Hoe werkt Zelf Service Display?

Hoe werkt Zelf Service Display?

Met Zelf Service Display breng je jouw merk nog beter onder de aandacht bij relevante AH-shoppers.

In het platform maak je zelf je campagne aan en bepaal je waar je zichtbaar wilt zijn op de website en/of binnen de app. Ook bepaal je op campagneniveau je budget. De campagnes bestaan uit 1 of meerdere line-items waarin je je targeting en je biedingen instelt.

Deze targeting kan bestaan uit:

  • Run on Site (RoS); Op alle doelgroepen en alle posities.
  • Vooraf gedefinieerde doelgroepen op basis van 1st party data.
  • Specifieke posities waar je zichtbaar wil zijn, zoals op de homepage, bonuspagina, Allerhande of een categorie-overzichtspagina.
  • Zoekresultatenpagina op basis van zoekwoordclusters.

Je bepaalt zelf hoeveel je maximaal wil betalen voor 1000 impressies (Cost per Mille), rekening houdend met een zogenoemde minimale floor price. Achteraf betaal je voor de uitgeleverde impressies, en dus alleen voor daadwerkelijke zichtbaarheid bij de klant.

Het persoonlijke dashboard geeft realtime inzicht in de performance van je campagne. Omdat je zelf de targeting, biedingen en het budget bepaalt, heb je alles zelf in de hand. Je kunt campagnes optimaliseren door je biedingen aan te passen en door posities, doelgroepen en zoekwoordclusters toe te voegen of te pauzeren. Verdeel je budget slim over verschillende campagnes en line items!

Starten met Zelf Service Display

  1. Ga naar: https://zsp.ah.nl/
  2. Maak een nieuwe campagne aan. Vul de campagnenaam in en bepaal de looptijd en het (dagelijkse) budget
  3. Stel de line items in met je budget, frequency cap, targeting en maximale Cost per Mile (CPM).
  4. Upload je banner en vul de juiste titel en call to action in.
  5. Als jouw campagnes actief zijn, kun je deze blijven optimaliseren. Voeg relevante zoekwoorden of categorieën toe en pas je biedingen aan op basis van realtime data.