Tips om je AH account goed te beveiligen
Veelgestelde vragen over ‘Phishing en nepacties’
23 resultatenWat zijn nepacties of phishing?
Er duiken regelmatig nep-winacties op via Facebook, e-mail, SMS of WhatsApp die zogenaamd van Albert Heijn komen en waarbij gevraagd wordt om jouw gegevens. Veel van deze acties zijn nep en hebben als doel je in een phishingval te lokken, je spam te sturen, of je te binden aan betaalde diensten. Vaak wordt er een waardebon van Albert Heijn van €100, €250 of zelfs €500 aangeboden, of word je gevraagd mee te doen aan een online of sms-spel. Ga hier niet op in!
Controleer altijd of het bericht echt van Albert Heijn komt. Voor meer informatie kun je terecht op onze speciale website. Veiligheid eerst!
Controleer altijd of het bericht echt van Albert Heijn komt. Voor meer informatie kun je terecht op onze speciale website. Veiligheid eerst!
Ik heb een bericht van Albert Heijn ontvangen dat ik een cadeaukaart heb gewonnen. Is dit phishing?
In verreweg de meeste gevallen is het korte antwoord 'ja' dat is phishing, trap er niet in!
Er zijn regelmatig winacties in omloop via Facebook, e-mail, SMS of WhatsApp die zogenaamd van Albert Heijn zijn en waarin gevraagd wordt naar jouw gegevens. Veel hiervan zijn nep en zijn bedoeld voor spam- en phishingdoeleinden, of om je te binden aan betaalde diensten. In deze nepacties wordt vaak een waardebon van Albert Heijn ter waarde van €25, €50, €100, €250 of zelfs €500 aangeboden. Ook word je soms gevraagd mee te doen aan een online of SMS-spel.
Op onze speciale pagina kan je vinden hoe je dergelijke nepacties herkent en hoe je jezelf ertegen kan beschermen. Je kunt spam en phishing ook altijd melden via dit formulier.
Waar en wanneer worden de bloemen geleverd?
Je zult vanuit Packs een e-mail met bezorginformatie over je boeket en het bijbehorende bezorgmoment ontvangen. Mocht je deze e-mail niet ontvangen hebben, controleer dan je spambox of ongewenste mail. Het is mogelijk dat de e-mail daar terecht is gekomen.
Ik heb een mail gehad dat mijn account wordt verwijderd, wat nu?
Geen zorgen. We sturen je deze mail omdat je langer dan 2 jaar niet ingelogd bent geweest op onze website of in de AH app.
In de mail staat vanaf wanneer je account wordt verwijderd. Als je voor die tijd inlogt op onze website of in de AH app, dan is er niks aan de hand en blijft je account gewoon actief.
In de mail staat vanaf wanneer je account wordt verwijderd. Als je voor die tijd inlogt op onze website of in de AH app, dan is er niks aan de hand en blijft je account gewoon actief.
Ik heb de e-mail met de controlecode niet ontvangen, wat nu?
Geen zorgen! De e-mail ontvang je in dezelfde mailbox waar je ook mee inlogt op ah.nl. Deze zou je binnen een aantal minuten moeten ontvangen. We hebben echter geen invloed op de snelheid van leveren door jouw eigen e-mailprovider.
De afzender van de mail is account@ah.nl met als onderwerp "Controlecode voor Albert Heijn". Je kan via de zoekfunctie proberen de e-mail te vinden in je mailbox.
Verder zou je onderstaande punten nog even kunnen checken:
Goed om te weten: als je jouw mobiele telefoonnummer toevoegt aan je profiel, dan ontvang je de controlecode per SMS. De controlecode via SMS is een stuk veiliger en wel zo handig!
De afzender van de mail is account@ah.nl met als onderwerp "Controlecode voor Albert Heijn". Je kan via de zoekfunctie proberen de e-mail te vinden in je mailbox.
Verder zou je onderstaande punten nog even kunnen checken:
- Controleer eerst je spambox of de map ‘ongewenste e-mails’.
- Komt de e-mail met afzender account@ah.nl misschien automatisch in een andere map binnen? (Gmail heeft bijvoorbeeld verschillende inboxen waar je bepaalde afzenders automatisch naar kan sturen.)
- Heb je misschien de afzender account@ah.nl geblokkeerd?
- Kan het zijn dat je inbox vol is?
