Zelf Service Display

Meer zichtbaarheid, nog relevanter

Geef je merk en producten een boost en bereik de AH-shopper met Zelf Service Display. Vergroot je zichtbaarheid via de Albert Heijn website en in de app: op de homepage, de bonuspagina, Allerhande, categorie-overzichtspagina’s en in de zoekresultaten.

Je target je display uitingen op basis van posities en/of doelgroepen, onze 1st party data of zoekwoordclusters. Zo vergroot je jouw zichtbaarheid binnen een relevante doelgroep en in een relevante context.

In het zelf-service biedingsplatform geef je zelf aan welk bedrag je maximaal bereid bent om voor je advertenties te betalen. Je betaalt achteraf, en alleen voor uitgeleverde impressies. Value for money dus! En met het persoonlijke realtime dashboard heb je direct inzicht in de resultaten.

Hoe werkt Zelf Service Display?

Met Zelf Service Display breng je jouw merk nog beter onder de aandacht bij relevante AH-shoppers.

In het platform maak je zelf je campagne aan en bepaal je waar je zichtbaar wilt zijn op de website en/of binnen de app. Ook bepaal je op campagneniveau je budget. De campagnes bestaan uit 1 of meerdere line-items waarin je je targeting en je biedingen instelt.

Deze targeting kan bestaan uit:

  • Run of Site (RoS); Op alle doelgroepen en alle posities.
  • Vooraf gedefinieerde doelgroepen op basis van 1st party data.
  • Specifieke posities waar je zichtbaar wil zijn, zoals op de homepage, bonuspagina, Allerhande of een categorie-overzichtspagina.
  • Zoekresultatenpagina op basis van zoekwoordclusters.

Je bepaalt zelf hoeveel je maximaal wil betalen voor 1000 impressies (Cost per Mille), rekening houdend met een zogenoemde minimale floor price. Achteraf betaal je voor de uitgeleverde impressies, en dus alleen voor daadwerkelijke zichtbaarheid bij de klant.

Het persoonlijke dashboard geeft realtime inzicht in de performance van je campagne. Omdat je zelf de targeting, biedingen en het budget bepaalt, heb je alles zelf in de hand. Je kunt campagnes optimaliseren door je biedingen aan te passen en door posities, doelgroepen en zoekwoordclusters toe te voegen of te pauzeren. Verdeel je budget slim over verschillende campagnes en line items!

Wat zijn de kosten voor Zelf Service Display?

Voor Zelf Service Display betaal je per 1000 impressies (CPM) en stel je zelf in wat je hier maximaal voor wil betalen. Hierbij houd je natuurlijk rekening met de floor price: het minimale bedrag. De floor price kan verschillen per product of productcategorie. Door een bestedingslimiet in te stellen, heb je maximaal controle over de kosten.

Voordelen Zelf Service Display

1. Bepaal je eigen targeting

Laat je display advertenties aan iedereen en via alle posities zien, of kies zelf voor welke doelgroepen en op welke posities je zichtbaar wilt zijn. Als de AH-klant binnen jouw doelgroep valt, door jou getargette pagina’s bezoekt of op relevante zoekwoorden zoekt, zijn jouw display advertenties voor die klant zichtbaar.

​​​​​​​2. Meer zichtbaarheid

Campagnes vergroten je zichtbaarheid. Door display advertenties te tonen aan voor jou interessante doelgroepen en op verschillende relevante pagina’s, boost je de zichtbaarheid van jouw producten en merk.

​​​​​​​3. Prijs per 1000 impressies (CPM)

Je betaalt achteraf, per 1000 uitgeleverde impressies. Je betaalt dus alleen als display advertentie is vertoond. Je bent vrij van Tech Fee of andere kosten per campagne of productgroep. Omdat je zelf je Cost per Mille (CPM) instelt, weet je vooraf al wat je maximaal betaalt.

4. Realtime data voor optimalisatie

Het persoonlijke dashboard geeft realtime inzicht in de performance van je advertenties. Je kunt je campagne monitoren en bijsturen als jij dat nodig vindt.