Specificaties Allerhande insert zonder coupon

  • Er mogen geen recepten met ingrediëntenlijst in de insert opgenomen worden (dit is alleen toegestaan in een Advertorial)

  • Opmaak in formaat A5

  • Afgewerkt formaat inclusief 3 mm afloop rondom aanleveren

  • Opmaak altijd in full color aanleveren (geen PMS)

  • Profiel voor de insert dient isocoatedv2 te zijn

  • Definitieve opmaak altijd in Certified PDF formaat aanleveren. Per pagina is 1 PDF

  • Paginanummer is al volgt: 8601,8602, 8603, 8604

  • Beelden in de PDF, bij voorkeur 300 dpi resolutie

  • Kleurprofiel in CMYK (dus niet RGB)

  • Geen kleuren die gelijk zijn aan AH uitingen (blauw & oranje)

  • Gebruik bij voorkeur korte teksten (houd rekening met de leesafstand)

  • Gebruik bij voorkeur 1 lettertype (ivm leesbaarheid, wij raden cursieve letters af)

  • Geen Prijs-/Bonuscommunicatie

  • Geen AH logo's

  • Communicatie (copy) in het Nederlands

  • Maximaal 8 pagina's (meerdere in overleg)

  • Moet afwijkend zijn in opmaak (ook in typografie) van AllerHande redactie pagina's

  • Artwork aanleveren per pagina (losse pdf's)

3. Productplacement

Een productplacement binnen Allerhande kan op de volgende manieren geplaatst worden:

  • Packshot met usp van het product bij redactionele content

  • Gebruik van product in redactionele content

  • De redactie Allerhande bepaalt waar, op welke manier en in welke editie het product geplaatst wordt.

Vul de briefing in die je bij aanvang van de campagne vanuit Media Services ontvangt

Voorwaarden:

  • De monsters dienen tijdig beschikbaar te zijn voor een zo optimaal mogelijke culinaire invulling in het magazine.

  • Het product zal maximaal 1 keer in beeld komen Er wordt geen logo van het product of de leverancier geplaatst.

  • De product placement zal worden aangeduid als "Allerhande & [merknaam]"

4. Advertorial

Te produceren door Allerhande aan de hand van een briefing. Een advertorial zal als Allerhande redactie-pagina worden geproduceerd met vermelding 'advertorial' bovenaan de pagina.

Vul de briefing in die je bij aanvang van de campagne vanuit Media Services ontvangt

Voorwaarden:

  • Het geven van suggesties voor receptuur is mogelijk onderaan het formulier. Het is echter aan de culinaire redactie welk recept ze ontwikkelen met het aangegeven product. Uiteraard kiest zij een recept dat aansluit bij het desbetreffende merk. Alle receptkaarten hebben dezelfde standaard lay-out (foto van recept, grootte van packshot en vermelden van de merk- of leveranciersnaam).

  • Zodra de eerste lay-out beschikbaar is, wordt deze met de leverancier gedeeld en heeft de leverancier eenmaal de mogelijkheid om hier feedback op te geven. Wenst u dat we verwijzen naar een site? Zo ja: welke URL

  • Mocht u beschikken over aanvullende informatie, inspiratie, interessante/leuke weetjes en/of onderzoeken, dan ontvangen we dit ook graag.

5. 1/1 Advertorial + receptenkaart

Te produceren door Allerhande aan de hand van een briefing. Een advertorial zal als Allerhande redactie-pagina worden geproduceerd met vermelding 'advertorial' bovenaan de pagina. En om het product nog meer onder de aandacht te brengen, wordt daarnaast een receptkaart gemaakt voor op de winkelvloer.

Vul de briefing in die je bij aanvang van de campagne vanuit Media Services ontvangt

Voorwaarden:

  • Het geven van suggesties voor receptuur is mogelijk onderaan het formulier. Deze receptuur zal echter nooit volledig overgenomen en gebruikt worden en puur dienen ter extra input. De culinaire redactie zal op basis van alle input een recept ontwikkelen met het aangegeven product. Uiteraard kiest zij een recept dat aansluit bij het desbetreffende merk.

  • Zodra de eerste lay-out beschikbaar is, wordt deze met de leverancier gedeeld en heeft de leverancier eenmaal de mogelijkheid om hier feedback op te geven. Wenst u dat we verwijzen naar een site? Zo ja: welke URL

  • Mocht u beschikken over aanvullende informatie, inspiratie, interessante/leuke weetjes en/of onderzoeken, dan ontvangen we dit ook graag.

6. ½ Advertorial (halve pagina)

Ook bestaat de mogelijk voor een advertorial 'nieuw bij AH' op een 1/2 pagina. Met de vormgeving van en geproduceerd door Allerhande met vermelding (advertorial) boven in de pagina.

