Mobiel betalen bij AH to go Amsterdam WTC Zuidplein

Zaandam, 7 september 2011 – Albert Heijn is in samenwerking met de Rabobank een nieuwe proef gestart in de AH to go WTC Zuidplein in Amsterdam: mobiel betalen. Klanten kunnen in deze AH to go vanaf nu snel en gemakkelijk met één aanraking betalen. Door de speciale iD sticker in of op een mobiele telefoon te plakken, verandert de mobiele telefoon in een slimme portemonnee.

In de AH to go WTC Zuidplein kunnen klanten een startpakket ophalen waarin de speciale mijn iD-sticker zit. De sticker is gemakkelijk te activeren via mijnid.rabobank.nl en wordt vervolgens in of op de telefoon geplakt. Daarna betalen klanten snel en gemakkelijk en met slechts één handeling. Hoe meer klanten op deze manier betalen, hoe sneller het doorstroomt bij de kassa. Het systeem werkt met elke bank, elke telefoon en elke provider. Met Scan&Go kunnen klanten bij deze AH to go bovendien ook zelf hun boodschappen scannen en vervolgens mobiel betalen. Zo gaat afrekenen helemaal razendsnel.

Dit mobiel betalen-concept is ontwikkeld door Albert Heijn en de Rabobank. De betaling vindt plaats via MiniTix. De mobiele MiniTix-portemonnee is net een gewone portemonnee, maar dan digitaal. Er kan maximaal € 300 in en klanten kunnen hem automatisch of handmatig opladen vanaf hun bankrekening. Klanten hebben altijd inzicht in hun saldo, bestedingsruimte en transacties: met hun telefoon of via internet.

Albert Heijn test voortdurend nieuwe manieren om boodschappen doen nog makkelijker te maken. Deze proef is een vervolgstap op eerdere proeven. Al in 2008 testte Albert Heijn mobiel betalen in de Rotterdamse Koopgoot. In hetzelfde jaar betaalden onze klanten in de AH to go op het Amstelstation niet meer bij een kassa of betaalpaal, maar was de mobiele telefoon zelf de kassa.

Bijgevoegd beeldmateriaal is vrij van rechten te gebruiken voor redactionele doeleinden.