Stap voor stap minder suiker

Heb je iets te veel suiker gegeten in de feestperiode? En zou jij graag minder suiker willen eten maar weet je niet goed hoe? Wij helpen je! Start het jaar goed en geef je bord een gezonde draai zonder toegevoegde suikers met ons heerlijke weekmenu met veel gezonde ingrediënten.

Meer weten?

Wat zijn toegevoegde suikers?

Toegevoegde suiker is suiker die door fabrikanten aan producten wordt toegevoegd. Ook kan je zelf suiker toevoegen aan je eten of drinken, bijvoorbeeld door suiker toe te voegen in je thee of koffie. Er bestaan suikervervangers zoals de zoetstoffen aspartaan en stevia. Deze suikervervangers geven een zoete smaak aan je eten of drinken zonder dat het echt suiker is.

Welke gezonde draai geef jij aan je bord?

Meer vezels

Vezels zijn belangrijke stoffen voor een gezonde spijsvertering. Onder andere volkoren graanproducten, peulvruchten, groente, fruit en noten zijn producten met veel vezels.

Meer over vezels

Vaker vega

Tegenwoordig wordt er minder vlees en vis gegeten. Voor als je geen vlees wilt eten, maar wel iets vergelijkbaars. Dan zit je goed met vleesvervangers en peulvruchten.

Meer over vega

Minder suiker

Geef je bord een gezonde draai zonder toegevoegde suikers met ons heerlijke weekmenu met veel gezonde ingrediënten.

Meer over suiker

Meer lezen?

Suikerbewuste recepten

Liever suikerbewust eten? Dat kan met deze heerlijke suikerbewuste recepten. Van suikerbewuste appeltaart tot bananen-noten brood.

Naar suikerbewuste recepten

Goedkope & gezonde recepten

Als je weet waar je op moet letten tijdens het boodschappen doen, zet je met een klein budget een heerlijke, gezonde maaltijd op tafel. Probeer het zelf!

Bekijk goedkope & gezonde recepten

Alles over voedingsstoffen