Vul de briefing in die je bij aanvang van de campagne vanuit Media Services ontvangt

Voorwaarden:

  • Voor de halve pagina advertorial wordt er geen recept ontwikkeld.

  • Zodra de eerste lay-out beschikbaar is, wordt deze met de leverancier gedeeld en heeft de leverancier eenmaal de mogelijkheid om hier feedback op te geven. Wenst u dat we verwijzen naar een site? Zo ja: welke URL

  • Mocht u beschikken over aanvullende informatie, inspiratie, interessante/leuke weetjes en/of onderzoeken, dan ontvangen we dit ook graag.

7. Advertentie Allerhande Magazine

Formaat advertentie: 1/1 AFLOPEND

Afmeting: 210 mm breed x 270 mm hoog + 3 mm afsnede

Deze pagina wordt geproduceerd door de adverteerder.

Advertentiecriteria voor 1/1 advertentie pagina:

  • Typografie, lay-out en redactionele stijl moeten duidelijk afwijken van redactionele pagina's.

  • Bij twijfel over onderscheid tussen advertentie en redactionele pagina's zal het woord ADVERTENTIE boven de uiting worden geplaatst.

  • De afzender moet duidelijk zijn door een logo te plaatsen dat niet kleiner is dan 1/10 pagina.

  • De titel Allerhande mag niet in de tekst worden gebruikt.

  • Plaatsen van recepten in advertenties is niet toegestaan.

  • Acties kunnen niet gecommuniceerd worden in Allerhande.

  • Plaatsing van een AH logo in een A-merk advertentie is niet mogelijk.

  • Geen advertenties in strijd met de reclame regels over kindermarketing. Advertenties die specifiek op kinderen gericht zijn (bv. door middel van kids characters) voor ongezonde producten (blauwe vinkje) zijn niet toegestaan in Allerhande

De Certified PDF kan worden geupload via: allerhandeportal.ah.nl. Hierbij wordt o.a. gevraagd, nadat u bent ingelogd, het referentienummer te vermelden. Dit nummer ontvang je na bevestiging van AH Media Services.

*Advertenties dienen volgens bovenstaande richtlijnen worden aangeleverd. Het is verplicht om drukgerede advertenties volgens de standaard "Certified PDF tijdschriften Nederland" (versie 1.3) te leveren. Voor een juiste aanmaak van databestanden verwijzen wij naar de CMBO site: cmbo.nl (Certified PDF). Het juiste kleurprofiel kunt u vinden op eci.org/en/downloads. Vervolgens download U de zip file: eci_offset_2009.zip. Na het unzippen van de file kiest U het kleurprofiel: PSO_MFC Paper.icc. De drukkersmarkeringen "snij-en aflooptekens" graag aanzetten.

8. Advertentie Allerhande Seizoensgids

Formaat advertentie: 1/1 AFLOPEND

Afmeting: 200 mm breed x 260 mm hoog + 3 mm afsnede

Deze pagina wordt geproduceerd door de adverteerder.

Advertentiecriteria voor 1/1 advertentie pagina:

Voorwaarden:

  • Typografie, lay-out en redactionele stijl moeten duidelijk afwijken van redactionele pagina's.
  • Bij twijfel over onderscheid tussen advertentie en redactionele pagina's zal het woord ADVERTENTIE boven de uiting worden geplaatst.
  • De afzender moet duidelijk zijn door een logo te plaatsen dat niet kleiner is dan 1/10 pagina.
  • De titel Allerhande mag niet in de tekst worden gebruikt.
  • Plaatsen van recepten in advertenties is niet toegestaan.
  • Acties kunnen niet gecommuniceerd worden in Allerhande.
  • Plaatsing van een AH logo in een A-merk advertentie is niet mogelijk.
  • Geen advertenties in strijd met de reclame regels over kindermarketing. Advertenties die specifiek op kinderen gericht zijn (bv. door middel van kids characters) voor ongezonde producten (blauwe vinkje) zijn niet toegestaan in Allerhande.

De Certified PDF kan worden geupload via: allerhandeportal.ah.nl. Hierbij wordt o.a. gevraagd, nadat u bent ingelogd, het referentienummer te vermelden. Dit nummer ontvang je na bevestiging van AH Media Services.

*Advertenties dienen volgens bovenstaande richtlijnen worden aangeleverd. Het is verplicht om drukgerede advertenties volgens de standaard "Certified PDF tijdschriften Nederland" (versie 1.3) te leveren. Voor een juiste aanmaak van databestanden verwijzen wij naar de CMBO site: cmbo.nl (Certified PDF). Het juiste kleurprofiel kunt u vinden op eci.org/en/downloads. Vervolgens download U de zip file: eci_offset_2009.zip. Na het unzippen van de file kiest U het kleurprofiel: PSO_MFC Paper.icc. De drukkersmarkeringen "snij-en aflooptekens" graag aanzetten.

