Albert Heijn

Albert Heijn logo omringd door een salade met zalm, fruit en gesneden bruin brood.

Statiegeld inleveren bij je online bestelling

Lege kratten, flessen, plastic tassen waar we koelartikelen in bezorgen en blikjes kun je meegeven aan de bezorger. Het statiegeld wordt direct met je verrekend.

Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten tijdens bezorging niet direct uitpakken en weer meegeven. Deze kratten nemen we graag de volgende keer voor je mee. 

Je kunt de klapkratten eventueel ook inleveren in een winkel met een servicepunt. Hier vind je in welke winkel dat kan. Let op: vanaf nu heb je hlervoor wel een gereglstreerde Bonuskaart en een recent geplaatste bestelling nodig. Heb je een gereglstreerde Bonuskaart, maar geen recent geplaatste bestelling? Dan kun je tot maxlmaal 5 klapkratten Inleveren In de winkel.

Blikjes inleveren bij je online bestelling*

Dat kan op de volgende manier:
  • Maximaal 50 blikjes per bestelling
  • Verpakt per 25
  • In een plastic doorzichtig tasje (die je bij je bestelling ontvangt) of een leeg klapkrat

In totaal kan je 2 doorzichtige tasjes of klapkratten met maximaal 50 blikjes inleveren. Zo is het voor de bezorger duidelijk zichtbaar hoeveel blikjes je inlevert en kan hij snel het statiegeld met je verrekenen.

Omdat we etenswaren vervoeren is het belangrijk dat de blikjes schoon en onbeschadigd worden aangeboden. Als dit niet het geval is, kan de bezorger ervoor kiezen de statiegeldblikjes niet in te nemen.
* bestel je zakelijk? Log dan in voor de juiste info voor jou
Statiegeldblik met statiegeldlogo, barcodes en kenmerken zoals "leeg" en "ongedukt", op een promotionele achtergrond met een logo van Statiegeld Nederland.

Nu ook statiegeld op blik

Vanaf nu is er ook statiegeld op blik. Je herkent de blikjes aan het statiegeldlogo. Heeft je blikje een statiegeldlogo? Lever 'm dan in met je statiegeldflesjes. Graag leeg, ongedeukt en met de barcode goed scanbaar. Zo krijg jij je statiegeld terug en ben je ook goed bezig voor het milieu.

Statiegeld blikje en fles voor recyclingprogramma

Veelgestelde vragen

Hoe zit het met statiegeld als ik vooraf met iDEAL betaal?

Goed dat je het vraagt! Als je vooraf met iDEAL betaalt, wordt het statiegeld bij de bezorging verrekend. Is er een verschil met wat je al betaald hebt? Geen zorgen, dat komt helemaal goed.

We verwerken het meteen op je factuur, en het verschil wordt automatisch teruggestort op je rekening. Meestal staat het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening. Houd er wel rekening mee dat dit per bank iets kan verschillen.

Goed om te weten: worden je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het wat langer duren, je kunt het geld dan maandag of dinsdag verwachten. Heb je na 2 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Laat het ons weten, dan zoeken we het graag voor je uit!

En die klapkratten?
Onze bezorgers hebben een strak schema en kunnen helaas niet wachten tot je alles hebt uitgepakt, daarom zullen ze de klapkratten niet meteen weer meenemen. Maar geen zorgen, je hebt twee opties:
  • Geef je klapkratten gewoon mee bij je volgende bezorging, of;
  • Lever ze in bij een AH-winkel met een ah.nl-servicepunt. Gebruik de winkelzoeker op ah.nl/winkels en filter op ‘ah.nl servicepunt’ om snel een locatie bij jou in de buurt te vinden. Vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig (deze vind je ook in de AH-app) én een recente bestelling, anders kun je de klapkratten helaas niet in de winkel inleveren.

Hoe betaal ik als Bezorgbundelklant mijn bestelling via automatische incasso?

