Veelgestelde vragen over ‘ideal’
28 resultatenHoe werkt het als ik een bestelling ga wijzigen met iDEAL?
Je kunt je bestelling gewoon blijven aanpassen zoals je gewend bent. Wel zo flexibel!
Goed om te weten: als je een bestelling annuleert of aanpast op vrijdag of in het weekend, dan kan het zijn dat de terugbetaling pas op maandag of dinsdag binnenkomt. Staat het bedrag na twee werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice, dan kijken we het graag voor je na.
- Voeg je extra producten toe?
Dan betaal je het verschil meteen via iDEAL. - Haal je producten van je lijst?
Dan krijg je het teveel betaalde bedrag na de levering automatisch teruggestort op je rekening. Meestal gebeurt dat binnen twee werkdagen, al kan dit per bank iets verschillen.
Goed om te weten: als je een bestelling annuleert of aanpast op vrijdag of in het weekend, dan kan het zijn dat de terugbetaling pas op maandag of dinsdag binnenkomt. Staat het bedrag na twee werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice, dan kijken we het graag voor je na.
Er is een iDEAL storing bij mijn bank, hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?
Af en toe kan het voorkomen dat iDEAL even niet werkt bij een bepaalde bank. Je kunt snel controleren of er een storing is via beschikbaarheid.ideal.nl. Gelukkig is dit meestal snel verholpen!
Heb je nog steeds geen toegang tot iDEAL? Geen zorgen, je kunt het gewoon later nog eens proberen. Je boodschappenlijst blijft bewaard in de app of op de website. Bankier je bij ING of Rabobank? Dan kun je ook gebruik maken van de digitale betaalpas. En als dat niet werkt, kun je altijd nog pinnen bij de deur.
Heb je nog steeds geen toegang tot iDEAL? Geen zorgen, je kunt het gewoon later nog eens proberen. Je boodschappenlijst blijft bewaard in de app of op de website. Bankier je bij ING of Rabobank? Dan kun je ook gebruik maken van de digitale betaalpas. En als dat niet werkt, kun je altijd nog pinnen bij de deur.
Hoe kan ik als zakelijke klant betalen?
Als zakelijke klant bij Albert Heijn heb je de keuze uit meerdere betaalopties. Zo kies je eenvoudig de manier die het beste bij jouw bedrijf past. Hieronder vind je een overzicht van de mogelijkheden:
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
- PIN-betaling bij levering
De meest gebruikte betaalmethode onder onze zakelijke klanten. Je plaatst je bestelling, kiest voor PIN-betaling en rekent veilig af bij onze bezorger met een mobiel pinapparaat. Na levering ontvang je automatisch een digitale factuur, die staat binnen 1 à 2 werkdagen klaar in je online profiel onder ‘facturen’. - iDEAL: Snel en vertrouwd
Betaal je liever direct bij het plaatsen van je bestelling? Kies dan voor iDEAL. Je betaalt snel, veilig en vertrouwd via je eigen bank. Wijzigingen in je bestelling? Geen probleem. Als je minder bestelt dan vooraf betaald, storten we het verschil automatisch terug – net als eventueel statiegeld. Ook bij iDEAL ontvang je je factuur digitaal, 1 à 2 dagen na bezorging onder ‘facturen’. - Op rekening betalen
Heb je een zakelijk account én sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kun je betalen op rekening aanvragen. Je ontvangt je factuur enkele dagen na levering per e-mail en hebt vervolgens 21 dagen de tijd om te betalen. Aanvragen doe je via het formulier op onze website. Wij verwerken je aanvraag binnen 5 werkdagen en houden je per e-mail op de hoogte. - Automatische incasso: betalen zonder omkijken
Wil je het nóg makkelijker maken? Kies dan voor automatische incasso. We schrijven het bedrag enkele dagen na bezorging automatisch van je rekening af. Hiervoor vul je het machtigingsformulier in en mail je dit samen met een kopie van je bankpas naar betaalaanvragen@ah.nl. Binnen 5 werkdagen hoor je van ons.
Wil je de machtiging stopzetten of je IBAN wijzigen? Gebruik dan het intrekkingsformulier en stuur dit, indien nodig met een nieuw aanvraagformulier, naar hetzelfde e-mailadres.
Goed om te weten: we voeren bij elke aanvraag een kredietcheck uit. Albert Heijn behoudt zich het recht voor om een aanvraag te weigeren. Totdat je aanvraag is goedgekeurd, betaal je gewoon via PIN bij levering.
Hoe betaal ik de Zakelijke Bezorgbundel?
Je betaalt de Zakelijke Bezorgbundel eenvoudig via iDEAL. Bij de automatische verlenging wordt het bedrag voor de bundel geïncasseerd via een automatische incasso, zodat je nooit iets hoeft te vergeten.
