Profiel opzeggen en gegevens verwijderen

Veelgestelde vragen over Profiel opzeggen en gegevens verwijderen

Hoe kan ik mijn profiel en gegevens verwijderen?

Je profiel verwijderen doe je in ‘Mijn profiel’. Scroll naar beneden en klik onder het de gekleurde vakken op de rode button ‘Je profiel en gegevens verwijderen’. Vervolgens vul je je wachtwoord in en klik je definitief op verwijderen. Als je dit hebt gedaan is je Albert Heijn profiel verwijderd.

Je kunt je profiel bij Albert Heijn verwijderen zo lang je geen saldo aan Koopzegels in de AH App, een actieve Bezorgbundel en/of AH Premium hebt. Zorg er eerst voor dat je de Koopzegels verzilvert in de winkel, het sparen en eventueel je Bezorgbundel en/of AH Premium stopzet. Daarna kun je je profiel verwijderen.


Kan ik ook een instructie doorgeven aan de bezorger of de instructie aanpassen of verwijderen?

Ja dat kan zeker. Je kan die in je profiel aangeven. Hou er wel rekening mee dat de instructie er moet staan voor de dag van bezorging, anders zal de bezorger deze niet kunnen lezen.


Hoe en wanneer kan ik de AH Proefmaand opzeggen?

Je kan elk moment de AH Proefmaand opzeggen:

  • Opzeggen van de proefmaand doe je via de bezorgbundelpagina.
  • Zeg je op binnen de proefmaand, bijvoorbeeld op de eerste dag, dan zal deze automatisch aan het einde van de proefperiode stopgezet worden.
  • Zeg je het niet op tijdens de proefmaand, dan wordt de AH Proefmaand automatisch omgezet naar een Maandbundel en geldt er een opzegtermijn van 1 maand.

Hoe kan ik een profiel van een overleden persoon verwijderen?

We snappen dat je bij een dergelijke trieste gebeurtenis een hoop moet regelen, dus we helpen je graag om dit snel in orde te maken. Er zijn een paar dingen om rekening mee te houden:

1) De persoon die is overleden spaarde geen Koopzegels, had geen Mijn AH Premium of een AH Bezorgbundel. Neem contact op met onze klantenservice en geef ons de naam, geboortedatum en adresgegevens van de persoon door.

2) De persoon die is overleden had wel Koopzegels (tot 500 euro), een AH Bezorgbundel en/of Mijn AH Premium. Stuur dan een mail naar privacy@ah.nl samen met de volgende gegevens:

  • Een legitimatie van jou als erfgenaam
  • Naar welk account de Koopzegels kunnen worden overgeschreven en op welk IBAN het tegoed kan worden gestort
  • Een document waaruit de relatie blijkt van jou als ergenaam
  • De adresgegevens en indien mogelijk het e-mailadres van de overledene

3) De persoon die is overleden had voor meer dan 500 euro aan Koopzegels. In dat geval hebben we onderstaande gegevens nodig om je verzoek te verwerken:

  • Legitimatie van de erfgenaam
  • De account gegevens waar de Koopzegels naartoe kunnen worden gestort
  • Document waaruit blijkt dat je de erfgenaam bent zoals een testament of de boedelverdelingsafspraak

Ik wil mijn persoonlijke gegevens zoals mijn telefoonnummer wijzigen, hoe doe ik dat?

Je gegevens kan je wijzigen door in te loggen in je ah profiel. Heb je de gegevens aangepast? Sla ze op en je nieuwe gegevens staan geregistreerd.

Wil je je adresgegevens wijzigen, maar heb je een lopende bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Mijn rekeningnummer voor AH Premium is gewijzigd, hoe kan ik dit doorgeven?
In dat geval kan je contact opnemen met onze klantenservice. Zij passen het rekeningnummer graag voor je aan. Let op: Dit kan alleen voordat je abonnement wordt verlengd en hoef je niet via een opzegging van een machtiging te doen.

Hoe kan ik Mijn Albert Heijn Premium stopzetten of wijzigen?

Stopzetten kan in de AH app onder 'Mijn Albert Heijn Premium'. Als je naar beneden scrollt, dan zie je onderaan in het rood de mogelijkheid 'Mijn Albert Heijn Premium stopzetten'. Je kan het ook via onze website doen op de overzichtspagina. Rechts bovenin zit een knop met meer opties. Wanneer je hierop klikt is de laatste optie in het menu dat zich opent ‘Premium opzeggen’.

Het wijzigen van je rekeningnummer voor AH Premium kan in de meeste gevallen aangepast worden tot één week voor de verlenging van je AH Premium abonnement. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.


Wat is de AH Proefmaand?
  • Met de Proefmaand kan je eenmalig een maand lang gratis en onbeperkt je boodschappen laten thuisbezorgen of ophalen bij een Pick Up Point.
  • Kies voor een vast bezorgmoment dat wij iedere week voor je reserveren. Zo ben je altijd verzekerd van een bezorgmoment.
  • Opzeggen kan elk moment via ah.nl/bezorgbundel. Nadat je hebt opgezegd, kan je gewoon gebruik blijven maken van alle voordelen totdat de Proefmaand afloopt.
  • Zonder opzegging, wordt de proefmaand na 1 maand automatisch verlengd naar een betaalde maandbundel.

Ik ga verhuizen. Hoe wijzig ik mijn adres?

Ga naar ‘Persoonlijke gegevens’ in je profiel. Wijzig je adres. Vergeet niet om onderaan de pagina op 'Opslaan' te klikken.

Had je een persoonlijk bezorgmoment op je oude adres? Dan moet je een nieuw persoonlijk bezorgmoment kiezen. Je oude bezorgmomenten worden geannuleerd.

Heb je al boodschappen besteld en verander je daarna je adres? Dan annuleren we die bestelling. We bewaren je boodschappenlijst onder 'Mijn bestellingen'.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?