Background

Thomas Langenberg

Leendert

In onzekere tijden van baan wisselen waar je technologie, retail en een stukje psychologie combineert? Zeker weten. Toen Thomas Langenberg de vacature voor productmanager shopping zag, ging hij er 100% voor. Dé plek waar hij nu samen met zijn team allerlei verbeteringen doorvoert op de website en app. Samen bieden zij de dagelijks 2 miljoen actieve gebruikers een nóg betere winkelervaring met hun digitale producten.

Metadescription In onzekere tijden van baan wisselen? Ja! Thomas Langenberg ging ervoor bij deze vacature van Albert Heijn. In onzekere tijden van baan wisselen waar je technologie, retail en een stukje psychologie combineert? Zeker weten. Toen Thomas Langenberg de vacature voor productmanager shopping zag, ging hij er 100% voor. Dé plek waar hij nu samen met zijn team allerlei verbeteringen doorvoert op de website en app. Samen bieden zij de dagelijks 2 miljoen actieve gebruikers een nóg betere winkelervaring met hun digitale producten. k heb altijd binnen het IT-vakgebied gewerkt, zowel voor online als fysieke omgevingen. Met zo’n combinatie heb je mijn interesse direct gewekt. Dat zijn de omgevingen waarin je met technologie echt het verschil kan maken voor klanten Precies zo’n vacature kwam ik tegen bij Albert Heijn. In onzekere tijden, dat wel. Toch overtuigde het statement van Marit mij om te solliciteren: “Wij zijn een foodtechbedrijf, met liefde voor voedsel maar zeker ook voor technologie.” En na mijn eerste kennismakingsgesprek dacht ik al helemaal: dít is het!

Impact op miljoenen klanten

Wat mij zo enthousiast heeft gemaakt, is de ambitie van Albert Heijn om een écht foodtechbedrijf te wordenen tegelijkertijd impact te maken op miljoenen klanten. Wanneer ik rondfiets in Amsterdam zie ik ontelbare Albert Heijn-tassen en -winkels. Niet zo gek wanneer je je bedenkt dat Albert Heijn dagelijks zorgt voor ruim 5 miljoen gevulde borden in Nederland en België! Met zoveel klanten maak je met de kleinste veranderingen een enorme impact.

“Met miljoenen klanten maak je met de kleinste veranderingen een enorme impact.”

Ambitieus in technologie

Als echte technologiefanaat spreekt de ambitie om een foodtechbedrijf te worden mij enorm aan. Als product manager shopping werk ik – samen met mijn team – dagelijks aan het verbeteren van de Albert Heijn website en de AH app. Met technologische snufjes maken we het nog makkelijker voor klanten om boodschappen te doen. Denk bijvoorbeeld aan onze zelfscanapplicatie. Je loopt de winkel in, activeert de app, scant de producten en daarna hoef je als klant alleen nog af te rekenen. Of je zit thuis op de bank en maakt alvast je boodschappenlijstje in onze app. Samen met mijn team denken we veel na over hoe we die mix tussen online shoppen en de fysieke bezoeken kunnen samenbrengen. En daar natuurlijk de beste klantervaring van maken.

“Samen maken we elk technisch detail kloppend voor de klant.”

Elkaar blijven inspireren

De afgelopen maanden heb ik vooral vanuit huis gewerkt. Binnenkort ga ik de werksfeer ervaren op onze werkvloer. Daar kijk ik zeker naar uit. In de tussentijd heb ik een goede band opgebouwd met mijn directe collega’s. Iedereen reageert snel en helpt me verder. En komen ze zelf ergens ook niet uit? Dan verbinden ze me door met de juiste persoon. Af en toe sprak ik ook weleens af met een collega om ergens te lunchen of om te werken op een co-workspace. Mijn ervaringen tot zover? Iedereen heeft dezelfde drive als het gaat over de combinatie tussen technologie en retail. Zeker binnen deze branche gaat alles heel snelen daar bewegen we in mee. Ieders input is waardevol en die waardering maakt de (nu nog) online werksfeer extra prettig.

“Vanaf de eerste dag een warm welkom.”

Blijven groeien in een snel veranderende omgeving

Qua ontwikkeling werd er vanaf dag 1 al met mij meegedacht. Tijdens de gesprekken met mijn manager kwamen we tot de conclusie dat ik vooral meer wilde leren over het bedrijf zelf. Door te kijken op andere afdelingen en te leren over verschillende processen, kan ik ook betere digitale producten opleveren. Want zowel de klant als alle collega’s merken direct de meest minuscule veranderingen. Daar speel ik samen met mijn team slim op in en daar ben ik trots op.

“Of ik nog steeds net zo enthousiast ben als na mijn eerste kennismakingsgesprek bij Albert Heijn? Absoluut!”