De nieuwe Bonuskaart

Profiteer direct van je nieuwe Bonuskaart

Je nieuwe Bonuskaart kun je meteen gebruiken aan de kassa, bij de zelfscanservice en als je online bestelt op onze website. Je krijgt direct je vertrouwde, landelijke Bonusaanbiedingen zonder dat je iets hoeft te doen. Je kunt ook gebruikmaken van onze sleutelservice. Meld je hiervoor aan via Mijn ah.nl profiel.

Het nieuwe Air Miles sparen & inwisselen
Vanaf nu kan iedereen met een Air Miles kaart sneller Air Miles sparen: voor iedere 2 euro aan boodschappen bij Albert Heijn, ontvang je 1 Air Mile*. Je kunt je gespaarde Air Miles blijven inwisselen bij Albert Heijn, de bestaande Air Miles partners en vanaf nu óók bij bol.com.

 

Je Bonuskaart activeren voor meer voordeel

Je Bonuskaart wordt nog meer waard als je 'm activeert. Dan ontvang je namelijk persoonlijke aanbiedingen zoals exclusieve deals, bedankjes en acties. En je spaart voortaan nog makkelijker Air Miles omdat je jouw Bonuskaart aan je Air Miles kaart kunt koppelen.

Persoonlijke aanbiedingen


Exclusieve deals: persoonlijke aanbiedingen op producten die je vaak koopt of waarvan we verwachten dat die je aan zullen spreken.


Persoonlijke bedankjes: bijvoorbeeld een verjaardagscadeautje, korting op bezorgkosten, uitnodigingen voor proeverijen en recepten met producten die je vaak koopt.


Je kunt je Air Miles kaart koppelen aan jouw Bonuskaart. Zo spaar je nog makkelijker Air Miles en heb je extra spaar- en inwisselmogelijkheden. Heb je nog geen Air Miles kaart, dan kun je deze tijdens het activeren aanvragen.

* Let op: heb je in het verleden je Air Miles kaart gekoppeld, dan kun je dit bij het activeren van je nieuwe Bonuskaart opnieuw doen. Deze koppeling duurt 24 uur om te verwerken. In die tijd kun je jouw Air Miles kaart los aanbieden bij de kassa. De aan de Air Miles kaart gekoppelde Bonuskaart is alleen bij Albert Heijn ook als Air Miles kaart te gebruiken. Bij andere Air Miles partners heb je nog steeds je Air Miles kaart nodig.

AH sleutelservice
Na activatie maak je automatisch gebruik van onze handige sleutelservice.

Mijn ah.nl profiel
Bij de activering van je Bonuskaart, maak je een Mijn ah.nl profiel aan of log je in met uw bestaande profiel. Voor het aanmaken van een Mijn ah.nl profiel heb je een eigen e-mailadres nodig om de activatie te bevestigen. Een e-mailadres kan maar voor één Bonuskaartnummer worden gebruikt. Indien je een vervangende kaart krijgt (b.v. bij verlies of beschadiging), pas dan je Bonuskaartnummer aan onder 'Mijn gegevens' in je profiel .

 

Wat doen we met je gegevens?

Indien je je Bonuskaart activeert, vragen we je Bonuskaartnummer en een aantal van je gegevens, zoals naam, geslacht, naw-gegevens, emailadres en geboortedatum. Vanaf dat moment gaan we je persoonlijke aanbiedingen doen. Daarvoor analyseren we de aankoop- en websitebezoekgegevens over de laatste 3 maanden vóór activering.

Dit kan een kortere periode zijn als je de nieuwe Bonuskaart net in gebruik hebt genomen, omdat we van de periode voor ingebruikname dan geen aankoop- en websitebezoekgegevens hebben.

We vergelijken deze gegevens met het koop- en bezoekgedrag van andere klanten. Uiteindelijk analyseren we je aankoop- en websitebezoekgegevens over een periode van maximaal 27 maanden. Hierna worden deze gegevens onomkeerbaar versleuteld.
Wij delen je persoonsgegevens niet voor commerciële doeleinden met derden.

Wat betekent dit precies?

De nieuwe Bonuskaart
Albert Heijn introduceert de nieuwe Bonuskaart. Met de nieuwe Bonuskaart kun je gebruik blijven maken van onze vertrouwde, landelijke Bonusaanbiedingen. Je kunt deze kaart direct gebruiken aan de kassa, bij de zelfscanservice en op onze website. Je kunt je oude Bonuskaart nog tot 6 januari volgend jaar blijven gebruiken. Daarna zijn de oude kaarten niet meer geldig en worden alle oude Bonuskaartnummers en bijbehorende gegevens verwijderd of onomkeerbaar versleuteld. Als je klant bent in de AH webwinkels blijft wel je online bestelhistorie beschikbaar, die is niet gekoppeld aan je oude Bonuskaartnummer. Wil je gebruik blijven maken van de Sleutelservice? Meld je hiervoor dan aan via Mijn ah.nl. Dit kan vanaf woensdag 6 november 2013. Als je de Bonuskaart activeert, krijg je de Sleutelservice automatisch.

