Ham­bur­ger ge­zond

Receptvideo - 02:16 min.

Maak je hamburger met meergranenbrood, steak tartaar en hummus en salsa, dan is ‘ie lekker slank.

Groeten snijden
Snijd 2 courgettes in plakjes van een halve centimeter en snijd 1 schaal tastytomtrostomaten ook in plakjes van een halve centimeter. Snijd 1 teen knoflook fijn.

Gegrilde courgette
Doe 6 eetlepels olijfolie met de knoflook en 20 gram pittige rucola in een hoge beker en pureer met de staafmixer. Breng op smaak met versgemalen peper. Verhit de grillpan. Bestrijk de plakjes courgette en tomaat met rucola-olie, gril de courgette in 4 minuten goudbruin en keer halverwege.

Tomaat in de grill(pan)
Gril de tomatenplakjes 1 minuut en keer halverwege. Verdeel de rest van de rucolaolie over de groenten en schep om zodat ze rondom bedekt zijn. Laat de grillpan op het vuur staan.

Steaks tartaar rosé
Bestrijk 4 steaks tartaar met 2 eetlepels olijfolie en bestrooi met peper en eventueel zout. Gril in 10 minuten rosé. Keer halverwege. Halveer ondertussen 4 meergranenbollen en bestrijk de onderste helften met 4 eetlepels hummus.

Pittige rucola
Verdeel 20 gram pittige rucola over de broodjes en beleg met een paar plakjes courgette en tomaat. Leg op elk een tartaartje en schep er 1 eetlepel milde salsa op. Beleg met nog wat courgette en tomaat. Dek af met de bovenkant van het broodje. Serveer met de rest van de courgette en tomaat. Zo maak je een hamburger gezond.

Lees meer

Je hebt een sterk verouderde versie van Internet Explorer, daarom kun je het Allerhande gedeelte van deze site niet zien.