Inloggen op ah.nl

Ik heb een e-mail ontvangen waarin wordt gevraagd mijn telefoonnummer toe te voegen. Is dit echt van AH afkomstig?

Deze e-mail is inderdaad van ons afkomstig. Om je profiel nog beter te beveiligen, vragen we je via deze e-mail om jouw mobiele telefoonnummer toe te voegen aan je profiel, zodat we de verificatiecode voortaan via sms naar jouw mobiel kunnen sturen.

Hieronder een paar tips waardoor je kunt achterhalen of het geen phishingmail is:

De website van Albert Heijn begint altijd met www.ah.nl. Als je in een e-mail met je muis over een link gaat zie je naar welke pagina de link verwijst. Begint deze NIET met www.ah.nl of community.ah.nl dan is het een nepwebsite..
Officiële e-mails zijn te herkennen aan een e-mailadres dat eindigt op @nieuwsbrief.ah.nl of @ah.nl. In dit geval is @nieuwsbrief.ah.nl van toepassing. Dus geen zorgen.

Waarom moet ik een controlecode invoeren als ik inlog op ah.nl?

Door deze 2e verificatiestap wordt jouw persoonlijke data nog beter beveiligd. Dit hebben we recent aangepast.

Jouw ah.nl account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens en soms waardevolle items zoals Koopzegels dan ook goed beschermen. Daarom hebben we de extra stap ingebouwd waarbij je de controlecode moet invoeren. Deze wordt per sms naar het mobiele nummer gestuurd dat je in je profiel hebt staan, of naar je persoonlijke e-mailadres. Zo weten we zeker dat jij het echt bent die inlogt.


Moet ik elke keer een controlecode invoeren als ik wil inloggen?

Nee hoor, je doet dit alleen wanneer;

  • Je voor de eerste keer inlogt op een nieuw apparaat.
  • Als je je browser-cookies hebt verwijderd (waardoor wij je niet meer herkennen).
  • Als je browser-cookies dagelijks worden verwijderd, omdat dat zo is ingesteld in je browser.
  • Als je langer dan 3 maanden geleden hebt ingelogd op ah.nl
  • Als je inlogt vanaf een bedrijfsnetwerk via VPN, waarvandaan meerdere mensen kunnen inloggen op ah.nl
  • Als je vanuit het buitenland inlogt (of met buitenlands IP adres).
  • Voor de AH app geldt dat je altijd een controlecode in moet voeren bij opnieuw inloggen.

Wanneer je na eerder bezoek terugkeert op de website (en je bent niet in het buitenland), log je in met alleen gebruikersnaam en wachtwoord. Dus we vragen niet steeds opnieuw om een controlecode.

Er is een SMS met controlecode verstuurd maar ik heb die niet ontvangen, hoe kan dat?

De SMS ontvang je op het telefoonnummer dat je in je profiel hebt staan. Normaal zou je deze binnen enkele seconden moeten ontvangen. Wij hebben echter geen invloed op de snelheid van jouw telefoon provider.

Tijdens het inloggen worden de laatste 3 cijfers van je telefoonnummer getoond. Heb je gecontroleerd of die kloppen? Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op.

Er is een e-mail met controlecode verstuurd maar ik heb die niet ontvangen, hoe kan dat?

De e-mail ontvang je in dezelfde mailbox waar je ook mee inlogt op ah nl. En deze zou je binnen een aantal minuten moeten ontvangen (normaal gesproken zelfs binnen een aantal seconden). We hebben echter geen invloed op de snelheid van leveren door jouw eigen e-mail provider.

De afzender van de mail is verificatiecode@ah.nl met als onderwerp "Controlecode voor Albert Heijn". Dus je kan via de zoekfunctie proberen de e-mail te vinden in je mailbox.

Verder zou je onderstaande punten nog even kunnen checken:

  • Controleer eerst je spambox of de map ongewenste e-mails.
  • Komt de e-mail met afzender verificatiecode@ah.nl misschien automatisch in een andere map binnen? (bijvoorbeeld G-mail heeft verschillende (in)boxen waar je bepaalde afzenders automatisch naar kan sturen)
  • Heb je misschien de afzender verificatiecode@ah.nl geblokkeerd?
  • Kan het zijn dat je Inbox vol is?
  • Het kan ook nog voorkomen dat jouw e-mail provider de emails van deze afzender tegengehoudt. Dit kun je achterhalen bij jouw provider. Neem in deze situatie en ook als alle bovenstaande punten geen oplossing bieden, contact met ons op via één van de contactopties onderaan deze pagina.

Trouwens: Als je een mobiel telefoonnummer toevoegt aan je profiel, dan ontvang je de controlecode per SMS. Dat is een stuk veiliger, en wel zo handig!

Ik heb de controlecode ingevuld maar het werkt niet.

Heb je het geprobeerd kort na het ontvangen van de code? Elke inlogpoging genereert een nieuwe code. Alleen de laatst gegenereerde code werkt, en maar voor korte tijd (10 min).
LET OP:
Als je meerdere malen om een code hebt gevraagd; De e-mails worden in sommige mailprogramma's samengevouwen en daardoor kan het zijn bij het openen van je e-mail dat je in plaats van de allerlaatste code de voorgaande code pakt en deze invult. Die is dan al verlopen.
Verwijder daarom alle voorgaande e-mails met een code vanuit je inbox, zodat je zeker weet dat je niet een oude code gebruikt. Log nu opnieuw in en probeer het opnieuw met de meest recent ontvangen code.

Wij gebruiken gezamenlijk één account om online te bestellen. Hoe werkt het dan?

Een ah.nl account is persoonlijk. We willen jouw persoonlijke gegevens en waardevolle items zoals Koopzegels goed beschermen. Je kunt natuurlijk wel op meerdere apparaten inloggen, maar de controlecode wordt alleen naar het e-mailadres of de mobiele telefoon gestuurd dat gekoppeld is aan jouw account.

Je hoeft de controlecode op elk apparaat maar één keer in te voeren. De volgende keer herkennen we je met behulp van de cookies.

AH app;

In de AH app blijf je doorgaans gewoon ingelogd zolang je niet zelf besluit uit te loggen, en hoef je dus alleen bij het eerste gebruik de controlecode in te voeren. Als je zelf uitlogt, dan zul je de volgende keer dat je in de app inlogt opnieuw een code moeten invoeren.

Waarom moet ik een nieuw wachtwoord verzinnen?

Wij willen jouw persoonlijke gegevens goed beschermen. Daarvoor is het noodzakelijk dat jij zelf een sterk wachtwoord kiest voor je ah.nl account.
We hebben de regels waar wachtwoorden aan moeten voldoen onlangs aangepast. Jouw huidige wachtwoord voldoet daar niet meer aan. Kies een nieuw wachtwoord, en denk er daarbij aan dat je nooit hetzelfde wachtwoord gebruikt voor het inloggen op andere websites en diensten.
Je nieuwe wachtwoord moet minstens 10 karakters bevatten.

Praat met AH