Phishing en nepacties

Veelgestelde vragen over Phishing en nepacties

Wat zijn nepacties of phising?

Er zijn regelmatig winacties in omloop via Facebook, e-mail, SMS of WhatsApp die zogenaamd van Albert Heijn zijn en waarin gevraagd wordt naar jouw gegevens. Veel hiervan zijn nep en zijn bedoeld voor SPAM- en phishingdoeleinden, of om je te binden aan betaalde diensten. In deze nepacties wordt vaak een waardebon van Albert Heijn ter waarde van 100 euro, 250 euro of 500 euro of soortgelijke bedragen aangeboden. Ook word je soms gevraagd mee te doen aan een online of sms-spel. Ga hier niet op in!

Controleer altijd eerst of het bericht wel van Albert Heijn is. Op onze website vind je meer info.


Ik heb een bericht van Albert Heijn ontvangen dat ik een cadeaukaart heb gewonnen. Is dit phishing?

In verreweg de meeste gevallen is het korte antwoord 'ja' dat is phishing, trap er niet in!

Er zijn regelmatig winacties in omloop via Facebook, e-mail, SMS of WhatsApp die zogenaamd van Albert Heijn zijn en waarin gevraagd wordt naar jouw gegevens. Veel hiervan zijn nep en zijn bedoeld voor spam- en phishingdoeleinden, of om je te binden aan betaalde diensten. In deze nepacties wordt vaak een waardebon van Albert Heijn ter waarde van €25, €50, €100, €250 of zelfs €500 aangeboden. Ook word je soms gevraagd mee te doen aan een online of SMS-spel.

Op onze speciale pagina kan je vinden hoe je dergelijke nepacties herkent en hoe je jezelf ertegen kan beschermen. Je kunt spam en phishing ook altijd melden via dit formulier.


Ik ben de e-mail met vouchers van de uitjes kwijt. Wat moet ik doen?

Geen zorgen! Check eerst even of de mail niet per ongeluk tussen je spam of ongewenste mail is gekomen. Kan je het daar ook niet vinden, neem dan contact op met onze klantenservice. Als je je naam en e-mailadres doorgeeft waarmee je hebt besteld, lossen we het meteen voor je op.


Het SMS bericht is verstuurd naar een oud of verkeerd telefoonnummer, wat nu?

Op het inlogscherm worden de laatste 3 cijfers van je telefoonnummer getoond. Klopt dit niet, neem dan telefonisch contact met ons op.

Let op: Doe dit altijd met je nieuwe mobiele nummer.


Ik heb mijn Geniet van 't Goede cadeaukaart online verzilverd en er staat nu e-spaarzegels vermeld op mijn pakbon. Wat is dit?
We snappen de verwarring. Het wordt veroorzaakt door het online verzilveren van je cadeaukaart. Je ontvangt verder geen aparte zegels.

Waarom bieden jullie inloggen met een Passkey aan?

Passkeys zijn veiliger dan wachtwoorden omdat ze niet kunnen worden gestolen of gekraakt door hackers. Bovendien zijn ze gemakkelijker te gebruiken omdat je geen wachtwoorden hoeft te onthouden en in te typen. In de meeste gevallen log je in met je vingerafdruk of via gezichtsherkenning.

Onze klantenservice kan je helaas niet helpen als het voor jou nog niet goed werkt. Gelukkig kun je ook nog gewoon inloggen met je wachtwoord.


Ik ben mijn telefoon kwijt. Hoe bescherm ik mijn koopzegels?

Wijzig meteen je wachtwoord in je profiel. Zo kan niemand bij jouw koopzegels in de AH app. We raden je trouwens aan om je telefoon te vergrendelen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Zo kan iemand die jouw telefoon vindt niet zomaar je telefoon openen.


Kan ik mijn bioscoopzegels ook delen met anderen?

Ja dat kan op de volgende 2 manieren:

  • Degene die graag spaarzegels wil stuurt jou een verzoek om zegels te delen bijvoorbeeld via WhatsApp. Jij ontvangt dan een verzoek met een link daarin die uitkomt in de app. Via deze link kan je het aantal zegels intypen (door de + of – toets) die jij wilt weggeven. We leggen het ook uit op deze speciale pagina
  • Je kan ook bioscoopzegels delen via de Spaarpagina zonder dat iemand jou eerst een verzoek stuurt -> Ga naar 'zegels delen' -> kies voor de optie 'zegels weggeven'.

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?