AH Mobiel voor iedereen

Met AH Mobiel willen we het je zo makkelijk mogelijk maken. Geen beltegoed meer? Opwaarderen gaat heel makkelijk met AH Mobiel prepaid bellen. Liever alleen internet op je telefoon? Dan is AH Mobiel prepaid internet misschien wel een goede keuze.

Het gemak van Slim Only

Met AH Slim Only heb je het gemak van een abonnement, zonder dat je vast zit aan een contract of kosten achteraf hebt. Met AH Slim Only bepaal je zelf je bundel zodat je nooit met te veel of te weinig internet, belminuten of sms'jes zit.

Je nummer meenemen naar AH Mobiel

Wil je overstappen naar AH Mobiel, maar je eigen mobiele nummer behouden? Dat kan eenvoudig en gratis via het aanvragen van nummerbehoud. Wij zorgen ervoor dat je bereikbaar blijft op je huidige nummer, zonder gedoe.

Meer over nummerbehoud

Wat heb je nodig?

Om nummerbehoud aan te vragen, heb je de volgende gegevens bij de hand:
  • Je tijdelijke AH Mobiel-nummer
  • Je AH Mobiel simkaartnummer (staat op de simkaart)
  • Het nummer dat je wilt behouden
  • Een e-mailadres voor updates
  • Eventueel een bereikbaarheidsnummer (niet verplicht)
  • De gewenste overstapdatum
  • Je huidige provider en type aansluiting

Zo vraag je nummerbehoud aan

  1. Koop en activeer een AH Mobiel prepaid startpakket.
    Je vindt dit startpakket bij de servicebalie van Albert Heijn.
  2. Noteer je tijdelijke AH Mobiel nummer en simkaartnummer.
    Deze gegevens zijn nodig voor het aanvraagformulier.
  3. Ga naar het aanvraagformulier en vul daar de gevraagde gegevens in.
  4. Bevestig je aanvraag via sms
    Na het indienen van de aanvraag ontvang je een sms van het nummer 097008101009.
    Het bericht bevat een code in het formaat AH<code>.
    Bevestig je aanvraag door een sms terug te sturen met die code en vul de code in.
  5. Wacht op de bevestiging
    Zodra je de smartvalidatie hebt voltooid, sturen wij het aanvraagverzoek naar je oude provider.
    Je ontvangt updates over de status via sms en/of e-mail.

Belangrijk om te weten

  • Je oude nummer moet nog actief zijn bij je huidige provider.
  • Nummerbehoud is gratis.
  • Na goedkeuring wordt je nummer automatisch overgezet; je hoeft zelf niks op te zeggen.
  • Het proces duurt gemiddeld 5 tot 10 werkdagen.
  • Eventueel resterend tegoed van je oude prepaidprovider wordt niet overgezet.

Hulp nodig?

Heb je vragen of hulp nodig bij het invullen van het formulier?
Bel de AH Mobiel klantenservice:
  • 1200 (gratis via je AH Mobiel simkaart)
  • 0900-2466243 (gebruikelijke belkosten)

Openingstijden klantenservice:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 22:00 uur
Zaterdag: 09:00 - 17:00 uur
Zondag en feestdagen: gesloten

Belangrijke informatie over netwerk aanpassingen

AH Mobiel maakt gebruik van het netwerk van KPN. KPN stopt met de ondersteuning van 2G, om meer ruimte te geven aan 4G. Dit heeft mogelijk impact op jouw telefoongebruik.

Heeft u een SMS-bericht ontvangen? Lees dan hieronder meer informatie die voor u bedoeld is. Geen bericht ontvangen? Dan zijn uw instellingen helemaal goed en hoeft u niets te doen.

SMS met link: ah.nl/simupdate

U gebruikt nog een AH Mobiel simkaart met oude AH Mobiel instellingen. Hierdoor kunt u nog niet optimaal gebruikmaken van het mobiele netwerk. Daarom gaat AH Mobiel uw siminstellingen updaten. U krijgt van ons een sms bericht met een datum wanneer dit bij u gebeurt. Lees hier wat u moet doen.

SMS met link: ah.nl/simwissel

Heeft u een SMS ontvangen om uw simkaart te wisselen? Dan kwam jouw simkaart niet in aanmerking voor de update op afstand die hierboven benoemd staat. We hebben alle AH Mobiel klanten die dit bericht kregen via SMS benaderd dat zij actie moesten ondernemen om het telefoonnummer te kunnen behouden. Deze periode is ook verlengd. Hierna is het niet meer mogelijk om een simwissel uit te voeren en is de overeenkomst met AH Mobiel ontbonden. Neem contact op met de AH klantenservice indien hier nog vragen over zijn.

AH Mobiel klantenservice

De AH Mobiel Klantenservice is bereikbaar met je AH Mobiel SIM-kaart op nummer 1200 of via 0900-2466243, hiervoor betaal je alleen de gebruikelijke belkosten.

• maandag t/m vrijdag 08.00 – 22.00 uur

• zaterdag 09.00 – 17.00 uur

• gesloten op zon- en feestdagen