9. Advertentie + coupon

Naast het plaatsen van een reguliere advertentie is er de mogelijkheid om op deze advertentiepagina een (opplak)coupon te plaatsen. Deze laatste wordt geproduceerd door Allerhande.

Voorwaarden:

  • Er kunnen meerdere artikelen meelopen in de actie

  • Er wordt slechts één actie artikel afgebeeld op de coupon

Vul de briefing in die je bij aanvang van de campagne vanuit Media Services ontvangt

10. Coupon op achterflap

Naast een single coupon is er tevens de mogelijkheid voor het plaatsen van een coupon op de achterflap.

Voorwaarden:

  • Er kunnen meerdere artikelen meelopen in de actie

  • Er wordt slechts één actie artikel afgebeeld op de coupon

Vul de briefing in die je bij aanvang van de campagne vanuit Media Services ontvangt

11. Receptenkaart

Een Allerhande receptkaart wordt geproduceerd door Allerhande en kent een looptijd van twee weken.

Vul de briefing in die je bij aanvang van de campagne vanuit Media Services ontvangt

Voorwaarden:

  • Het op te geven artikel dient in minimaal 650 winkels verkrijgbaar te zijn.

  • Uitgangspositie product t.b.v. receptkaarten: actuele en verrassende inspiratie voor diner (grootste aandeel) maar ook lunch, ontbijt, tussendoor of drankjes. Het totale aanbod van de periode heeft altijd een mix van makkelijk/moeilijk, internationaal/Hollands, betaalbaar en wat meer speciale receptuur.

  • Het geven van suggesties voor receptuur is mogelijk onderaan het formulier. Het is echter aan de culinaire redactie welk recept ze ontwikkelen met het aangegeven product. Uiteraard kiezen ze een recept dat aansluit bij het desbetreffende merk en aangeleverde briefing. Geef in dit formulier dus goed aan wat de wensen zijn en ook wat jullie liever niet in het recept zouden zien. Na versturing van het briefingsformulier is er geen mogelijkheid meer om de input aan te passen, aangezien de receptuur dan reeds ontwikkeld wordt.

  • Alle receptkaarten hebben dezelfde standaard lay-out: foto van recept, packshot (heeft altijd dezelfde afmetingen) en vermelden van de merk- of leveranciersnaam, bijvoorbeeld: 1 zak minikrieltjes (450 g, CêlaVíta). Hier zijn geen uitzonderingen mogelijk.

  • Zodra de eerste lay-out beschikbaar is, wordt deze met de leverancier gedeeld en heeft de leverancier eenmaal de mogelijkheid om feedback te geven door de kaart op onjuistheden te controleren.

  • Een opgave van een kant-en-klaar product is mogelijk, maar let wel: we willen meer bieden dan enkel iets toevoegen of opwarmen.

  • Vier product monsters met zo lang mogelijke houdbaarheid sturen naar: MPG - t.a.v. Clarina Hustinx, Stroombaan 4, 1181 VX Amstelveen. Uiterlijk afleveren: zsm

12. Branded video (social)

Een korte video van max. 30 seconden die op één van de AH social kanalen wordt geplaatst, afhankelijk van het doel en de doelgroep van de adverteerder (en uiteraard product).

Vul de briefing in die je bij aanvang van de campagne vanuit Media Services ontvangt.

13. Pre-roll video

Een korte video van max 15 tot 20 seconden die voorafgaand aan een content video op Allerhande site wordt geplaatst.

  • Pre-roll video: video wordt in de BBW player afgespeeld voorafgaande aan een content video

  • Video ad gaat spelen direct met geluid aan

  • Skippable: video ad is weg te klikken na 5 seconden (met sluitknop rechtsboven)

  • Lengte van video pre-roll is maximaal 15 tot 20 seconden. Er wordt aangeraden om de pre-roll niet langer te maken dan 5 seconden. Dan is de grootste kans dat de boodschap overkomt en dat er geen gebruik wordt gemaakt van de skip-functie.

  • Pre-roll heeft een link met food

  • De gebruiker krijgt de ad max 1 keer te zien per sessie en max 3 keer per IP adres.

  • Graag Click Through URL opgeven

  • Video gecomprimeerd aanleveren in mp4 formaat (ivm bestandsgrootte en uploaden)

  • Video formaat: 16:9

  • Aanleveren: 10 werkdagen voor plaatsing

  • Redactie Allerhande bepaalt of content geplaatst kan worden