Voorwaarden - digitale betaalpas

Albert Heijn biedt een nieuwe betaalmethode aan voor online betalingen. De volgende voorwaarden gelden:

Deelnemende banken

  • Betalen met een digitale betaalpas wordt momenteel ondersteund door ING en Rabobank. Als je bij een andere bank bankiert en gebruik wil maken van een digitale betaalpas bij Albert Heijn, kun je aan jouw bank vragen wanneer ze betalen met een digitale betaalpas mogelijk gaan maken.

Activeren

  • Activatie van je betaalpas maakt het mogelijk om makkelijk de betaling te voldoen voor je bestelling. De koppeling tussen Albert Heijn en jouw betaalpas wordt tot stand gebracht door middel van een versleutelde token. Met dit token wordt gevoelige informatie (zoals het IBAN-nummer) gebundeld en vervangen voor een unieke combinatie letters en cijfers. Alleen geautoriseerde banken kunnen dit token ontcijferen.
  • Je kunt per bank meerdere betaalpassen activeren.
  • Albert Heijn slaat geen betaalgegevens op van gebruikers met deze betaalmethode.
  • Op de koppeling van jouw digitale betaalpas zijn ook de voorwaarden van jouw bank van toepassing:

    Voorwaarden ING
    Voorwaarden Rabobank

  • Als je een digitale betaalpas activeert, kun je via de app of via email benaderd worden voor klantonderzoek. Je kunt ervoor kiezen niet deel te nemen aan dit onderzoek.

Reservering op je rekening

  • Bij het bevestigen van je bestelling wordt het totaalbedrag gereserveerd op je rekening. Dit betekent dat je geen beschikking meer hebt over het gereserveerde bedrag.

  • Als je boodschappen toevoegt, wordt de reservering opgehoogd als je de order opnieuw hebt afgerond. Als je boodschappen verwijdert, blijft de reservering gelijk.

  • Wanneer je boodschappen zijn bezorgd en de eventuele retouren zijn verwerkt door de bezorger, wordt het gereserveerde bedrag aangepast en omgezet in een betaling.

  • Als je boodschappen om wat voor een reden dan ook niet worden afgeleverd, vervalt de reservering op je rekening automatisch na maximaal 10 dagen.

  • Als je je bestelling annuleert, wordt automatisch ook de reservering op je rekening geannuleerd, dit kan maximaal 1 werkdag duren.

Betaalpas verwijderen

  • Stopzetten kan altijd, zolang er geen lopende bestelling met een digitale betaalpas openstaat. Een betaalpas verwijderen doe je in de AH app via Mijn profiel.

Vragen

  • Mocht je vragen hebben over betalen met een digitale betaalpas dan kun je contact opnemen met klantenservice.