Spaar voor je allermooiste bestek

AH Klantenservice

Hoe werkt het sparen voor bestek?

Ontvang bij elke 10 euro aan boodschappen* 1 spaarzegel bij je (online) boodschappen. Is je spaarkaart vol (25 zegels)? Lever hem dan in de winkel in voor jouw favoriete bestek. Sparen kan met plakstickers en een spaarkaart in de winkel of digitaal via de AH app.

Bij je online boodschappen kan je alleen digitale spaarzegels sparen met de AH app.

De actie geldt in Nederland en België zowel in de winkels alsook online. De AH to go winkels zijn uitgezonderd van deze spaaractie.

*De bestekzegels worden berekend over het NETTO bonbedrag, ná aftrek van de 35%-kortingsstickers, de (persoonlijke) Bonus(box)kortingen, tabak, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, boeken, telefoonkaarten, postzegels, cadeaukaarten en -bonnen, loten, beltegoed, statiegeld en het aankoopbedrag voor Koopzegels.

Lees meer op de actiepagina

Sparen voor bestek

Ik lees dat ik 10 extra bestek spaarzegels cadeau krijg. Hoe werkt dat?

Iedereen die al digitaal spaart via de AH app, maar ook nieuwe digitaal spaarders die vanaf 4 oktober t/m 24 oktober 'digitaal sparen' activeren krijgen 10 spaarzegels cadeau in de AH app.

Doe je boodschappen in de winkel? Dan zie je na jouw eerste aankopen in de winkel dat je 10 spaarzegels extra krijgt naast de zegels die je krijgt bij je boodschappen.

Doe je online boodschappen? Je krijgt de spaarzegels automatisch bijgeschreven bij je eerstvolgende bestelling. Zorg ervoor dat je 'digitaal sparen' minstens een dag voordat je bestelling wordt geleverd hebt geactiveerd als je dit nog niet had gedaan. De spaarzegels worden ongeveer 5 uur voor ontvangst van jouw boodschappen al bijgeschreven. Dit kan je terugzien in de spaargeschiedenis in de app (klik op de 3 puntjes rechts bovenin op je spaarkaart).

Let op: je ziet het totale aantal zegels in de app. voorbeeld: heb je voor 50 euro boodschappen gedaan? Dan zie je in totaal 15 zegels terug in de spaargeschiedenis in de app.

Tot wanneer kan ik sparen en verzilveren voor bestek?

Bestekzegels kan je sparen zowel in de Nederlandse als de Belgische winkels van 4 oktober 2021 t/m 6 februari 2022. Verzilveren van volle spaarkaarten kan van 4 oktober t/m 13 februari 2022. Dus je hebt een weekje langer om te verzilveren.

Kan ik ook sparen voor bestek bij mijn online boodschappen?

Zeker! Je spaart ook bij je online boodschappen mee voor bestek, maar dan digitaal via de AH app.

Je ontvangt namelijk geen stickerzegels meer bij je online boodschappen in het krat. Dus spaar digitaal met de AH app, dan wordt alles automatisch bijgeschreven en je hebt alle spaarkaarten en zegels bij elkaar in één app.

Bovendien krijg je ook nog eens eenmalig 10 spaarzegels extra t/m 24 oktober als je digitaal sparen met de app activeert. Als je een volle spaarkaart hebt kan je jouw favoriete bestek in de winkel kopen.

Lees hier hoe je je kan aanmelden digitaal sparen en aanmelden.

Let op:

Online bestellen: activeer eerst digitaal sparen voordat je je bestelling bevestigt. Dan krijg je de bestek spaarzegels automatisch bijgeschreven bij je volgende bestelling.

digitaal sparen

Waarom kan ik alleen digitaal sparen voor bestek bij mijn online boodschappen?

Je digitale spaarzegels zijn veilig opgeslagen in de AH app, ze raken daardoor niet meer kwijt, sparen gaat automatisch en het scheelt veel gedoe met plakken of als ze zoek zijn geraakt in de kratten. Daarnaast scheelt het ook veel papier wat gunstig is voor het milieu.

Waarom kan ik mijn bestek spaaritems niet online bestellen met mijn boodschappen?

Op dit moment is het niet mogelijk om online je volle spaarkaart te verzilveren. We onderzoeken de mogelijkheden om dit in de toekomst mogelijk te maken.

We nodigen je graag uit om het assortiment in één van onze winkels te bekijken en bij de kassa je volle spaarkaart te verzilveren.

Kan ik bestek kopen door zowel stickerzegels als ook digitale zegels tegelijk in te leveren?

Nee, dit is niet mogelijk. Mocht je zegels tekortkomen, vraag dan zegels aan vrienden en familie. Zij kunnen hun fysieke zegels aan je geven of via een verzoekje in de AH app digitale zegels met je delen. Zodra je jouw Bonuskaart scant aan de kassa, herkent de kassa jou als digitale spaarder en deze zal automatisch jouw volle digitale spaarkaarten in mindering brengen bij aankoop van bestek. De kassa houdt dan geen rekening meer met Fysieke spaarkaarten die worden ingeleverd.

Ik ben mijn digitale spaarzegels kwijt. Hoe kan dat?

