De voordelen van boodschappen laten bezorgen

Laat je boodschappen thuis leveren via Albert Heijn België. Dat is makkelijk!

Gemak voor jou

  • Boodschappen doen via de site of de app
  • Laat het bezorgen wanneer het jou uitkomt
  • Persoonlijke online boodschappenlijstjes
  • De bezorgtijd in de app op 30 min. nauwkeurig
Start meteen je bestelling

Waar voor je geld

  • Altijd bestellen vanaf €50
  • Bezorgkosten vanaf €2.50
  • Profiteren van online Bonusaanbiedingen
  • Prijsfavorieten: onze goedkoopste topproducten
Bekijk Bonusaanbiedingen

Groot assortiment

  • De beste en lekkerste producten
  • Het grootste online assortiment
  • Assortiment van Gall & Gall en Etos
  • Albert Heijn Versgarantie
Bekijk ons ruime assortiment

Veelgestelde vragen over online bestellen

Ja, dat kan in principe. Je hebt het recht om je bestelling binnen een termijn van 14 dagen, nadat deze is bezorgd of door je is afgehaald, te herroepen. Dat betekent dat je binnen deze bedenktermijn door middel van een ondubbelzinnige verklaring aan ons kenbaar moet maken dat je (een gedeelte van) je bestelling wilt terugsturen.

Hiervoor kan je gebruik maken van het ontbindingsformulier dat je vindt in de bevestigingsmail van je bestelling, maar hiertoe ben je niet verplicht. Je kan ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is ook niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om een mededeling met betrekking tot de uitoefening van je herroepingsrecht naar ons te verzenden voordat de bedenktermijn is verstreken.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

De producten dien je binnen 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van je herroeping naar ons terug te sturen of aan ons te overhandigen.

Let op, niet alle bestellingen kunnen worden teruggestuurd. Dit zijn de belangrijkste uitzonderingen:

· Verse producten

· Verzorgings- en hygiëneproducten die verzegeld zijn bij aankoop en waarvan deze verzegeling na levering is verbroken

· Kranten, tijdschriften of magazines

· Producten die persoonlijk zijn, zoals een fotoboek

· Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur die zijn verzegeld en waarvan deze verzegeling na levering is verbroken

· Producten die na levering vermengd zijn geraakt met iets anders

· Diensten voor vrijetijdsbesteding, waarvoor je een speciale datum of periode afspreekt. Bijvoorbeeld een toegangskaartje tot een pretpark

· Diensten die vakantieaccommodatie, goederenverhuur, autoverhuur of catering beschikbaar stellen

· Diensten die al zijn uitgevoerd

· De levering van digitale inhoud anders dan op een materiele drager, mits je met deze levering vooraf uitdrukkelijk hebt ingestemd en hebt verklaard dat je hiermee je herroepingsrecht verliest

De volledige lijst met uitzonderingen vind je in artikel 10 van onze algemene voorwaarden.

Hoe plaats ik een bestelling via ah.nl?

Log in op ah.nl. Om boodschappen te bestellen op ah.nl heb je een AH profiel nodig. Heb je nog geen AH profiel? Maak er dan een aan.

  • Klik rechtsboven op 'online bestellen'.
  • Kies of je de boodschappen wil ophalen bij een Pickup Point of laat thuisbezorgen.
  • Kies een moment wanneer je jouw boodschappen wilt ontvangen (vaak al de volgende dag).
  • Je kan nu bestellen. Klik op het plusje om iets toe te voegen aan je bestelling.
  • Klaar met boodschappen doen? Klik op 'Afronden'.
  • Controleer je bestelling nog een keer en klik op 'Volgende stap' als alles klopt en daarna op 'Bevestig bestelling'.
  • Let op: Heb je alcohol, tabak of medicijnen in je bestelling, dan moet je eerst aanvinken dat je 18 jaar of ouder bent voordat je kan bevestigen.
  • Klaar is Kees! Je krijgt van ons altijd nog een mailtje om je bestelling te bevestigen. Hierin staat ook altijd nog tot wanneer je je bestelling kan aanpassen. Wel zo handig!
  • Toch nog niet helemaal klaar? Je kan je bestelling gewoon aanvullen.

Hoe plaats ik een bestelling via de AH app?