Met de Albert Heijn Bezorgbundel betaal je jouw bestelling nu eenvoudig en snel met automatische incasso. Zo hoef je niet meer elke keer handmatig af te rekenen en wordt het bedrag na bezorging automatisch van je rekening afgeschreven. Wel zo fijn!

Hoe activeer je automatische incasso als Bezorgbundelklant?
  • Tijdens het afronden van je bestelling zie je een melding dat automatische incasso voor jou beschikbaar is.
  • Klik op het potloodje, volg de stappen en selecteer het juiste rekeningnummer.*
  • Klik op 'Bevestigen' en automatische incasso is voor jou geactiveerd.
  • Je kunt je bestelling nu afronden zoals je gewend bent.
*Liever vanaf een rekening betalen die niet bij ons bekend is? Betaal dan eerst een bestelling met iDEAL vanaf deze rekening. Hierna zie je deze rekening vanzelf in de lijst staan van beschikbare rekeningnummers voor automatische incasso.

Hoe werkt bestellen met automatische incasso?
  • Na het activeren staat automatische incasso standaard voor jou ingesteld als betaalmethode.
  • Na bezorging schrijven we het bedrag altijd op de derde werkdag na levering van je rekening af. Heb je bijvoorbeeld bezorging op maandag? Dan wordt het bedrag op donderdag van je rekening afgeschreven. Op woensdag bezorgd? Dan schrijven we het op maandag af.
  • Lever je bij bezorging statiegeld in? Dan verrekenen we dit met het bedrag dat we afschrijven.
  • Direct na bezorging zie je in het betalingsoverzicht welk bedrag we zullen afschrijven.

Goed om te weten: op deze manier betalen met automatische incasso rollen we langzaam uit. Het kan dus zijn dat jouw buurman wél op deze manier kan betalen, maar jij nog niet. Via deze weg kun je betalen met automatische incasso ook aanvragen.

Waar en tot wanneer kan ik een statiegeldbon inleveren?

Heb je lege flessen ingeleverd? Dan kun je de statiegeldbon bij de kassa van jouw Albert Heijn inleveren. Geen probleem als je bij een andere AH bent, maar dan kan het alleen bij de servicebalie. Let op: in een AH to go kan dit niet.

Vergeten om je bon in te leveren? Geen stress! Je hebt nog 5 jaar de tijd om het te doen. Daarna vervalt de waarde van de bon.


Kan ik flessen met statiegeld, lege blikjes en lege kratten inleveren bij de bezorger?

Ja, lege (klap)kratten, flessen en blikjes kan je meegeven aan de bezorger. Plastic tasjes van vorige bestellingen kan je ook inleveren. Zet je alles vast klaar voor de bezorger? Die trekt het statiegeld meteen van je factuur af.

Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten niet direct uitpakken. We nemen je klapkratten de volgende keer graag weer mee. Of lever ze in bij een winkel met een ah.nl-servicepunt. Ga naar ah.nl/winkels en filter op 'ah.nl servicepunt' voor de dichtstbijzijnde winkel met deze mogelijkheid. Vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig (deze vind je ook in de AH-app) én een recente bestelling, anders kun je de klapkratten helaas niet in de winkel inleveren.

Hoe lever je lege blikjes in?
  • Blikjes zijn schoon en onbeschadigd.
  • Maximaal 50 blikjes per bestelling.
  • Verpakt per 25 stuks.
  • In een plastic doorzichtig tasje (die je bij je bestelling ontvangt) of een leeg klapkrat.

Er is een fout gemaakt bij het afrekenen van mijn bestelling, wat nu?

Dat is natuurlijk vervelend. Geen zorgen, we kijken het graag voor je na. Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Wacht dan eerst even tot je factuur beschikbaar is op ah.nl/facturen. Deze ontvang je direct na de bezorging.
  • Gaat het om een fout met statiegeld? Meld het hier.
  • Klopt je verrekende Bonuskorting niet? Meld het hier.
Gaat het om iets anders, of weet je niet zeker waar het misging? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Vergeet je ordernummer niet te melden, dan zoeken we het snel voor je uit.

Bekijk alles