Vragen over de nieuwe AH Bonuskaart

Waar is de nieuwe AH Bonuskaart verkrijgbaar?

Bij de servicebalie van uw Albert Heijn-winkel.

Waarom krijg ik maar 1 Bonuskaart? Kan ik een duplicaat aanvragen?

De nieuwe Bonuskaart is persoonsgebonden. Dus ieder gezinslid kan een eigen Bonuskaart in de winkel ophalen. Alle gezinsleden hebben dan een eigen persoonsgebonden Bonuskaart.

Een Bonuskaart wordt na activatie persoonlijk. Dan kunnen we al onze klanten leren kennen en persoonlijk benaderen. Daarnaast willen we graag een juist aankooppatroon om de persoonlijke aanbiedingen zo goed mogelijk te laten aansluiten bij uw boodschappen.

Als u uw Bonuskaart persoonlijk maakt door deze online te activeren kunt u wel direct samen Air Miles sparen door aan beide nieuwe Bonuskaarten online hetzelfde Air Miles nummer te koppelen.

Vanaf medio 2014 kunt u de persoonlijke aanbiedingen ook samen ontvangen, op uw totale gezinsaankopen, door beide kaarten te koppelen.

Als uw kaart zoek is of stuk is dan kunt u een nieuwe in de winkel halen en als u dat wilt opnieuw activeren en/of koppelen aan uw Air Miles kaart via ah.nl/bonuskaart.

Waarom is alles online? Kan ik de aanbiedingen niet per post ontvangen?

We gaan mee met onze tijd en tegenwoordig communiceren mensen meer met e-mail dan met post. Daarnaast geeft e-mail ons een grotere flexibiliteit in het versturen van persoonlijke aanbiedingen. We kunnen daardoor sneller en beter inspelen op actualiteit met onze acties en aanbiedingen.

Kan ik meerdere Bonuskaarten via hetzelfde e-mailadres activeren?

Dit is niet mogelijk. De nieuwe Bonuskaart is een persoonlijke kaart. Om u persoonlijke aanbiedingen te kunnen doen hebben we dus ook uw persoonlijke e-mailadres nodig.

Waarom doet Albert Heijn dit?

Met de nieuwe Bonuskaart bieden we onze klanten heel simpel de vertrouwde service en Bonuskorting in een nieuw jasje. Albert Heijn begon in 1887 met één winkel. Hij kon klanten daardoor persoonlijk wijzen op de voor de klant relevante aanbiedingen en producten. Dat wil Albert Heijn graag blijven doen en daarvoor gaat Albert Heijn gebruik maken van de mogelijkheden die de techniek biedt. Zo kan Albert Heijn klanten, als zij dat willen, met de nieuwe Bonuskaart vergelijkbare, persoonlijke service bieden als toen.

Met de huidige Bonuskaart krijgt u bij Albert Heijn de oude vertrouwde korting op producten die in de Bonusaanbieding zijn en als u uw Bonuskaart gekoppeld heeft aan uw Air Mileskaart kunt u met uw Bonuskaart Air Miles sparen en verzilveren.

De nieuwe Bonuskaart wordt na activeren nog meer waard: als u het wilt, kunt u vanaf nu deelnemen aan het persoonlijke Bonuskaartprogramma door uw nieuwe Bonuskaart online te activeren. Albert Heijn kan u dan nog beter van dienst zijn door - voor het eerst - u persoonlijke aanbiedingen te kunnen doen (naast de vertrouwde landelijke Bonusaanbiedingen).

Zijn mijn aankoopgegevens nog te achterhalen via mijn Bonuskaartnummer?

Hoewel de aankoopgegevens niet te herleiden zijn tot uw persoonsgegevens begrijpen wij ook dat u het prettig vindt als niemand anders toegang tot uw aankoopgegevens heeft.

Daarom hebben we met de introductie van de nieuwe Bonuskaart de aankoopgegevens extra beveiligd. U kunt uw aankoopgegevens alleen nog maar bekijken door eerst op ah.nl een profiel aan te maken (hiervoor is een e-mailadres en wachtwoord nodig). Uw aankoopgegevens zijn alleen in te zien nadat u ingelogd bent op uw 'mijn ah.nl profiel'. Dit geldt zowel voor een anonieme als voor een geactiveerde Bonuskaart.

Wat doet Albert Heijn met mijn gegevens?

Vanaf ingebruikname van de nieuwe Bonuskaart verzamelen we de aan de kaart verbonden aankoopgegevens en websitebezoekgegevens. Deze gebruiken we op anonieme basis uitsluitend voor het maken van trendanalyses.

Als u uw Bonuskaart activeert, gaan we u vanaf dat moment persoonlijke aanbiedingen doen. Daarvoor analyseren we de aankoop- en websitebezoekgegevens verkregen via de nieuwe Bonuskaart.

In geen geval verstrekt Albert Heijn uw persoonsgegevens aan derden voor commerciële doeleinden.

Welke gegevens analyseert Albert Heijn?

Om deze aanbiedingen te kunnen doen, analyseren we vanaf het moment van activering van de Bonuskaart de daarmee gedane aankopen en verbonden websitebezoekgegevens zoals:

- De specifieke producten die u koopt bij Albert Heijn
- Het bedrag dat u per keer besteedt bij Albert Heijn
- De plaats en tijd waarop u een aankoop doet en via welk kanaal u dat doet (bijv. in een winkel, online via ah.nl of Appie op je smartphone)
- Wat u op onze website bekijkt

Verder verwerken we het AH Bonuskaartnummer en de gegevens die u aan ons hebt opgegeven zoals naam, geslacht, adres, woonplaats, e-mailadres en geboortedatum. De geboortedatum wordt verwerkt om te controleren of we aanbiedingen voor alcoholische dranken mogen doen en (als u daarvoor kiest) een verjaardagscadeautje te sturen. Alle uitgebreide informatie kunt u terug vinden op www.ah.nl/privacy.

