Inloggen op ah.nl

AH Klantenservice

Waarom moet ik een controlecode invoeren als ik inlog op ah.nl?

Door deze 2e verificatiestap wordt jouw persoonlijke data nog beter beveiligd. Dit hebben we recent aangepast.

Jouw ah.nl account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens en soms waardevolle items zoals Koopzegels dan ook goed beschermen. Daarom hebben we de extra stap ingebouwd waarbij je de controlecode moet invoeren. Deze wordt naar je persoonlijke e-mailadres gestuurd dat gekoppeld is aan jouw account. Zo weten we zeker dat jij het echt bent die inlogt.


Moet ik elke keer een controlecode invoeren als ik wil inloggen?

Nee hoor, je doet dit alleen wanneer;

  • Je voor de eerste keer inlogt op een nieuw apparaat.
  • Als je je browser-cookies hebt verwijderd (waardoor wij je niet meer herkennen).
  • Als je browser-cookies dagelijks worden verwijderd, omdat dat zo is ingesteld in je browser.
  • Als je langer dan 3 maanden geleden hebt ingelogd op ah.nl
  • Als je vanuit het buitenland inlogt (of met buitenlands IP adres), dan is dit standaard de manier van inloggen.
  • Voor de AH app geldt dat je altijd een controlecode in moet voeren bij opnieuw inloggen.

Wanneer je na eerder bezoek terugkeert op de website (en je bent niet in het buitenland), log je in met alleen gebruikersnaam en wachtwoord. Dus we vragen niet steeds opnieuw om een controlecode.

Ik heb geen e-mail met controlecode ontvangen, hoe kan dat?

De e-mail ontvang je in dezelfde mailbox waar je ook mee inlogt op ah nl. En deze zou je binnen een aantal minuten moeten ontvangen (Normaal gesproken zelfs binnen een aantal seconden). We hebben echter geen invloed op de snelheid van leveren door jouw eigen e-mail provider.

De afzender van de mail is noreply@ah.nl met als onderwerp "Controlecode voor Albert Heijn". Dus je kan via de zoekfunctie proberen de mail te vinden in je mail.

Verder zou je onderstaande punten nog even kunnen checken:

  • Controleer eerst je spambox of de map ongewenste e-mails.
  • Komt de e-mail met afzender noreply@ah.nl misschien automatisch in een andere map binnen? (bijvoorbeeld G-mail heeft verschillende (in)boxen waar je bepaalde afzenders automatisch naar kan sturen)
  • Heb je in het verleden misschien noreply@ah.nl geblokkeerd?
  • Kan het zijn dat je Inbox vol is?
  • Het kan ook nog voorkomen dat jouw e-mail provider de emails van deze afzender tegengehoudt. Dit kun je achterhalen bij jouw provider. Neem in deze situatie en ook als alle bovenstaande punten geen oplossing bieden, contact met ons op via één van de contactopties onderaan deze pagina.

Ik heb de controlecode ingevuld maar het werkt niet.

Heb je het geprobeerd kort na het ontvangen van de code? Elke inlogpoging genereert een nieuwe code. Alleen de laatst gegenereerde code werkt, en maar voor korte tijd (10 min).
LET OP:
Als je meerdere malen om een code hebt gevraagd; De e-mails worden in sommige mailprogramma's samengevouwen en daardoor kan het zijn bij het openen van je e-mail dat je ipv de allerlaatste code de voorgaande code pakt en deze invult. Die is dan al verlopen.
Verwijder daarom alle voorgaande e-mails met een code vanuit je inbox, zodat je zeker weet dat je niet een oude code gebruikt. Log nu opnieuw in en probeer het opnieuw met de meest recent ontvangen code.

Wij gebruiken gezamenlijk één account om online te bestellen. Hoe werkt het dan?

Een ah.nl account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens en waardevolle items zoals Koopzegels goed beschermen. Je kunt natuurlijk wel op meerdere apparaten inloggen, maar de controlecode wordt alleen naar het e-mailadres gestuurd dat gekoppeld is aan jouw account.

Je hoeft de controlecode op elk apparaat maar één keer in te voeren. De volgende keer herkennen we je met behulp van de cookies.

AH app;
In de AH app blijf je doorgaans gewoon ingelogd zolang je niet zelf besluit uit te loggen, en hoef je dus alleen bij het eerste gebruik de controlecode in te voeren." Als je zelf uitlogt, dan zul je de volgende keer dat je in de app inlogt opnieuw een code moeten invoeren.

Contact