Klimaat

Deze pagina is voor eigen merkleveranciers en A-merkleveranciers.

For English, scroll down.

Om de opwarming van het klimaat te beperken tot maximaal 1,5 graden heeft Albert Heijn het doel om in 2030 45% minder broeikasgassen uit te stoten in de toeleveringsketen dan in 2018. Dit doel is in lijn met het Science Based Target initiative (SBTi). Dit is een non-profitorganisatie die bedrijven ondersteunt bij het vaststellen van wetenschappelijk onderbouwde doelstellingen voor de reductie van uw eigen uitstoot (scope 1-2) en de uitstoot in uw keten (scope 3).

Onze doelen sluiten aan op wettelijke ontwikkelingen, waaronder de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) en de Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). Transparantie over en reductie van klimaatimpact is hier een vast onderdeel van.

Onze ambitie

De voedingsindustrie draagt aanzienlijk bij aan de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen. Dit vormt een grote uitdaging, maar biedt tegelijkertijd de kans om samen te werken aan een duurzamer voedselsysteem met minder klimaatimpact. Alleen door samenwerking kunnen we dit realiseren – binnen Albert Heijn met collega’s en ondernemers, maar ook met boeren, telers, overheden én met u als leverancier.

Wat verwachten wij van u als leverancier?

Stappenplan

English

Climate

This page is for own brand suppliers and A-brand suppliers.

To limit global warming to a maximum of 1.5 degrees, Albert Heijn aims to reduce their scope 3 emissions by 45% by 2030 compared to 2018. This goal is in line with the Science Based Target initiative (SBTi). SBTi is a non-profit organization that supports companies in setting science-based targets for the reduction of an organization’s direct emissions (scope 1-2) and the emissions in their supply chain (scope 3).

Our targets are in line with legal developments, including the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) and the Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). Transparency and emission reduction is an integral part of this.

Our ambition 

The food industry is a significant contributor to global greenhouse gas emissions. While this presents a significant challenge, it also creates an opportunity to build a more sustainable food system with a lower climate impact. We can only achieve this through collaboration - within Albert Heijn alongside colleagues and entrepreneurs, as well as with farmers, growers, governments, and you as a supplier.

What do we expect from you as a supplier?

Action plan