Hoe gaat Albert Heijn om met de privacy van mijn gegevens?

Albert Heijn volgt een strikt privacybeleid ter bescherming van uw gegevens. Dit beleid kunt u hier nalezen.

Moet ik mijn Bonuskaart activeren, kan het ook anoniem?

U heeft altijd een keuze, u hoeft de kaart niet te activeren. Als de kaart niet geactiveerd wordt, biedt deze alleen de vertrouwde Bonuskortingen zoals dat met de oude kaart ook het geval was. U kunt dan verder geen gebruik maken van de andere extra's die de kaart biedt en in de toekomst gaat bieden (exclusieve deals en bedankjes).

Krijg ik meerdere kaarten (bijv. voor mijn partner) zoals bij de oude Bonuskaart?

De nieuwe Bonuskaart is persoonlijk. Dus ieder gezinslid krijgt een eigen Bonuskaart. De nieuwe Bonuskaart kan vooralsnog niet gekoppeld worden. Samen Air Miles sparen kan door aan beide nieuwe Bonuskaarten hetzelfde Air Miles nummer te koppelen.

Ik heb geen internet, hoe moet ik nu activeren?

Om de nieuwe Bonuskaart te gebruiken voor de vertrouwde Bonusaanbiedingen hebt u geen internet nodig. De nieuwe Bonuskaart is direct bruikbaar aan de kassa. Als u wilt deelnemen aan het persoonlijke Bonuskaartprogramma van Albert Heijn dan dient u uw kaart online te activeren. Daarvoor heeft u toegang tot internet nodig. Het is belangrijk dat u zelf uw kaart activeert in verband met de privacywetgeving. Vraag een familielid of een vriend om u te helpen. Indien u vragen heeft staat onze klantenservice klaar om u te begeleiden.

Wat gebeurt er met mijn gespaarde Air Miles saldo?

Uw huidige Air Miles saldo blijft ongewijzigd. U raakt uw Air Miles niet kwijt, deze blijven geregistreerd staan in uw Air Miles account.

Als u uw Air Mileskaart in het verleden heeft gekoppeld aan uw Bonuskaart, moet u deze koppeling wel opnieuw instellen voor uw nieuwe Bonuskaart. Het koppelen van uw Air Mileskaart aan uw nieuwe Bonuskaart kunt u online doen vanaf 19 oktober via www.ah.nl/mijn.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

U kunt uw gegevens wijzigen door in te loggen met uw Mijn ah.nl profiel via ah.nl/mijn. Daar kunt u op uw profielpagina uw gegevens wijzigen of verwijderen. Wij kunnen uw gegevens niet wijzigen vanwege de privacywetgeving.

Moet ik mijn Airmileskaart opnieuw koppelen aan mijn nieuwe Bonuskaart?

Als u uw Bonuskaart en Air Miles kaart gekoppeld gebruikte, dan moet de Air Miles kaart opnieuw gekoppeld worden aan de nieuwe Bonuskaart.
Dit hoeft niet per se. U kunt er ook voor kiezen om de Air Miles kaart afzonderlijk te gebruiken.
Niets hoeft maar de koppeling tussen Bonuskaart en Air Miles kaart maakt het sparen een stuk makkelijker omdat u niet zowel de Bonuskaart als de Air Miles kaart hoeft te laten scannen bij de kassa.

Waarom staat mijn Airmileskaart niet vermeld op de kassabon?

Controleer of uw Airmileskaart op de juiste manier geregistreerd staat door in te loggen op uw 'mijn ah' account. Bij "mijn gegevens" (linksboven) ziet u het Airmilesnummer staan. Bij "Persoonlijk bonuskaartprogramma" kunt u uw instellingen voor het persoonlijk bonsukaartprogramma wijzigen. Indien u onder deze button (rechtsboven) de knop 'Dit wil ik' ziet staan dan is uw bonuskaart nog niet geactiveerd en is uw Air Miles kaart ook nog niet gekoppeld. Activeer in dit geval uw Bonuskaart door op 'dit wil ik' te klikken.

De dag nadat u uw Air Miles nummer heeft ingevuld en uw Bonuskaart heeft geactiveerd is de koppeling tussen de twee kaarten bekend bij de kassa. Mocht u direct na het activeren van uw nieuwe Bonuskaart boodschappen willen doen, adviseren wij u uw Air Mileskaart nog te gebruiken. In de winkel kunt u op de prijsscanner controleren of de koppeling al actief is door uw Bonuskaart voor de scanner te houden.

Kan ik een anonieme Air Mileskaart koppelen aan een anonieme Bonuskaart?

Het is niet mogelijk om een anonieme Air Miles kaart te gebruiken. Om de Air Miles in te kunnen wisselen, moet u namelijk aan kunnen tonen dat u de rechtmatige houder van de kaart bent. Daarom is het niet mogelijk om een anonieme Bonuskaart te koppelen aan een Air Miles kaart.
Met een anonieme Bonuspas kunt u wel uw Air Miles kaart afzonderlijk blijven gebruiken om te sparen en te verzilveren.

SitemapAlgemene voorwaardenPrivacy en Cookiebeleid Gewoon bij Albert Heijn.