Background

Judith Meijn

Leendert

Werken bij een vooruitstrevend bedrijf waar je de resultaten van je werk ook in het dagelijks leven terugziet. Dat is wat Judith Meijn (1996) motiveert in haar werk bij Albert Heijn. Ze vindt als Data Analist in het Commerce Analytics-team de uitdaging die ze in haar vorige baan miste. Met een groot team van collega’s om van te leren en een steeds groter wordende verantwoordelijkheid voelt ze zich gestimuleerd in haar persoonlijke groei. Zo wordt ze een nog grotere expert in haar vak. Niet alleen op het gebied van het analyseren van data, ook het bouwen van tools die helpen om het analyseproces efficiënter te maken.

Bij Albert Heijn hou ik mij bezig met het evalueren van de commerciële kalender en de campagnes. Samen met mijn team denk ik mee over hoe de planning van volgend jaar eruit moet zien. Daarbij kijken we ook altijd hoe het beter kan. Zo werken we aan een tool die automatisch de data die we bij elke analyse nodig hebben, verzamelt en beschikbaar maakt. Dat gaat veel werk uit handen nemen waardoor we verder kunnen kijken dan de gebruikelijke manier van werken.

“Albert Heijn is een vooruitstrevend bedrijf. Iedereen wil wel echt veranderen en verbeteren.”

Hierdoor is er ook ruimte voor mij om meer verantwoordelijkheden op me te nemen. Naast het analyseren van data ga ik nu zelf ook tools bouwen om de datacollectie en analyse te automatiseren. Mijn vaardigheden worden zo groter. Ik blijf bezig met waar ik goed in ben en kan mijzelf tegelijkertijd uitdagen. Die afwisseling vind ik heel fijn. Ik krijg ook volop tijd om te leren. Er is ruimte voor fouten, als ik ergens niet in 1 keer uitkom is dat geen probleem. Zo heb ik geleerd over programmeren, ook dankzij de hulp van collega’s.

Ruimte voor elkaar

Je krijgt als je hier begint ruim de tijd je collega’s te leren kennen. Door meer te weten te komen dan alleen hun naam en functie. We gaan ook buiten werktijd met elkaar om, tijdens borrels bijvoorbeeld. Zo werk je samen met mensen die je echt kent en leer je elkaars kwaliteiten waarderen. Dat maakt het werk niet alleen makkelijker, ook leuker. Toen laatst 2 nieuwe collega’s bij het team kwamen vierden we bijvoorbeeld met zijn allen tijdens een etentje dat het team nu compleet is.

Werk dat leeft

Binnen de organisatie wil iedereen stappen vooruitzetten, zo blijven we altijd in beweging. Op die manier heeft de klant in de winkel ook een steeds betere ervaring. Dat is ook heel leuk om terug te zien. Wanneer je bijvoorbeeld een campagne waaraan je hebt meegewerkt terugziet in de winkel en toch even denkt: hé, dat heb ik gedaan, dat hebben wij gedaan.

“Ik werk mee aan allerlei campagnes. Die hebben invloed op bijna heel het land. Dat ervaar je in de winkels, dat het leeft in het land.”

We doen het ook oprecht samen. Collega’s staan altijd klaar om even met je mee te kijken en elkaar te helpen. Naast mijn collega-Data Analisten werk ik ook veel met afdelingen die minder datagedreven zijn. Daar krijg ik dan weer inzicht in wat er verder nog allemaal bij een campagne komt kijken. Ze stellen bijvoorbeeld vervolgvragen op de analyse. Daaruit krijg ik ook weer nieuwe inzichten die ik toepas in mijn eigen werk om de data op nieuwe manieren te interpreteren. Zo zet je elke dag stappen om te verbeteren. Voor jezelf, je collega’s, de organisatie en voor onze klanten.