- Het kan ook nog voorkomen dat jouw e-mailprovider de e-mails van deze afzender tegenhoudt. Dit kun je achterhalen bij jouw e-mailprovider.
Goed om te weten: als je jouw mobiele telefoonnummer toevoegt aan je profiel, dan ontvang je de controlecode per SMS. De controlecode via SMS is een stuk veiliger en wel zo handig!
- Klik in de app op het poppetje rechtsboven.
- Ga vervolgens naar ‘Gegevens en voorkeuren’.
- Dan naar ‘Mijn gegevens’.
- Klik onderaan op ‘Wijzig inloggegevens’.
Ik ben mijn telefoon kwijt. Hoe bescherm ik mijn koopzegels?
Wijzig meteen je wachtwoord in je profiel. Zo kan niemand bij jouw koopzegels in de AH app. We raden je trouwens aan om je telefoon te vergrendelen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Zo kan iemand die jouw telefoon vindt niet zomaar je telefoon openen.
Waarom moet ik een controlecode invoeren als ik inlog op ah.nl?
We willen jouw persoonlijke gegevens en soms waardevolle items zoals Koopzegels goed beschermen. Door deze controlecode wordt jouw persoonlijke data extra beveiligd. De controlecode wordt per sms naar het mobiele nummer gestuurd dat je in je profiel hebt staan. Zo weten we zeker dat jij het echt bent die inlogt.
Wil je weten wat je nog meer kan doen om je AH account goed te beveiligen? Hier geven we je aantal tips. Zo houden we samen jouw gegevens veilig!
Wil je weten wat je nog meer kan doen om je AH account goed te beveiligen? Hier geven we je aantal tips. Zo houden we samen jouw gegevens veilig!
Wat doet Albert Heijn met betrekking tot duurzaamheid?
Albert Heijn wil dat klanten met een gerust hart boodschappen kunnen doen. We verkopen meer dan 11.000 huismerkproducten en meer dan 46.000 producten in totaal. Producten die vaak in Nederland, maar ook op veel verschillende plekken op de wereld worden geproduceerd en geteeld. Dit brengt verantwoordelijkheid met zich mee, verantwoordelijkheid ten aanzien van de mensen die werkzaam zijn in de keten, dierenwelzijn en het milieu. We willen daarom onze nationale en internationale ketens kennen en zo proactief mogelijk vraagstukken/risico’s onder andere omtrent mensenrechten en milieu kunnen identificeren en aanpakken. We hebben meer controle en kunnen sneller veranderingen doorvoeren in onze huismerk producten, vandaar dat onze due diligence aanpak met deze producten begint. Alle andere partijen die ook producten aan ons leveren zullen we in de toekomst ook mee in gesprek gaan. Deze stappen borduren voort op bestaand beleid van ons moederbedrijf Ahold Delhaize, dat momenteel een global due diligence uitvoert uit bij alle merken en later dit jaar de resultaten zal bekendmaken.
Wil je meer weten over ons duurzaamheidsbeleid? Klik dan hier.
Minder verpakkingen en meer recycling
We vinden het belangrijk dat onze AH Eigen Merk producten duurzaam worden verpakt. En dat we zo min mogelijk materiaal gebruiken. We zijn ons ervan bewust dat wij als supermarkt veel verpakkingsmateriaal verbruiken. Maar dit heeft een reden: de verpakking draagt namelijk bij aan de houdbaarheid en voedselveiligheid van de producten en zorgt dat de producten te vervoeren zijn. Het kan wel altijd minder. Daarom verwijderen we zo veel mogelijk verpakkingsmateriaal en zorgen we dat de verpakkingen goed te recyclen zijn. In 2018 gebruikten we al 4 miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal. In 2025 wordt dit zelfs 20 miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal en zijn al onze verpakkingen te recyclen.
Duurzame verpakkingen
Als een verpakking nodig is, wordt gekozen voor de meest geschikte en meest duurzame verpakking. De beste verpakking is volgens ons een verpakking die over de gehele levenscyclus (van grondstof tot afval) leidt tot een zo klein mogelijke impact op het milieu. Hierbij ligt de focus op het verminderen, hergebruik, recycling en de inzet van hernieuwbare grondstoffen.
Wil je meer weten over onze verpakkingen en hoeveel we al bespaard hebben? Klik dan hier.
Komt een afgelopen spaaractie ooit weer terug?
Toekomstige acties communiceren we niet, maar houd vooral onze website in de gaten daar kun je al onze lopende acties vinden.