Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.
Bij Albert Heijn geloven we dat eten en drinken een essentiële rol speelt in het oplossen van de grote uitdagingen in de maatschappij. Het levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde levensstijl, het verbindt mensen met elkaar en draagt bij aan een beter klimaat en daarmee een duurzame samenleving. Daarom hebben wij bij Albert Heijn een missie: Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.
Wil je weten welke stappen we zetten om onze missie te realiseren?
Blijf op de hoogte

Geef je bord een gezonde draai
Wil je ook beter gaan eten? Dat is makkelijker en voordeliger dan je denkt. Door je bord een gezonde draai te geven, geniet je nog meer van de lekkerste recepten.

Inzamelingsactie Voedselbanken
In de week van 30 januari voeren wij weer de landelijke actie “op een lege maag kun je niet leren”. In ruim 500 winkels kun je producten doneren. Online kun je ook meedoen. Weten hoe?
Tegen voedselverspilling met Overblijvers
Voedselverspilling is nog altijd een grote uitdaging. Mede dankzij Overblijvers kunnen we samen met jou voedselverspilling zo ver mogelijk terugdringen.
De drie pijlers van Beter eten

1. Beter eten is beter leven
Ons verhaal over gezondheid
2. Beter eten verbindt
Ons verhaal over verbinding
3. Beter eten is de wereld beter achterlaten
Ons verhaal over duurzaamheidLuister nu de Beter voor Natuur & Boer podcast!
Beter eten is de wereld beter achterlaten
De Sustainable Brand Index
*De Sustainable Brand Index is een onafhankelijk perceptieonderzoek onder meer dan 7.700 Nederlandse consumenten en wordt gedaan onder de grootste 8 supermarktketens. Activiteiten op duurzaamheid, branding en communicatie worden in kaart gebracht. De belangrijkste domeinen waar Albert Heijn in het onderzoek positief op wordt beoordeeld, zijn: gezonde producten, een breed aanbod van biologische en vegetarische producten, een breed aanbod aan lokale producten en het leveren van een actieve bijdrage aan vermindering van voedselverspilling. In het onderzoek staat de perceptie centraal: wat weten en vinden consumenten van het duurzaamheidswerk van de Nederlandse supermarkten?