Online boodschappen doen

Hoe bestel ik boodschappen via ah.nl?

Om boodschappen te bestellen op ah.nl heb je een AH-profiel nodig. Heb je nog geen AH-profiel? Maak er dan een aan. 

  • Klik rechtsboven op 'Online bestellen'.

  • Kies of je de boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point. 

  • Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.

  • Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.

  • Klaar met boodschappen doen? Klik op het autootje rechts bovenin en controleer je bestelling. Klik op 'Bestelling afronden'. 

  • Controleer je bestelling nog een keer. Klik daarna op 'Bevestigen’.

  • Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daar staat in welke boodschappen je hebt besteld. En tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.

Hoe bestel ik boodschappen via de AH app?

Om boodschappen te bestellen via de AH app heb je een AH profiel nodig. Heb je nog geen AH profiel? Maak er dan een aan. 

  • Log in bij de AH app.

  • Ga naar Mijn lijst en voeg producten toe aan je boodschappenlijst.

  • Klik op 'Online bestellen' onder in je scherm.

  • Kies of je je boodschappen wil ophalen bij een AH Pick Up Point of laat thuisbezorgen. 

  • Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.

  • Klik op 'Rond af', 'Verder' en tot slot 'Bevestig'.

  • Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daar staat in welke boodschappen je hebt besteld. En tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.

Is er een minimum bestelbedrag?

Ja. Je moet voor € 50 of meer aan boodschappen bestellen. Bij een Pick Up Point is dat € 40 of meer.

Hoe snel kunnen jullie mijn boodschappen bezorgen?

Dat ligt eraan welke bezorgmomenten nog beschikbaar zijn op jouw adres.

In het algemeen geldt:

  • Vóór 12:00 besteld, de volgende ochtend in huis.

  • Vóór 0:00 uur besteld, de volgende middag of avond in huis.

Wil je precies weten wanneer we kunnen bezorgen? Log dan in bij je profiel en ga naar Online bestellen. Daar zie je alle beschikbare bezorgmomenten.

Wat kost bezorgen?

Bezorgen kost tussen de € 2,50 en € 13,50. De prijs hangt af van het bezorgmoment dat je kiest. Ga naar Online bestellen om de bezorgkosten per tijdvak te bekijken.

Tip: hou de acties op ah.nl in de gaten. Iedere week zijn er speciale aanbiedingen met gratis bezorging. Ook voor zakelijke klanten.

Wist je dat je met een Bezorgbundel helemaal geen servicekosten hoeft te betalen? Lees hier alle voordelen van een Bezorgbundel.

Wat kost het ophalen van mijn bestelling bij een Pick Up Point?

Voor het ophalen bij een Pick Up Point betaal je € 2 per bestelling.

Zijn de prijzen op ah.nl inclusief btw?

Ja, al onze prijzen op ah.nl zijn inclusief btw.

Hoe voer ik een actiecode in bij mijn online bestelling?

Bij het afronden van je bestelling zie je op de website in het blauw de tekst 'Vul hier je actiecode in'. In de app zie je in het blauw 'Heb je een actiecode?'. Als je op de tekst klikt, dan zie je het veld waar je de code kan invullen. Nadat je de code hebt ingevuld, klik je op 'Wissel in' en dan zie je meteen de korting.
Let op: Je kan een code het beste handmatig invoeren. Bij kopiëren en plakken kan het gebeuren dat je per ongeluk een spatie mee kopieert, waardoor de code niet wordt geaccepteerd.

Hoe wijzig ik een bestelling via ah.nl?

Log in op ah.nl. Ga naar 'Mijn bestellingen' en klik op 'Wijzig'. Verander je bestelling of wijzig je bezorgmoment. Je krijgt van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen. 

Hoe wijzig ik een bestelling via de AH app?

Zoek je bestelling in ‘Mijn bestellingen’. Staat er 'Je kan je bestelling nog wijzigen tot…’? Dan kan je daarop klikken om je bestelling aan te passen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag. Je kan dan niets meer veranderen aan je bestelling.

Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen? 

In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen. 

Hoe annuleer ik een bestelling via ah.nl?

Zoek je bestelling in Mijn bestellingen en klik op ‘Annuleren’. Je ontvangt altijd een annuleringsbevestiging per e-mail van ons. Zo weet je zeker dat onze bezorger niet plotseling toch voor de deur staat. Let op: Als je alleen je winkelmandje leegmaakt, is je order nog niet geannuleerd.

Hoe annuleer ik een bestelling via de AH app?

Ga naar ‘Mijn bestellingen’ en zoek je bestelling. Staat er 'Je kan je bestelling nog wijzigen tot…’? Dan kan je daarop klikken om je bestelling te annuleren. Klik op de bestelling en vervolgens op 'Annuleren'. 

Waarom kan ik mijn bestelling niet annuleren?

Als de optie 'Annuleer bestelling' niet verschijnt, betekent dit dat we je boodschappen al aan het klaarzetten zijn. Je kan je bestelling dan niet meer gratis annuleren. Het kost € 50 om je bestelling te annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe haal ik mijn boodschappenlijstje terug?

Dat kan met de mail met daarin de bevestiging van je bestelling. 

  • Open de bevestigingsmail

  • Klik op 'Wijzigen'

  • Je oude boodschappenlijstje wordt nu geopend.

  • Klik op 'Voeg alles toe'

  • Alles staat weer op je boodschappenlijst (Mijn lijst)!

Kan ik een lijst met wekelijkse boodschappen bijhouden?

Ja, dat kan! Je kan lijstjes maken met je favoriete boodschappen. Dit doe je als volgt:

  • Log in op ah.nl.

  • Ga naar ‘Favoriete lijstjes’.

  • Klik op ‘Maak een nieuw lijstje’.

  • Voeg al je favoriete boodschappen toe.

  • Als je lijst klaar is kun je op het hartje klikken bovenaan de lijst.

Waar vind ik mijn favoriete lijstje terug?

Op de website vind je 'm als je op de profielbutton klikt (poppetje rechts bovenaan). Klik op Mijn favorieten. En klik op de gewenste lijst. Je kan de gehele lijst in een keer overbrengen naar je boodschappenlijst of je kan producten selecteren en alleen deze overzetten naar je lijst.

In de AH app vind je 'm op de homepagina helemaal onderaan (scroll helemaal naar beneden). Je kan hier dus niets toevoegen aan het favorietenlijstje, dat kan alleen als je bent ingelogd op de website.

De website werkt niet, wat moet ik doen?

Meestal helpt het om je cookies te verwijderen. De kans is groot dat de website daarna weer goed werkt.
Heb je problemen met inloggen? Dit kan veroorzaakt worden doordat je op een VPN (Virtual Personal Network) van bijvoorbeeld je werk bent ingelogd. Probeer dit uit te schakelen. Of probeer eens in te loggen in de AH app of via een ander apparaat.
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via de contactknop onderaan deze pagina.

Praat met AH