Duurzaamheid

Veelgestelde vragen over Duurzaamheid

Wat doet Albert Heijn met betrekking tot duurzaamheid?

Albert Heijn wil dat klanten met een gerust hart boodschappen kunnen doen. We verkopen meer dan 11.000 huismerkproducten en meer dan 46.000 producten in totaal. Producten die vaak in Nederland, maar ook op veel verschillende plekken op de wereld worden geproduceerd en geteeld. Dit brengt verantwoordelijkheid met zich mee, verantwoordelijkheid ten aanzien van de mensen die werkzaam zijn in de keten, dierenwelzijn en het milieu. We willen daarom onze nationale en internationale ketens kennen en zo proactief mogelijk vraagstukken/risico’s onder andere omtrent mensenrechten en milieu kunnen identificeren en aanpakken. We hebben meer controle en kunnen sneller veranderingen doorvoeren in onze huismerk producten, vandaar dat onze due diligence aanpak met deze producten begint. Alle andere partijen die ook producten aan ons leveren zullen we in de toekomst ook mee in gesprek gaan. Deze stappen borduren voort op bestaand beleid van ons moederbedrijf Ahold Delhaize, dat momenteel een global due diligence uitvoert uit bij alle merken en later dit jaar de resultaten zal bekendmaken.

Wil je meer weten over ons duurzaamheidsbeleid? Klik dan hier.


Minder verpakkingen en meer recycling

We vinden het belangrijk dat onze AH Eigen Merk producten duurzaam worden verpakt. En dat we zo min mogelijk materiaal gebruiken. We zijn ons ervan bewust dat wij als supermarkt veel verpakkingsmateriaal verbruiken. Maar dit heeft een reden: de verpakking draagt namelijk bij aan de houdbaarheid en voedselveiligheid van de producten en zorgt dat de producten te vervoeren zijn. Het kan wel altijd minder. Daarom verwijderen we zo veel mogelijk verpakkingsmateriaal en zorgen we dat de verpakkingen goed te recyclen zijn. In 2018 gebruikten we al 4 miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal. In 2025 wordt dit zelfs 20 miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal en zijn al onze verpakkingen te recyclen.


Duurzame verpakkingen

Als een verpakking nodig is, wordt gekozen voor de meest geschikte en meest duurzame verpakking. De beste verpakking is volgens ons een verpakking die over de gehele levenscyclus (van grondstof tot afval) leidt tot een zo klein mogelijke impact op het milieu. Hierbij ligt de focus op het verminderen, hergebruik, recycling en de inzet van hernieuwbare grondstoffen.

Wil je meer weten over onze verpakkingen en hoeveel we al bespaard hebben? Klik dan hier.


Welke kwaliteit hebben de Blue Home producten?
Blue Home producten zijn gebouwd om lang mee te gaan en zijn van uitstekende kwaliteit. De producten hebben dan ook een lange garantieperiode van 3 jaar. Ook zijn de producten PFAS vrij. Dat betekent dat er gebruik is gemaakt van een coating die niet schadelijk is voor de gezondheid of het milieu.

Ik heb een vraag aan Albert Heijn over mijn studie, waar kan ik deze stellen?

Wij krijgen regelmatig verzoeken om te spreken met een verantwoordelijke manager over een specifiek aandachtsgebied. Gezien de grote hoeveelheid verzoeken kunnen wij hier helaas niet op ingaan. Alle beschikbare informatie vind je snel en makkelijk online.

Op ah.nl staat informatie over veel uiteenlopende onderwerpen. Van dierenwelzijn tot Bonus en van onze geschiedenis tot alle info over onze services. Je leest hier ook alles wat Albert Heijn nog meer doet, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid en gezondheid.

Ben je op zoek naar onze nieuwsberichten, pers-, of beeldmateriaal? Dan vind je dat op onze nieuwspagina.

Financiële gegevens staan in het jaarverslag van Ahold Delhaize. Die kan je downloaden via www.aholddelhaize.com Albert Heijn heeft geen eigen jaarverslag.

Succes met je project!


Stageplekken

Ben je op zoek naar een stageplek? Kijk dan op ah.nl/werk. Alle beschikbare stageplaatsen vind je daar terug.


