Veelgestelde vragen over ‘statiegeldhttps://www.ah.nl/klantenservice/online-bestellen’

50 resultaten

Moet ik iets kopen om mijn kraskaart te verzilveren?

Nee, dat hoeft niet! Je mag ook alleen het gratis product meenemen naar de kassa. Er is geen aankoopverplichting om je Zomerkrassen-prijs te verzilveren.

Let op bij statiegeldproducten:
Als je gratis product statiegeld bevat (bijvoorbeeld een fles of blikje), dan betaal je dit wél bij de kassa. Geen zorgen: je krijgt het statiegeld gewoon terug zodra je het lege product inlevert.

Online bestellen?
Voor gratis producten via een online bestelling geldt wel het gebruikelijke minimum bestelbedrag bij ah.nl. Zo kunnen we je bestelling efficiënt verwerken en bezorgen.

Wat vind je van dit antwoord?


Waar bezorgt Albert Heijn?

We bezorgen bijna overal in Nederland, maar niet in het buitenland en op de Waddeneilanden! Als we niet bij jou thuis kunnen bezorgen, is er misschien wel een Pick Up Point bij je in de buurt waar je je bestelling kunt ophalen.

Ga naar 'Online bestellen' en kies onder ‘Kies je bezorgmoment’ of je je bestelling wil laten bezorgen of op wil halen bij een Pick Up Point. Dan zie je meteen of we bij jou bezorgen of waar je je bestelling kunt ophalen. Veel bestelplezier!

Wat vind je van dit antwoord?


Wanneer ontvang ik de factuur van mijn online bestelling?

Je factuur is meestal kort na de bezorging al beschikbaar. Zo kun je direct zien wat je precies hebt betaald en of er statiegeld is verrekend. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'. Zo heb je al jouw facturen altijd bij de hand, wel zo handig!

Wat vind je van dit antwoord?


Kan ik flessen met statiegeld, lege blikjes en lege kratten inleveren bij de bezorger?

Ja, lege (klap)kratten, flessen en blikjes kan je meegeven aan de bezorger. Plastic tasjes van vorige bestellingen kan je ook inleveren. Zet je alles vast klaar voor de bezorger? Die trekt het statiegeld meteen van je factuur af.

Onze bezorgers willen graag bij iedereen op tijd bezorgen, daarom kan je de klapkratten niet direct uitpakken. We nemen je klapkratten de volgende keer graag weer mee. Of lever ze in bij een winkel met een ah.nl-servicepunt. Ga naar ah.nl/winkels en filter op 'ah.nl servicepunt' voor de dichtstbijzijnde winkel met deze mogelijkheid. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.

Hoe lever je lege blikjes in?
  • Blikjes zijn schoon en onbeschadigd.
  • Maximaal 50 blikjes per bestelling.
  • Verpakt per 25 stuks.
  • In een plastic doorzichtig tasje (die je bij je bestelling ontvangt) of een leeg klapkrat.

Wat vind je van dit antwoord?


Er is een fout gemaakt bij het afrekenen van mijn bestelling, wat nu?

Dat is natuurlijk vervelend. Geen zorgen, we kijken het graag voor je na. Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Wacht dan eerst even tot je factuur beschikbaar is op ah.nl/facturen. Deze ontvang je direct na de bezorging.
  • Gaat het om een fout met statiegeld? Meld het hier.
  • Klopt je verrekende Bonuskorting niet? Meld het hier.
Gaat het om iets anders, of weet je niet zeker waar het misging? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Vergeet je ordernummer niet te melden, dan zoeken we het snel voor je uit.

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe kan ik een kopiefactuur opvragen?

Na de levering kun je direct zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. Je kunt je factuur makkelijk terugvinden bij facturen op de website of in de AH app onder je profiel bij 'Mijn bestellingen'. Zo heb je altijd snel toegang tot je factuur wanneer je die nodig hebt!

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe zit het met statiegeld als ik vooraf met iDEAL betaal?

Goed dat je het vraagt! Als je vooraf met iDEAL betaalt, wordt het statiegeld bij de bezorging verrekend. Is er een verschil met wat je al betaald hebt? Geen zorgen, dat komt helemaal goed.

We verwerken het meteen op je factuur, en het verschil wordt automatisch teruggestort op je rekening. Meestal staat het bedrag binnen 2 werkdagen op je rekening. Houd er wel rekening mee dat dit per bank iets kan verschillen.