Het persoonlijke Bonuskaartprogramma
Hoe beter we je kennen, hoe beter we je van dienst kunnen zijn. Zo ontvang je aanbiedingen, bedankjes en informatie die perfect aansluiten bij je boodschappenlijstje en voorkeuren. Aanbiedingen kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Extra Bonuskortingen op producten die je vaak koopt. Of op producten waarvan we denken dat ze je zullen aanspreken. Bijvoorbeeld omdat je in het verleden vergelijkbare producten hebt gekocht of omdat andere klanten vergelijkbare producten kochten.
  • Bijzondere voordeeltjes zoals korting op je boodschappen of bezorgkosten bij online bestellen, uitnodigingen voor wijnproeverijen of Air Miles Bonus Deals in je favoriete AH winkel en recepten voor, of informatie over, producten die je vaak koopt.
  • Extra spaar- of inwisselmogelijkheden op basis van je Air Miles kaart (als je ervoor kiest je Air Miles kaart te koppelen).
  • Een cadeautje voor je verjaardag (als je dat hierna aangeeft).
  • Uiteraard zullen we je ook laten weten als producten die je vaak koopt in de landelijke Bonus zijn.

Welke gegevens verwerken we hiervoor?
Om deze aanbiedingen te kunnen doen, analyseren we vanaf het moment van activering van je Bonuskaart de daarmee gedane aankopen en je websitebezoekgegevens en vergelijken dit met het koop- en bezoekgedrag van andere klanten, zoals:

  • De specifieke producten die je koopt bij Albert Heijn
  • Het bedrag dat je per keer besteedt bij Albert Heijn
  • De plaats en tijd waarop je een aankoop doet en via welk kanaal je dat doet (bijv. in een winkel, online via ah.nl of Appie op je smartphone)
  • Wat je op onze website bekijkt

Verder verwerken we je Bonuskaartnummer en de gegevens die je aan ons hebt opgegeven zoals je naam, geslacht, adres, woonplaats, e-mailadres, voorkeuren en geboortedatum. Je geboortedatum verwerken we om te controleren of we je aanbiedingen voor alcoholische dranken mogen doen en (als je daarvoor kiest) een cadeautje te sturen op je verjaardag.

Analyse- en bewaartermijn
Vanaf ingebruikname van je nieuwe Bonuskaart verzamelen we je aankoopgegevens en je websitebezoekgegevens. Deze gebruiken we uitsluitend voor het maken van geaggregeerde trendanalyses. Indien je je Bonuskaart activeert, gaan we vanaf dat moment persoonlijke aanbiedingen doen. Daarvoor analyseren we je aankoop- en websitebezoekgegevens over de laatste 3 maanden vóór activering. Dit kan een kortere periode zijn als je de nieuwe Bonuskaart net in gebruik hebt genomen, omdat we van de periode voor ingebruikname dan geen aankoop- en websitebezoekgegevens hebben. Uiteindelijk analyseren we je aankoop- en websitebezoekgegevens over een periode van maximaal 27 maanden. Hierna worden deze gegevens onomkeerbaar versleuteld en kunnen we je aankoop- en websitebezoekgegevens niet meer herleiden tot je Bonuskaartnummer en je naam, adres en woonplaatsgegevens.

Je instellingen
Je kunt het persoonlijke Bonuskaart programma op onderdelen aanpassen aan je voorkeuren Mijn ah.nl. Zo kun je aangeven geen persoonlijke aanbiedingen of bedankjes te willen ontvangen, of je eventueel afmelden voor de Sleutelservice. Als je hierna je Air Miles kaart koppelt of je aanmeldt voor een van de algemene AH nieuwsbrieven, of aangeeft een verjaardagscadeautje te willen ontvangen, kun je ook dit daar ongedaan maken.

Afmelden
Je kunt je afmelden voor het persoonlijke Bonuskaartprogramma via Mijn ah.nl. Je kaart wordt dan weer een gewone Bonuskaart. Wij zullen dan alle gegevens die je bij je aanmelding voor het persoonlijke Bonuskaartprogramma hebt opgegeven verwijderen, tenzij we deze gegevens nog nodig hebben voor het leveren van een extra service waar je nog voor bent aangemeld.

Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

De persoonlijke aanbiedingen versturen we gemiddeld 2 keer per week per e-mail en soms per post. Ook worden persoonlijke aanbiedingen getoond via ah.nl en in je mobiele apps van Albert Heijn.

Bonuskaart video's

Wel of niet activeren? De verschillen op een rijtje

Niet geactiveerd

  • Vertrouwde, landelijke Bonusaanbiedingen
  • Zelfscanservice
  • AH Sleutelservice (na aanmelding)

Wel geactiveerd

  • Vertrouwde, landelijke Bonusaanbiedingen
  • Zelfscanservice
  • AH Sleutelservice (automatisch)
  • Mogelijkheid koppelen Air Miles kaart en extra spaar- en inwisselmogelijkheden
  • Exclusieve persoonlijke Bonusaanbiedingen op producten die je vaak koopt of waarvan we verwachten dat die je aan zullen spreken
  • Persoonlijke bedankjes (bijv. een verjaardagscadeautje, korting op bezorgkosten of uitnodigingen voor proeverijen)

Vragen over de bonuskaart

Heb je nog vragen over de Bonuskaart? Bekijk dan de veelgestelde vragen.

SitemapAlgemene voorwaardenPrivacy en Cookiebeleid Gewoon bij Albert Heijn.