Voorbeeld evaluatie
De evaluatie is het startpunt voor het optimaliseren van je vervolgcampagnes. Doordat elke campagne wordt doorgemeten op dezelfde metrics, kun je de campagnes onderling gemakkelijk met elkaar vergelijken en daarmee optimaliseren.
De evaluatie is het startpunt voor het optimaliseren van je vervolgcampagnes. Doordat elke campagne wordt doorgemeten op dezelfde metrics, kun je de campagnes onderling gemakkelijk met elkaar vergelijken en daarmee optimaliseren.
Impressies omvatten het aantal weergaven, oftewel hoe vaak een banner wordt weergegeven op een bepaalde web- of app-pagina. Bijvoorbeeld: 200.000 impressies.
Het totaal aantal keer dat geklikt is op een banner. Bijvoorbeeld: 1.800 clicks.
Het percentage gebruikers dat klikt op de getoonde banner. Dit is het aantal clicks gedeeld door het aantal impressies. Bijvoorbeeld: 1.800/200.000 *100 = 0.90%.
Conversies omvatten het aantal (netto) add-to baskets. Dit is het aantal items van het geadverteerde merk dat is geplust in het winkelmandje, na het zien en/of klikken op de banner - de verwijderde
Het percentage conversies ten opzichte van het aantal impressies. Bijvoorbeeld: 1.200/200.000 * 100 = 0.60%.