Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

Bij Albert Heijn geloven we dat eten en drinken een essentiële rol speelt in het oplossen van de grote uitdagingen in de maatschappij. Het levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde levensstijl, het verbindt mensen met elkaar en draagt bij aan een beter klimaat en daarmee een duurzame samenleving. Daarom hebben wij bij Albert Heijn een missie: Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

De drie pijlers

1. Beter eten is beter leven

We willen graag lekker in ons vel zitten en elke dag genieten van het leven. Zo lang mogelijk. Genieten van eten en drinken hoort daar zeker bij.

Doe jij ook mee?

2. Beter eten verbindt

Samen lekker aan tafel voedt de mooiste gesprekken en momenten in het leven. Het weten wie je eten heeft gemaakt en waar het vandaan komt, geeft een diepere connectie met de maker en bewustwording.

Doe jij ook mee?

3. Beter eten is de wereld beter achterlaten

Om een leefbare aarde over te dragen, zodat ook de genarties na ons vruchten van de planeet kunnen blijven gebruiken, zal het voedselsysteem moeten verduurzamen.

Doe jij ook mee?

Blijf op de hoogte

'We gaan altijd voor de laagste milieu-impact'

Hoewel geen of minder verpakkingsmateriaal daarbij een logische stap is, kan het gebruik van plastic de kwaliteit en houdbaarheid van producten vaak verbeteren.

Lees meer

'We willen de aarde beter achterlaten'

Samen met honderden vaste Nederlandse boeren en telers werkt Albert Heijn aan een duurzame toekomst. Biologisch is een van de speerpunten.

Lees meer

Gratis ebook over de toekomst van ons eten

Samen op weg naar beter eten is een toegankelijk boek over hoe we onze samenleving gezonder, socialer en duurzamer kunnen maken. De 132 pagina's zijn nu gratis te downloaden.

Download het e-book

Wist je al dat we door consumenten gezien worden als duurzaamste supermarkt?

Voor de 5e keer op rij hebben jullie (Nederlandse consumenten) ons uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt van Nederland! We hopen elke dag mensen te inspireren om beter te eten en duurzamere en gezondere keuzes te maken, daarom zijn we ook trots en vereerd met deze prijs. Bedankt!* 

Lees er uitgebreid over

De Sustainable Brand Index

*De Sustainable Brand Index is een onafhankelijk perceptieonderzoek onder meer dan 7.700 Nederlandse consumenten en wordt gedaan onder de grootste 8 supermarktketens. Activiteiten op duurzaamheid, branding en communicatie worden in kaart gebracht. De belangrijkste domeinen waar Albert Heijn in het onderzoek positief op wordt beoordeeld, zijn: gezonde producten, een breed aanbod van biologische en vegetarische producten, een breed aanbod aan lokale producten en het leveren van een actieve bijdrage aan vermindering van voedselverspilling. In het onderzoek staat de perceptie centraal: wat weten en vinden consumenten van het duurzaamheidswerk van de Nederlandse supermarkten?