
True Price bij AH to go
Vanaf 18 april kunnen klanten bij 3 Albert Heijn to go’s koffie tappen voor de true price. Dit is de normale winkelprijs plús maatschappelijke kosten. Klanten krijgen inzicht en kunnen op basis hiervan een duurzamere keuze maken. Albert Heijn wil met dit experiment bewustwording voor de sociale en milieukosten inzichtelijk maken. Klanten zien twee prijzen de normale prijs en de true price. Het doel van het experiment is inzichtelijk maken waar verborgen kosten zitten, anderzijds de duurzame keuze stimuleren en te leren wat klanten ervan vinden. De opbrengst van het extra bedrag investeert Albert Heijn in verbeterprojecten in de koffieketen in samenwerking met Rainforest Alliance.

True Price koffie, melk & havermelk
Voor het experiment is de True Price van koffie, melk en havermelk berekend. In onderstaande tabellen de resultaten. Aan de hand van deze resultaten wordt de komende periode gewerkt aan verbeterstappen in de ketens van koffie, melk en havermelk.
Wat vind jij van True Price bij AH to go?
We zijn dit experiment gestart om te leren en zijn benieuwd naar jouw mening.
Onze winkels met True Price koffie
Het experiment is gestart in de volgende winkels. Klik op de link voor de openingstijden:

Meer informatie over True Price Institute
Albert Heijn werkt in dit experiment samen met de onafhankelijke organisatie True Price die de True Price-methode heeft ontwikkeld. Dit is een wetenschappelijke en breed ondersteunde methode om de echte prijs van producten en diensten te berekenen. Zo worden verborgen kosten zoals CO2-uitstoot, waterverbruik, arbeidsomstandigheden en grondstoffengebruik inzichtelijk gemaakt en ontstaat de true price van een product. Wil je meer weten over True Price Insitute klik hier
Milieu & sociaal beleid Albert Heijn
Meer informatie over onze ketens, mensenrechten en klimaat beleid vind je op: