Een gezond en lekker maandmenu

Een beetje gezonder eten, dat kan iedereen. Ontedek vier weken lang elke dag ideeën en recepten voor ontbijt, lunch, tussendoortjes en avondeten. Samen vormen ze een heerlijk menu dat voldoet aan de criteria van de Schijf van Vijf.

Nog meer gezonde inspiratie

Gezond

Gezond eten, dat willen we allemaal! Wij helpen je graag een handje met gezonde en lekkere recepten.

Groente en fruit

Het eten van genoeg groente en fruit is al heel wat. Maar hoe kan je hier nou goed mee variëren?

Vegetarisch

Vegetariër of gewoon een dagje geen vlees? Aan jou de keuze!

Vegan

Met plantaardige alternatieven als jackfruit, tempeh en tofu geef je populaire gerechten een vegan twist

Slanke recepten

Slank eten hoeft geen uitdaging te zijn. Deze recepten bevatten per persoon max. 450 calorieën. Bovendien bewijzen ze dat licht eten leuk en gevarieerd kan zijn.

Lactosevrij

Lactosevrij koken is makkelijker dan je denkt. Met deze lekkere gerechten zet je iets bijzonders op tafel.

Glutenvrij

Liever geen gluten, maar toch een complete maaltijd of borrelhapje op tafel zetten? Geen probleem!

Over weerstand en bewegen

Hoe blijf ik fit nu ik thuis zit? Een goede weerstand, hoe werkt dat eigenlijk? Hier lees je o.a.:

  • Hoe je goed kan blijven bewegen én ontspannen
  • Hoe je op een gezonde manier kunt koken uit je voorraad
Loading interface...