Bepaal je Cost per Click (CPC)

Als adverteerder betaal je alleen als er op jouw product geklikt wordt. Andere kosten zoals een Tech Fee nemen wij voor onze rekening. Sponsored Products werkt met een Cost per Click-model (CPC-model). Dit prijsmodel werkt op basis van een Second Price veilingsysteem, waarbij jij en andere adverteerders bieden op de advertentieplaatsen.

Je stelt in hoeveel je maximaal wilt betalen voor een klik op een advertentie. Hoe hoger je bod, hoe groter de kans dat jouw advertentie wordt vertoond. Binnen populaire categorieën kunnen er meerdere adverteerders aanwezig zijn, waardoor verschillende adverteerders op hetzelfde zoekwoord bieden en daardoor de CPC kan stijgen.  

Voorbeeld:
Als adverteerder A 90 cent biedt en adverteerder B 1 euro, dan houdt een Second Price veilingsysteem in dat adverteerder B de veiling wint en dus 90 cent + 1 cent betaalt per klik.

De minimale CPC verschilt per categorie. Je kunt in je campagne per product zien wat er minimaal geboden moet worden. Als jouw product geen impressies krijgt, dan is je bod te laag en dien je een hogere CPC aan te houden.

Welke data krijg je tot je beschikking?

  • Impressies
    Het aantal keer dat het product is weergegeven in de zoekresultaten.
  • Clicks
    Het aantal keer dat op een product is geklikt, waarna de consument naar de productpagina wordt doorgestuurd.
  • Add to cart
    Het aantal keer dat een product is toegevoegd aan het winkelmandje. Hierbij geldt dat als er meerdere keren op het plusje van het winkelmandje wordt geklikt, dit gezien wordt als één klik.