Waarom gaat de prijs van Mijn AH Premium omhoog?
Per 2 januari 2025 gaat de prijs omhoog voor alle Mijn AH Premium klanten naar €14,99. We willen graag dat je blijft profiteren van alle voordelen die Premium te bieden heeft. Om ervoor te zorgen dat je ook in de toekomst kunt blijven genieten van al de extra's, was het noodzakelijk de prijs aan te passen. Met deze wijziging kunnen we je dezelfde kwaliteit en service blijven bieden.

Dit betekent nog steeds 10 Bonus Box aanbiedingen en altijd 2x zo snel sparen voor Air Miles, Koopzegels en spaaracties. Ook ontvang je nog steeds 10% korting op het gehele biologische en AH Terra assortiment.

Geldt de prijsverhoging ook voor bestaande klanten die verlengen of alleen voor nieuwe klanten?

De prijsverhoging geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Als je al klant bent, betaal je de nieuwe prijs vanaf de verlenging van je abonnement. Nieuwe klanten betalen de nieuwe prijs na hun gratis proefmaand.

Wat is de garantie op producten die ik bij Albert Heijn koop?

Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan de redelijke verwachtingen die je als consument ervan mag hebben. Mocht je een keer een product hebben gekocht dat niet aan deze verwachtingen voldoet, lossen wij dat graag met je op. Neem dan contact met ons op via de klantenservice.


Niet tevreden over een product? Geld terug!

Bij Albert Heijn werken wij hard om altijd de beste en meest verse producten aan te kunnen bieden met uitstekende service. Mocht je toch een keer een product hebben gekocht dat niet voldoet aan de hoogste kwaliteit, dan lossen wij dat graag met je op. Neem het product mee naar de winkel en wij ruilen het om voor een nieuw artikel. Heb je liever je geld terug? Neem dan ook je kassabon mee.

Heb je het product online besteld? Dan kun je het ook terugbrengen naar één van onze winkels met een online servicepunt.


Uitzonderingen

Voor AH eigen merk non-food artikelen geldt: ruilen kan op vertoon van de kassabon, in de originele onbeschadigde verpakking.

CD's, DVD's, cadeaukaarten of games zonder seal kunnen niet geruild of vergoed worden.

Staatsloten, telefoonkaarten, prepaid opwaardeerkaarten en tickets van attractieparken kunnen niet geruild of vergoed worden.

Let op: voor mobiele telefonie van AH geldt een afwijkende regeling zie hiervoor de website van AH Mobiel.

Onze kwaliteitsgarantie is een eigen extra aangeboden garantie en doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Juiste prijsgarantie

Wij doen ons uiterste best om altijd de juiste prijs te tonen. Mocht het toch een keer voorkomen dat de prijs op de kassabon afwijkt van de prijs bij het schap, dan lossen wij dat graag op. Ga met je kassabon naar de servicebalie en je krijgt het artikel eenmalig gratis mee.

Heb je van het artikel meer stuks gekocht, dan betalen we voor de rest het verschil in prijs terug.

Alcohol, geneesmiddelen en zuigelingenvoeding mogen niet gratis worden meegegeven. Uiteraard betalen we je in dit geval het verschil in prijs terug.

De prijsgarantie geldt niet voor producten boven de boven de€50 of als er sprake is van een landelijke storing in onze systemen.


Alles voor een onvergetelijke Kerst
Wil je inspiratie opdoen voor een onvergetelijke Kerst of een schitterend Oud & Nieuw? Bij Albert Heijn zit je aan het goede adres. Hier vind je alles voor de feestdagen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van producten en tickets gekocht op de AH Voordeelshop?

De algemene voorwaarden van de AH voordeelshop kun je hier vinden.


Kan ik producten of tickets met Airmiles kopen op de AH Voordeelshop?
Op de AH voordeelshop kun je ook voordelig producten met Airmiles kopen. Zo kun je op geselecteerde producten extra korting ontvangen als je hiervoor Airmiles inwisselt of zelfs diverse cadeaukaarten geheel met Airmiles aankopen. Je vindt deze artikelen hier.

Ik zie ineens koppel je (digitale) Bonuskaart, maar ik heb dit al gedaan. Wat nu?

Waarschijnlijk ben je dan uitgelogd uit de AH-app. Als je rechtsboven op het 'poppetje' klikt en inlogt, zal je zien dat je Bonuskaart juist staat opgeslagen.


Gerelateerde artikelen

Klantenservice vraag en antwoord

Hoe makkelijk vond je dit?