Veelgestelde vragen over ‘incasso’
20 resultatenHoe kan ik een aanvraag doen voor betalen per automatische incasso?
Wil je betalen via automatische incasso? Vul dan het machtigingsformulier in en stuur dit, samen met een kopie van je bankpas, naar betaalaanvragen@ah.nl. Zodra je aanvraag verwerkt is, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Zo geregeld!
Goed om te weten: betalen via automatische incasso is alleen beschikbaar bij thuisbezorgen, niet bij het ophalen bij een Pick Up Point. Bij een Pick Up Point moet je dus alsnog pinnen.
Goed om te weten: betalen via automatische incasso is alleen beschikbaar bij thuisbezorgen, niet bij het ophalen bij een Pick Up Point. Bij een Pick Up Point moet je dus alsnog pinnen.
Ik ben een zakelijke klant en wil betalen met een automatisch incasso. Hoe werkt dat?
Als je bedrijf staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, kun je hier het formulier vinden voor een aanvraag betalen met automatisch incasso.
Wat hebben we van je nodig?
Goed om te weten: zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je natuurlijk gewoon bestellen. Je betaalt dan zoals gewend per PIN bij aflevering. Hier zie je welke betaalmogelijkheden er nog meer zijn.
Wat hebben we van je nodig?
- Een kopie van je KvK-uittreksel (niet ouder dan 30 dagen) of
- Een kopie van je bankpas (deze moet overeenkomen met het rekeningnummer in je aanvraag).
Goed om te weten: zolang wij je aanvraag nog niet hebben verwerkt, kun je natuurlijk gewoon bestellen. Je betaalt dan zoals gewend per PIN bij aflevering. Hier zie je welke betaalmogelijkheden er nog meer zijn.
Ik kan niet via iDEAL of digitale betaalpas betalen, wat nu?
Geen zorgen, we willen ervoor zorgen dat iedereen bij Albert Heijn kan bestellen. Alle Nederlandse banken zijn aangesloten bij iDEAL, wat betekent dat bijna iedereen gebruik kan maken van deze betaalmethode.
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
- Pinnen bij de deur. Je kunt gewoon betalen met je pinpas als de bezorger langs komt.
- Automatische incasso. Heb je geen internetbankieren? Geen probleem! Je kunt ook kiezen voor automatische incasso. Vul daarvoor een machtigingsformulier in en mail dit, samen met een kopie van je bankpas, naar het e-mailadres dat op het formulier staat.
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.
Wat gebeurt er als ik een incasso van de Bezorgbundel storneer?
Als je een incasso van je Bezorgbundel storneert, beschouwen we je Bezorgbundel als niet betaald. Dit betekent dat je per direct geen gebruik meer kunt maken van de voordelen van je Bezorgbundel. Je abonnement wordt echter nog niet stopgezet, omdat er een openstaand bedrag is door het storneren van de betaling.
Je kunt het bedrag zelf overmaken op IBAN: NL46INGB0702493368 t.n.v. Albert Heijn. Vermeld hierbij altijd je debiteurennummer en ordernummer. Dit vind je rechts bovenin op je factuur. Zo voorkom je eventuele aanmaningen en extra kosten.
Kortom, storneren is niet handig. Je kunt het beste je abonnement stopzetten.
Meer weten? Check dan de Bezorgbundel voorwaarden.
Je kunt het bedrag zelf overmaken op IBAN: NL46INGB0702493368 t.n.v. Albert Heijn. Vermeld hierbij altijd je debiteurennummer en ordernummer. Dit vind je rechts bovenin op je factuur. Zo voorkom je eventuele aanmaningen en extra kosten.
Kortom, storneren is niet handig. Je kunt het beste je abonnement stopzetten.
Meer weten? Check dan de Bezorgbundel voorwaarden.
Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?
Als zakelijke klant bij Albert Heijn heb je de keuze uit meerdere betaalopties. Zo kies je eenvoudig de manier die het beste bij jouw bedrijf past. Hieronder vind je een overzicht van de mogelijkheden:
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
- PIN-betaling bij levering
De meest gebruikte betaalmethode onder onze zakelijke klanten. Je plaatst je bestelling, kiest voor PIN-betaling en rekent veilig af bij onze bezorger met een mobiel pinapparaat. Na levering ontvang je automatisch een digitale factuur, die staat binnen 1 à 2 werkdagen klaar in je online profiel onder ‘facturen’. - iDEAL: Snel en vertrouwd
Betaal je liever direct bij het plaatsen van je bestelling? Kies dan voor iDEAL. Je betaalt snel, veilig en vertrouwd via je eigen bank. Wijzigingen in je bestelling? Geen probleem. Als je minder bestelt dan vooraf betaald, storten we het verschil automatisch terug – net als eventueel statiegeld. Ook bij iDEAL ontvang je je factuur digitaal, 1 à 2 dagen na bezorging onder ‘facturen’. - Op rekening betalen
Heb je een zakelijk account én sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kun je betalen op rekening aanvragen. Je ontvangt je factuur enkele dagen na levering per e-mail en hebt vervolgens 21 dagen de tijd om te betalen. Aanvragen doe je via het formulier op onze website. Wij verwerken je aanvraag binnen 5 werkdagen en houden je per e-mail op de hoogte. - Automatische incasso: betalen zonder omkijken
Wil je het nóg makkelijker maken? Kies dan voor automatische incasso. We schrijven het bedrag enkele dagen na bezorging automatisch van je rekening af. Hiervoor vul je het machtigingsformulier in en mail je dit samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl. Binnen 5 werkdagen hoor je van ons.