Zorg eerst dat je een AH profiel hebt en dat je ingelogd bent in de AH app

  • Ga naar mijn lijst en plaats de producten die je wilt kopen in je boodschappenlijst.
  • Klik vervolgens op 'Online bestellen' onderin je scherm.
  • Kies of je je boodschappen thuis wil laten bezorgen, of wil ophalen bij een AH Pickup Point.
  • Kies een bezorgmoment (vaak al de volgende dag).
  • Klik op 'Rond af', 'Verder' en tot slot 'Bevestig'... et voila!
  • Let op: Heb je alcohol, tabak of medicijnen in je bestelling, dan moet je eerst aanvinken dat je 18 jaar of ouder bent voordat je kan bevestigen.
  • Je krijg een bevestigingmail in je inbox


Hoe annuleer ik een bestelling via ah.nl?

Zoek via ‘Mijn bestellingen’ je bestelling op en klik op ‘annuleren’. Je ontvangt ook altijd nog een annuleringsbevestiging per e-mail van ons, zodat je zeker weet dat onze bezorger niet plotseling toch voor de deur staat!

Let op: Als je alleen je winkelmandje leegmaakt, is daarmee je order niet geannuleerd.


Hoe annuleer ik een bestelling via de AH app?

Via de AH app annuleren kan natuurlijk ook. Je hebt hiervoor wel de nieuwste versie nodig. Als je klikt op de bestelling en vervolgens rechtsboven op 'annuleer bestelling'.


Ik kan mijn bestelling niet annuleren

Als de optie 'annuleer bestelling' niet verschijnt betekent dit dat we je boodschappen al voor jou aan het klaarzetten zijn. Dan kan annuleren niet meer kosteloos.

Hier zitten 50 euro annuleringskosten aan verbonden. Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan zorgen we ervoor dat je bestelling wordt geannuleerd en de bezorger niet voor niets voor je deur staat.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe haal ik mijn boodschappenlijstje terug om een nieuwe bestelling te plaatsten?

Dat kan via de e-mailbevestiging die je eerder hebt ontvangen toen je de bestelling had bevestigd.

  • Zoek de bevestigingsmail op en open deze
  • Klik op de button 'wijzigen'
  • Je boodschappenlijst van de geannuleerde bestelling wordt nu geopend.
  • Klik op de button 'voeg alles toe'
  • alles staat weer op je boodschappenlijst (Mijn lijst)

Hoe wijzig ik een bestelling via ah.nl?

Zorg dat je bent ingelogd met je AH profiel op ah.nl.

  • Klik bij 'mijn bestellingen' op 'wijzig'.
  • Voeg die producten toe of wijzig je bezorgmoment en klik op afronden om je bestelling opnieuw te bevestigen.
  • Je krijgt nu van ons een nieuwe bevestigingsmail met de wijzigingen.

Let op: Als je jouw bestelling niet opnieuw bevestigt, worden de wijzigingen niet doorgevoerd.


Hoe wijzig ik een bestelling via de AH app?

Als je de AH app opent dan zie je staan 'je kunt je bestelling nog wijzigen tot ..' dan klik je daar op en kan je je bestelling aanpassen. Zie je deze melding niet meer? Dan zijn we al voor je aan de slag en kan je helaas geen wijzigingen meer maken.

Als je al boodschappen op je lijstje had staan, vraagt de AH app of je dit wil toevoegen of niet. Vergeet niet altijd je bestelling opnieuw af te ronden, anders kunnen we je wijzigingen niet verwerken.


Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

In je bevestigingsmail staat altijd precies tot wanneer je kan wijzigen.

Over het algemeen geldt:

  • Heb je een bezorgmoment tot 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 11:59 uur.
  • Heb je een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Dan kan wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.
  • Bestelling op maandag tot 15:00 uur kan je wijzigen tot zaterdagochtend 11:59 uur.

Let op: Uitzondering hierin zijn bestellingen die tijdelijk op zondag worden bezorgd. Hierbij geldt dat deze ongeacht het bezorgtijdstip tot 11:59 uur op zaterdag kunnen worden gewijzigd.

Je betaalt je boodschappen altijd bij de bezorger of bij een collega van een Pickup Point en niet al online. Er zijn verschillende manieren:

Je kan dus niet betalen met een creditcard of vooraf met bijvoorbeeld iDEAL of Paypal. Het totaalbedrag is vooraf namelijk niet bekend. Dit komt doordat er nog statiegeld van de klapkratten van tevoren niet bekend is. Ook het uiteindelijk gewicht van afgewogen producten kan verschillen.

Bekijk alles

Wist je dat we de grootste online supermarkt van Nederland zijn?

✓ Het grootste online assortiment

✓ Elke week nieuwe actieproducten

✓ Assortiment van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall

✓ Onvoorwaardelijke versgarantie

✓ Boodschappen doen via de site of de app