Hoe maak je een campagne aan?

Hoe maak je een campagne aan?

Een campagne aanmaken doe je handmatig:

  1. Maak een Insertion Order aan en bepaal de campagnenaam, looptijd en budget.
  2. Maak één of meerdere line-items aan en kies de frequency cap, posities, targeting en je CPM-bod.
  3. Voeg een campagneafbeelding toe.
  4. Voeg een campagnetekst toe.
  5. Maak een call to action button en een link voor de CTA.
  6. Druk op ‘save creative’ om het werk te laten beoordelen.
  7. Als de campagne is goedgekeurd, gaat hij op de gekozen datum live. Het goedkeuren duurt ongeveer 2 werkdagen.
  8. Als je campagne live staat, is het tijd voor optimalisatie. Pauzeer, voeg doelgroepen, posities of zoekwoordclusters toe en verhoog of verlaag je CPM bod op basis van realtime data.

 

Hoe kies ik de juiste doelgroepen, posities en zoekwoordclusters?

Targeting is essentieel om je doelen te behalen. Bied op vooraf gedefinieerde doelgroepen, categorie-overzichtspagina’s en zoekwoordclusters die relevant zijn voor jouw producten. Zo krijgt de juiste consument je advertenties te zien. Of kies voor brede zichtbaarheid met bijvoorbeeld Run of Network targeting, zonder specifieke doelgroep.