Ik kan niet via iDEAL of digitale betaalpas betalen, wat nu?
Geen zorgen, we willen ervoor zorgen dat iedereen bij Albert Heijn kan bestellen. Alle Nederlandse banken zijn aangesloten bij iDEAL, wat betekent dat bijna iedereen gebruik kan maken van deze betaalmethode.
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.
Mocht het voor jou toch niet werken, dan hebben we andere opties:
- Pinnen bij de deur. Je kunt gewoon betalen met je pinpas als de bezorger langs komt.
- Automatische incasso. Heb je geen internetbankieren? Geen probleem! Je kunt ook kiezen voor automatische incasso. Vul daarvoor een machtigingsformulier in en mail dit, samen met een kopie van je bankpas, naar het e-mailadres dat op het formulier staat.
Zo zorgen we ervoor dat je altijd kunt betalen, op een manier die voor jou het beste werkt.
Ik heb betaald met iDEAL, maar mijn bestelling is niet bevestigd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Dat is natuurlijk vervelend! Als je met iDEAL hebt betaald maar je bestelling niet is bevestigd, hoef je je geen zorgen te maken: de betaling wordt automatisch teruggestort.
Omdat het even duurt voordat de systemen en je bank alles hebben verwerkt, kan het tot 2 werkdagen duren voordat je het bedrag weer op je rekening ziet staan. Is het na die tijd nog niet terug? Laat het ons weten, dan zoeken we het meteen voor je uit.
Omdat het even duurt voordat de systemen en je bank alles hebben verwerkt, kan het tot 2 werkdagen duren voordat je het bedrag weer op je rekening ziet staan. Is het na die tijd nog niet terug? Laat het ons weten, dan zoeken we het meteen voor je uit.
Hoe betaal ik mijn bestelling uit de Bloemen Shop?
Je kunt je bestelling veilig betalen met iDEAL. Het is niet mogelijk om te betalen met een cadeaukaart of op rekening. Ook spaar je geen Koopzegels bij je AH Bloemen bestelling.
Heb je nog vragen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!
Heb je nog vragen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!
Ik heb betaald met iDEAL, maar het geld is nu dubbel afgeschreven. Wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, en we snappen dat het even schrikken kan zijn. Vaak komt het door een storing of vertraging bij iDEAL of Adyen, of doordat de betaling tussentijds geannuleerd is.
Maar geen paniek, het te veel afgeschreven bedrag wordt automatisch binnen 2 werkdagen teruggestort. Is de bestelling op vrijdag of in het weekend geleverd of geannuleerd? Dan kan het iets langer duren en zie je het bedrag waarschijnlijk pas op maandag weer op je rekening.
Duurt het langer dan verwacht? Neem dan gerust contact met ons op, we kijken het graag voor je na.
Maar geen paniek, het te veel afgeschreven bedrag wordt automatisch binnen 2 werkdagen teruggestort. Is de bestelling op vrijdag of in het weekend geleverd of geannuleerd? Dan kan het iets langer duren en zie je het bedrag waarschijnlijk pas op maandag weer op je rekening.
Duurt het langer dan verwacht? Neem dan gerust contact met ons op, we kijken het graag voor je na.
Ik krijg bij het afronden een melding van de digitale betaalpas. Moet ik nu altijd zo betalen?
Nee hoor, geen zorgen! Je bent niet verplicht om altijd met de digitale betaalpas te betalen. Er zijn twee situaties mogelijk:
- Heb je je betaalpas nog niet gekoppeld? Kies dan simpelweg voor 'andere betaalmethode'. Je kunt dan gewoon afrekenen met PIN bij de deur of iDEAL vooraf.
- Is je betaalpas al gekoppeld, maar wil je liever per PIN betalen of vooraf met iDEAL? Geen probleem! Klik op het potloodje naast je digitale betaalpas bij het bevestigen van je bestelling en kies gewoon de betaalmethode die jij het prettigst vindt.
Wat is de AH Voordeelshop?
De AH Voordeelshop is dé plek waar je de beste deals kunt vinden voor de leukste (A-merk) producten. Hier vind je verschillende acties voor uitjes en verblijven, zodat je ook buiten de supermarkt kunt profiteren van mooie aanbiedingen!
Bovendien kun je je Mijn AH Miles inleveren voor digitale cadeaukaarten of eenvoudig betalen via iDEAL. Het is een geweldige manier om extra voordeel te halen uit je aankopen!
Kijk snel op de AH Voordeelshop en ontdek wat er voor jou te vinden is!
Bovendien kun je je Mijn AH Miles inleveren voor digitale cadeaukaarten of eenvoudig betalen via iDEAL. Het is een geweldige manier om extra voordeel te halen uit je aankopen!
Kijk snel op de AH Voordeelshop en ontdek wat er voor jou te vinden is!