Wil je de machtiging stopzetten of je IBAN wijzigen? Gebruik dan het intrekkingsformulier en stuur dit, indien nodig met een nieuw aanvraagformulier, naar hetzelfde e-mailadres.
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
Hoe kan ik een Bezorgbundel aanschaffen?
Het aanschaffen van een Bezorgbundel is snel en eenvoudig. Volg de onderstaande stappen om jouw Bezorgbundel aan te schaffen:
Buitenlandse IBAN?
Als je een buitenlandse IBAN hebt (uit een SEPA-land), neem dan contact op met onze klantenservice. Op dit moment kunnen we de automatische verlenging van je Bezorgbundel niet aanbieden, maar geen zorgen, je ontvangt altijd een herinnering per e-mail voordat je bundel verloopt!
Betaling mislukt?
Als de betaling van je Bezorgbundel niet lukt: geen paniek! Je kunt de bundel opnieuw bestellen, maar het kan tot 24 uur duren voordat je dat weer kunt doen. Dit heeft te maken met hoe snel je bank de informatie doorgeeft.
- Bezoek de Bezorgbundelpagina: Ga naar de speciale Bezorgbundelpagina om je Bezorgbundel te kiezen. Hier vind je alle beschikbare bundels en informatie over de voordelen.
- Kies de gewenste Bezorgbundel: Kies de Bezorgbundel die het beste bij jouw bezorgbehoeften past. Je hebt de keuze tussen een bundel van 1 maand of 12 maanden en de keuze uit de Buurt Bezorgbundel of de Bezorgbundel Onbeperkt. Klik daarna op ‘bestellen’.
- Betalen voor je Bezorgbundel: Nadat je je Bezorgbundel hebt geselecteerd, betaal je veilig online. De betaling wordt automatisch via incasso uitgevoerd van een niet-zakelijke bankrekening. Let op: de volledige looptijd van je Bezorgbundel wordt in één keer geïncasseerd, dus niet per maand. De incasso vindt plaats binnen twee weken na het afgeven van de machtiging.
- Geniet van je bezorgbundel: Zodra de betaling is verwerkt, kun je direct genieten van de voordelen van je Bezorgbundel bij Albert Heijn.
Buitenlandse IBAN?
Als je een buitenlandse IBAN hebt (uit een SEPA-land), neem dan contact op met onze klantenservice. Op dit moment kunnen we de automatische verlenging van je Bezorgbundel niet aanbieden, maar geen zorgen, je ontvangt altijd een herinnering per e-mail voordat je bundel verloopt!
Betaling mislukt?
Als de betaling van je Bezorgbundel niet lukt: geen paniek! Je kunt de bundel opnieuw bestellen, maar het kan tot 24 uur duren voordat je dat weer kunt doen. Dit heeft te maken met hoe snel je bank de informatie doorgeeft.
Hoe kan ik mijn online bestelling betalen?
Je hebt verschillende mogelijkheden om je online bestelling te betalen. Kies wat voor jou het makkelijkst is:
- Betaal ter plekke bij de bezorger of bij het Pick Up Point. Dit kan met je pinpas of via contactloos betalen met je telefoon. Het is niet mogelijk om je bestelling met contant geld te betalen.
- Betaal vooraf met je digitale betaalpas (als je gebruikmaakt van digitaal bankieren bij ING, Rabobank of ABN AMRO) of via iDEAL, snel en vertrouwd.
- Betaal achteraf via automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om het bedrag van je rekening af te schrijven. Wat we daarvoor nodig hebben? Een ingevuld machtigingsformulier en een kopie van je bankpas. Dit kun je mailen naar betaalaanvragen@ah.nl.
Hoe betaal ik de Zakelijke Bezorgbundel?
Je betaalt de Zakelijke Bezorgbundel eenvoudig via iDEAL. Bij de automatische verlenging wordt het bedrag voor de bundel geïncasseerd via een automatische incasso, zodat je nooit iets hoeft te vergeten.
Hoe kan ik de Bezorgbundel verlengen?
Als je je Bezorgbundel via automatische incasso betaalt, wordt je bundel automatisch verlengd zodra de huidige periode afloopt. Op de verlengingsdatum wordt de betaling voor de nieuwe periode geïncasseerd, en dat is weer voor hetzelfde aantal maanden als de vorige periode.
Vanaf de tweede periode kun je je Bezorgbundel maandelijks opzeggen, mocht je dat willen. Zo heb je er geen omkijken naar, maar wel altijd het gemak van de Bezorgbundel. Handig, toch?
Vanaf de tweede periode kun je je Bezorgbundel maandelijks opzeggen, mocht je dat willen. Zo heb je er geen omkijken naar, maar wel altijd het gemak van de Bezorgbundel. Handig, toch?
Hoe stop ik mijn machtiging voor automatische incasso?
Om de machtiging voor automatische incasso stop te zetten, vul je het formulier 'Intrekking SEPA Incasso Machtiging voor een doorlopende betaling' in. Stuur dit vervolgens naar ons op en we zullen je aanvraag in behandeling nemen.