Bestellen, wijzigen en annuleren

AH Klantenservice

Je bestelling plaatsen

Hoe plaats ik een bestelling via ah.nl?

Log in op ah.nl. Om boodschappen te bestellen op ah.nl heb je een AH profiel nodig. Heb je nog geen AH profiel? Maak er dan een aan.

  • Klik rechtsboven op 'online bestellen'.
  • Kies of je de boodschappen wil ophalen bij een Pickup Point of laat thuisbezorgen.
  • Kies een moment wanneer je jouw boodschappen wilt ontvangen.
  • Je kan nu bestellen. Klik op het plusje om iets toe te voegen aan je bestelling
  • Klaar met boodschappen doen? Klik op 'Afronden'.
  • Controleer je bestelling nog een keer en klik op 'Volgende stap' als alles klopt en daarna op 'Bevestig bestelling'.
  • Klaar is Kees! Je krijgt van ons altijd nog een mailtje om je bestelling te bevestigen. Hierin staat ook altijd nog tot wanneer je je bestelling kan aanpassen. Wel zo handig!
  • Toch nog niet helemaal klaar? Je kan je bestelling gewoon aanvullen.

Hoe plaats ik een bestelling via de AH app?

Zorg eerst dat je een AH profiel hebt en dat je ingelogd bent in de AH app

  • Ga naar mijn lijst en plaats de producten die je wilt kopen in je boodschappenlijst.
  • Klik vervolgens op 'Online bestellen' onderin je scherm.
  • Kies of je je boodschappen thuis wil laten bezorgen, of wil ophalen bij een AH Pickup Point.
  • Kies een bezorgmoment.
  • Klik op 'Rond af', 'Verder' en tot slot 'Bevestig'... et voila!
  • Je krijg een bevestigingmail in je inbox

Wat is het minimum bestelbedrag?

Op dinsdag, woensdag en donderdag komen we al vanaf 50 euro je boodschappen bezorgen. Op de overige dagen is het vanaf 70 euro. Heb je een AH Bezorgbundel, dan is je minimale bestelbedrag altijd 50 euro. De minimale bestelbedragen zijn exclusief kortingen en statiegeld.
Je kunt je boodschappen ook ophalen bij een Pick Up Point. Hier is het minimale bestelbedrag 40 euro.

Wat betaal ik voor thuisbezorging of het ophalen van mijn bestelling bij een Pickup Point?

De servicekosten hangen af van het door jou gekozen bezorgmoment. Op onze bezorgpagina kun je zien wat de actuele kosten zijn op de door jou gekozen tijd. Vul je postcode in of log in om de beschikbare tijden te vergelijken.

Voor het ophalen bij een Pickup Point betaal je 2 euro servicekosten per bestelling.

Nog een tip: hou de acties op ah.nl in de gaten, want iedere week zijn er speciale aanbiedingen met gratis bezorging! Dit geldt ook voor zakelijke klanten.

Je bestelling wijzigen

Hoe wijzig ik een bestelling via ah.nl?

Zorg dat je bent ingelogd met je AH profiel op ah.nl.

  • Klik bij 'mijn bestellingen' op 'wijzig'.
  • Voeg die producten toe of wijzig je bezorgmoment en klik op afronden om je bestelling opnieuw te bevestigen.
  • Je krijgt nu van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen.

Let op: Als je jouw bestelling niet opnieuw bevestigd, worden de wijzigingen niet doorgevoerd.


Hoe wijzig ik een bestelling via de AH app?

Als je de AH app opent dan zie je staan 'je kunt je bestelling nog wijzigen tot ..' dan klik je daar op en kan je je bestelling aanpassen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag en kan je helaas geen wijzigingen meer maken.

Als je al boodschappen op je lijstje had staan, vraagt de AH app of je dit wil toevoegen of niet. Vergeet niet altijd je bestelling opnieuw af te ronden, anders kunnen we je wijzigingen niet verwerken.


Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen.

Over het algemeen geldt:

  • Heb je een bezorgmoment tot 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 11:59 uur.
  • Heb je een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.
  • Bestelling op maandag tot 15:00 uur kan je wijzigen tot zaterdagochtend 11:59 uur.

Let op: Uitzondering hierin zijn bestellingen die tijdelijk op zondag worden bezorgd. Hierbij geldt dat deze ongeacht het bezorgtijdstip tot 11:59 uur op zaterdag kunnen worden gewijzigd.

Je bestelling annuleren


Hoe annuleer ik een bestelling via ah.nl?

Zoek via ‘Mijn bestellingen’ je bestelling op en klik op ‘annuleren’. Je ontvangt ook altijd nog een annuleringsbevestiging per e-mail van ons, zodat je zeker weet dat onze bezorger niet plotseling toch voor de deur staat!

Let op: Als je alleen je winkelmandje leegmaakt, is daarmee je order niet geannuleerd.


Hoe annuleer ik een bestelling via de AH app?

Via de AH app annuleren kan natuurlijk ook. Je hebt hiervoor wel de nieuwste versie nodig. Als je klikt op de bestelling en vervolgens rechtsboven op 'annuleer bestelling'.


Ik kan mijn bestelling niet annuleren

Als de optie 'annuleer bestelling' niet verschijnt betekent dit dat we je boodschappen al voor jou aan het klaarzetten zijn. Dan kan annuleren niet meer kosteloos.

Hier zitten 50 euro annuleringskosten aan verbonden. Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan zorgen we ervoor dat je bestelling wordt geannuleerd en de bezorger niet voor niets voor je deur staat.

Ik heb een probleem met de werking van de website, wat nu?

Het beste advies is een beetje flauw, maar wel effectief: verwijder je cookies. Deze slaan namelijk informatie op van onze website en als deze schoon zijn, dan is de kans groot dat de site weer optimaal werkt.

Heb je problemen met inloggen? Dit kan veroorzaakt worden doordat je op een VPN (Virtual Personal Network) van bijvoorbeeld je werk bent ingelogd. Probeer deze uit te schakelen of probeer eens in te loggen in de AH app of via een ander apparaat.

Kom je er dan nog steeds niet uit, neem dan contact op met onze klantenservice via 1 van onze kanalen onderaan deze pagina.

Gerelateerde artikelen

Klacht over mijn bestelling

We doen ons uiterste best om je bestelling zo goed en compleet mogelijk te bezorgen, maar soms kan er helaas wat fout gaan. Mis je een product of heb je een klacht over de kwaliteit? Vul dan dit formulier in en dan vergoeden we het bedrag automatisch op je volgende factuur. Zo gebeurd!

Bekijk de details

Betalen

Het betalen van je online bestelling kan op de volgende manieren:

  • Pinnen bij aflevering via een mobiel pinapparaat
  • Contactloos betalen via QR-code. Zie instructiefilmpje.
  • Per automatische incasso (pas nadat je de eerste 5 bestelling per PIN hebt betaald)
  • Per factuur (alleen voor zakelijke klanten ook pas nadat de eerste 5 bestellingen per PIN zijn betaald).

Hier lees je hoe dit exact werkt en hoe je de verschillende betaalwijzes kan aanvragen.

Bekijk de details

Bezorging

Al je boodschappen heb je besteld, de dag van bezorgen is aangebroken en het door jou gekozen bezorgmoment is niet meer ver weg...

We snappen dat je een hoop vragen kan hebben voor, tijdens en na het bezorgen van je boodschappen. Hieronder zullen we die zo goed mogelijk beantwoorden.

Bekijk de details

Contact