Dit kan een aantal oorzaken hebben;

  • Wanneer je ervoor kiest om te stoppen met digitaal sparen, dan raak je al je gespaarde zegels kwijt. Je krijgt hier eerst een melding van, voordat je je afmeldt.

  • Óf je spaart digitaal en je hebt ook fysieke kaarten ingeleverd in de winkel in de veronderstelling dat die papieren spaarkaart wordt verzilverd en niet je digitale spaarkaart. Helaas maakt de kassa daar geen onderscheid in en zal deze altijd je digitale spaarkaart(en) automatisch verzilveren in een transactie en niet de fysieke spaarkaart(en).

Kijk even in je spaargeschiedenis in de AH app wat er precies is gebeurd met je spaarzegels. Je spaargeschiedenis vind je als je op de pagina met de spaarkaart rechts bovenaan op de 3 stippen klikt.

Gebeurt het onverhoopt dat je om wat voor reden dan ook je zegels kwijt bent, dan kan je contact opnemen met de klantenservice via één van de contactopties onderaan deze pagina.

Ik heb geen spaarzegels voor bestek ontvangen bij mijn online bestelling.

Bij je online boodschappen ontvang je alleen digitale spaarzegels in de AH app. Dus zorg dat je digitaal sparen hebt geactiveerd in de app. Bovendien krijg je t/m 24 oktober nog eens 10 extra spaarzegels cadeau als je digitaal sparen met de AH app activeert. Lees hier hoe je dat kan doen digitaal sparen en aanmelden.

Als je digitaal sparen hebt ingeschakeld in de app, dan kunnen we alsnog de door jou gemiste bestekzegels op je laatste bestelling bijschrijven via de klantenservice. Neem dan contact met ons op via één van de contactopties onderaan deze pagina.

Spaar je al digitaal?
Houd er rekening mee dat je spaarzegels al minimaal 5 uur vóór de levering van jouw boodschappen worden bijgeschreven. Dit zie je terug in je spaargeschiedenis in de AH app. 
Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op via één van de contactopties onderaan deze pagina.

Kan ik digitale bestekspaarzegels van iemand krijgen of aan iemand geven?

Ja dat kan. Degene die graag spaarzegels van jou zou willen, stuurt jou dan een verzoek om zegels te delen via whatsapp bijvoorbeeld. Jij ontvangt dan een verzoek met een link daarin die uitkomt in de app. Via deze link kan je het aantal zegels intypen (door de + of – toets) die jij wilt weggeven.

Hier leggen we je uit hoe het precies werkt.

bestekzegels delen in de app

Hoe kan ik stoppen met digitaal sparen voor het bestek?

Uitschrijven voor digitaal sparen doe je door op de spaarkaart te klikken in de AH app en vervolgens rechts bovenin op de drie puntjes en op 'Stoppen met digitaal sparen' te klikken. Als je je afmeldt voor digitaal sparen dan raak je je volle spaarkaarten en/of zegels kwijt. Dus zorg er dan eerst voor dat je deze hebt verzilverd.

Houd er rekening mee dat je het digitaal sparen voor alle toekomstige spaaracties ook gelijk uitschakelt. Als je in de toekomst weer digitaal wilt sparen zal je de betreffende spaaractie opnieuw moeten activeren in de AH app.

Hoe gebruik ik mijn gepolijste bestek optimaal?

  • Was het bestek voor het eerste gebruik in heet water met een mild afwasmiddel en een zachte doek.
  • Spoel het bestek vervolgens met lauw water en droog onmiddellijk af met een zachte doek of theedoek.
  • Herhaal bovenstaand proces na elk gebruik.
  • Gebruik in geen geval staalwol, een schuurspons of schuurmiddel, dit zal onherroepelijke schade aanrichten.
  • Het bestek kan, na verloop van tijd, kleine krasjes vertonen door onderling contact in uw besteklade. Scheid de verschillende types bestek zoveel mogelijk en ga er voorzichtig mee om.

Kan mijn bestek in de vaatwasser?

Champagnekleur:
Al het champagnekleurig bestek (PVD-coated) kan niet in de vaatwasser. Dit moet je met de hand afwassen.

Zilverkleur:
Al het zilverkleurig, gepolijst bestek is vaatwasser bestendig. Echter om een zo lang mogelijke levensduur te garanderen kan je het bestek toch het beste met de hand afwassen.

Kies je er toch voor om het bestek in de vaatwasser te wassen? Plaats het bestek dan bij voorkeur in een besteklade en laat voldoende ruimte tussen de verschillende bestekdelen om beschadiging door onderling contact zoveel mogelijk te vermijden.

Klik hier voor uitgebreide productinformatie en de gebruiksvoorschriften.

Productinformatie en gebruik

Heb ik garantie op het bestek?

Wij bieden 2 jaar garantie voor fabricage- en materiaalfouten, mits gebruikt conform de gebruiksaanwijzingen.

Bewaar altijd je kassabon waarop de aankoopdatum en het product dat je hebt gekocht duidelijk vermeld staat.

Waar vind ik de voorwaarden voor sparen voor bestek?

Klik hier om de spaarvoorwaarden te lezen.

Spaarvoorwaarden

Contact