Goed om te weten: worden je boodschappen op vrijdag of in het weekend bezorgd? Dan kan het wat langer duren, je kunt het geld dan maandag of dinsdag verwachten. Heb je na 2 werkdagen nog geen terugbetaling ontvangen? Laat het ons weten, dan zoeken we het graag voor je uit!

En die klapkratten?
Onze bezorgers hebben een strak schema en kunnen helaas niet wachten tot je alles hebt uitgepakt, daarom zullen ze de klapkratten niet meteen weer meenemen. Maar geen zorgen, je hebt twee opties:
  • Geef je klapkratten gewoon mee bij je volgende bezorging, of;
  • Lever ze in bij een AH-winkel met een ah.nl-servicepunt. Gebruik de winkelzoeker op ah.nl/winkels en filter op ‘ah.nl servicepunt’ om snel een locatie bij jou in de buurt te vinden. Let op: vanaf nu heb je hiervoor wel een geregistreerde Bonuskaart nodig.

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe bestel ik boodschappen via ah.nl?

Je boodschappen bestellen via ah.nl is eenvoudig, snel en waar voor je geld. Bekijk hier alle voordelen van online bestellen.

Benieuwd hoe online bestellen via ah.nl werkt? We leggen het voor je uit:

  • Om boodschappen te bestellen heb je een AH profiel nodig. Heb je die nog niet? Maak er dan hier een aan.
  • Log vervolgens in en klik rechtsboven op 'Online bestellen'.
  • Kies of je boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point onder ‘Kies je bezorgmoment’.
  • Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.
  • Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
  • Klaar met boodschappen doen en is het bestelbedrag hoger dan €50.00? Klik dan op het autootje rechtsboven en controleer je bestelling.
  • Klopt het bezorg- of ophaalmoment, het adres en je boodschappenlijstje? Klik dan op ‘Afronden'.
  • In het scherm ‘Maak je bestelling compleet’ zie je producten die niet in je mandje zitten, maar je wel vaak koopt. Niets vergeten? Klik dan rechtsboven op ‘Volgende’.
  • Kies je betaalmethode en klik op ‘Bestellen en betalen’ of ‘Bestel en betaal aan de deur’ (dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode).
  • Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin staat welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.

Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem! Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen.

Wat vind je van dit antwoord?


Er is een fout gemaakt bij het verrekenen van statiegeld bij mijn online bestelling. Wat kan ik doen?

Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. Geen zorgen! We lossen het graag voor je op.

Controleer eerst je factuur. Hier zie je precies wat je hebt gekocht, welk bedrag aan statiegeld is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. Klopt er iets niet, dan kan je het eenvoudig zelf regelen via het statiegeldformulier. Zo gepiept!

Wat vind je van dit antwoord?


Hoe bestel ik boodschappen via de AH app?

Je boodschappen bestellen via de AH app is eenvoudig, snel en waar voor je geld. Bekijk hier alle voordelen van online bestellen.

Benieuwd hoe online bestellen via de AH app werkt? We leggen het voor je uit:
  • Om boodschappen te bestellen heb je een AH profiel nodig. Heb je die nog niet? Maak er dan hier een aan.
  • Log vervolgens in en ga naar ‘Mijn lijst’ onderaan de pagina.
  • Kies linksboven bij het winkelicoontje en het auto-icoontje voor ‘Online bestellen’.
  • Klik op ‘Kies je bestelmoment’ en vervolgens ‘Nieuwe bestelling starten’.
  • Kies of je boodschappen laat bezorgen of ophaalt bij een Pick Up Point.
  • Kies een datum en tijdvak voor het bezorgen of ophalen.
  • Je kan nu bestellen. Zoek een product en klik op het plusje om het toe te voegen aan je bestelling.
  • Klaar met boodschappen doen én is het bestelbedrag hoger dan €50.00? Kies dan voor ‘Rond je bestelling af’.
  • In het scherm ‘Maak compleet’ zie je producten die niet in je mandje zitten, maar je wel vaak koopt. Niets vergeten? Klik dan op ‘Volgende’.
  • Kies je betaalmethode en klik op ‘Bestellen en betalen’ of ‘Bestel en betaal aan de deur’ (dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode).
  • Daarna krijg je een bevestigingsmail van ons. Daarin staat welke boodschappen je hebt besteld en tot wanneer je je bestelling nog kan aanpassen.

Kom je er toch niet helemaal uit? Geen probleem! Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen.

Wat vind je van dit antwoord?