Klacht over online bestelling

Mis je iets of heb je een klacht over de kwaliteit?

Vul ons klachtenformulier in. Klik op de knop ‘Klacht of retour melden’. Geef aan wat er mis was. En hoe we het kunnen oplossen. Wil je geld terug? We trekken het bedrag automatisch af van je volgende factuur. Wil je het ontbrekende product ophalen in de winkel of daar je geld terugkrijgen? Dat kan ook! Neem je factuur mee naar een winkel met een ah.nl servicepunt. Zoek hier een winkel in jouw buurt met een ah.nl servicepunt.

Het bedrag dat je terugkrijgt, kun je vinden Mijn bestellingen. En het staat op je factuur, onder het kopje 'Correctie vorige bestelling'.

Er is een fout gemaakt bij het afrekenen van mijn bestelling. Wat kan ik doen?

Denk je dat de bezorger een rekenfout heeft gemaakt? Dat kan natuurlijk gebeuren. We raden je aan om even te wachten tot je factuur online staat op ah.nl/facturen. Dat is meestal de dag na de bezorging. Op je factuur staat precies wat je hebt gekocht en wat jouw Bonuskorting is. Ook het statiegeld en de bezorgkosten staan erop. Klopt er iets niet? Neem dan contact met ons op via de contactknop onderaan deze pagina. Laat ons weten wat er niet klopt en wat je bestelnummer is. Dan lossen wij het voor je op.

Hoe weet ik zeker dat ik verse producten krijg?

Bij een online bestelling vullen wij jouw kratjes met boodschappen. Je kunt dus niet zelf de houdbaarheidsdatum van de producten controleren. Daarom houden wij ons aan een aantal spelregels. Dat noemen we de Albert Heijn Versgarantie:

  • Minimaal 4 dagen houdbaar: zuivel, voorverpakte vleeswaren en brood- en toastsalades.

  • Minimaal 2 dagen houdbaar: overige verse producten, zoals vlees, verse vleeswaren, gesneden groenten, verse pizza's, maaltijdsalades en stoommaaltijden.

  • Minimaal 1 dag houdbaar: gebak.

Soms leveren we verse producten met een andere houdbaarheidsdatum. Dan staat dit in de productomschrijving van dat verse product op de website. Staat het er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

Hoe kan ik laten weten dat ik een klacht heb?

Ben je niet tevreden over de kwaliteit van een product? Is er iets beschadigd, of ontbreekt er iets van je bestelling? Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je kan dit melden via ons klachtenformulier. Klik op de knop ‘Klacht of retour melden’. Of neem contact met ons op via de contactknop onderaan deze pagina. Doe dit binnen 14 dagen nadat je je boodschappen hebt ontvangen. 

Hoe werkt jullie klachtenprocedure?

We zien onze klanten natuurlijk het liefst helemaal tevreden. Op deze klantenservicepagina's vind je het antwoord op veel van je vragen. Je kan direct zelf een melding maken van een beschadigd of ontbrekend product, of als de kwaliteit van een product niet naar je wens is. Dat kan via dit formulier, of neem contact op met onze klantenservice. Je kunt dit het beste binnen een week nadat je je boodschappen hebt ontvangen doen.

Als we je klacht hebben ontvangen proberen we deze binnen drie werkdagen te beantwoorden. Soms duurt het iets langer, maar je krijgt sowieso binnen 14 dagen een reactie van ons.

Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan kun je als particuliere klant een klacht indienden bij De Geschillencommissie. Meer informatie over De Geschillencommissie kun je vinden op www.sgc.nl. Ook kun je je klacht indienen via het ODR platform op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ben je een zakelijke klant? Dan kun je je klacht voorleggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org.

Praat met AH