Zegels vragen aan iemand anders? Zo doe je dat!

1. Open de spaartegel en klik op 'zegels delen'

  • Ga naar de AH app, en ga naar je digitale spaarkaart
  • Scroll een beetje naar beneden en klik op de banner 'zegels delen'
Afbeelding van een smartphone met Albert Heijn-app, toont de functie "Zegels delen" om spaarzegels te delen met vrienden of familie.

2. Deel je verzoek

  • Laat de QR-code scannen door diegene van wie je zegels vraagt. Dit kan met de scanner in de AH app of met de camera van je mobiel.
  • Of klik op 'Deel je verzoek' en vraag zegels op een andere manier
QR-code voor het delen van AH spaarzegels op een smartphone scherm

3. De ontvanger krijgt het verzoek

De ontvanger krijgt het verzoek binnen via de QR-code, WhatsApp of een andere app. De ontvanger klikt op de link die hij/zij toegestuurd heeft gekregen. Je zegels worden automatisch bijgeschreven.

AH spaarzegels delen op een smartphone-scherm.

Veelgestelde vragen over digitaal sparen

Hoe koppel ik mijn digitale betaalpas?

Je kan je digitale betaalpas koppelen via je profiel. Dit doe je bij Instellingen en voorkeuren onder 'Digitale betaalpas'. Doorloop het proces en je kunt voortaan je bestelling betalen met je gekoppelde betaalpas!

Heb je een nieuwe betaalpas en wil je deze koppelen aan je account in plaats van de oude betaalpas? Zorg er dan voor dat je de oude pas eerst ontkoppelt. Pas daarna kun je de nieuwe pas koppelen aan je account.

Goed om te weten: staat er een Visa-logo op je nieuwe betaalpas van Rabobank? Deze werkt helaas nog niet met de digitale betaalpas. We werken aan een oplossing en verwachten deze later dit jaar aan te kunnen bieden.

Welke banken doen er mee aan de digitale betaalpas?

Op dit moment kun je betalen met de digitale betaalpas als je klant bent bij ING, Rabobank en ABN AMRO.

Hoe kom ik aan een AH Bonuskaart voor het sparen van Mijn AH Miles?

Je kan de Bonuskaart tegenwoordig heel makkelijk digitaal aanvragen. Je ontvangt dan geen fysieke kaart, maar een digitaal Bonuskaartnummer. Als je het Bonuskaartnummer hebt geactiveerd en dus hebt gekoppeld aan jouw account, kun je de digitale Bonuskaart voortaan gebruiken in de AH app. Wel zo makkelijk!

Uiteraard kan je ook nog een fysieke Bonuskaart ophalen in één van onze winkels bij de servicebalie. Die moet je dan wel nog even activeren en toevoegen aan je profiel. Alleen dan kan je er Mijn AH Miles mee sparen.

Hoe kom ik aan een fysieke Bonuskaart?

Wil je een Bonuskaart? Dat kan heel makkelijk! Je kunt hem digitaal aanvragen. Je krijgt dan een digitaal Bonuskaartnummer. Als je die hebt geactiveerd, kun je de Bonuskaart in de AH app gebruiken. Ook kun je nog steeds een fysieke Bonuskaart ophalen in de winkel bij de servicebalie.

Mijn digitale spaarzegels zijn niet bijgeschreven, wat nu?

We willen dat het digitaal sparen op rolletjes loopt. Daarom vinden we het jammer dat het niet helemaal goed is gegaan. Maar niet getreurd: we lossen het netjes met je op.

Check altijd eerst je 'Spaargeschiedenis'. Deze vind je terug als je op de betreffende spaaractie klikt onder 'Mijn Albert Heijn' in de AH app. Als je naar beneden scrolt zie je overzichtelijk hoeveel zegels er per bestelling of winkelbezoek zijn bijgeschreven.

Normaal gesproken worden je digitale spaarzegels vrijwel meteen na je winkelbezoek bijgeschreven. Zijn je zegels 1 dag na winkelbezoek nog niet bijgeschreven? Ga dan even bij de winkel langs.

Bij je online bestelling worden je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen bijgeschreven. Soms is er wat vertraging. Zijn je zegels niet bijgeschreven bij je online bestelling? Wacht dan maximaal 5 werkdagen. Zijn de zegels dan nog niet bijgeschreven? Neem dan contact op met onze klantenservice. We staan klaar om het netjes met je op te lossen!

Bekijk alles