Quinoa met gra­naat­ap­pel & avo­ca­do

Receptvideo - 02:45 min.

Met quinoa kun je alle kanten op. Het is bijvoorbeeld heerlijk in combinatie met superfoods als granaatappel en avocado. Hoe je deze lekkere vegetarische maaltijd maakt, zie je in de stap voor stap receptvideo.

Voorbereiden
Kook 250 gram quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking. Laat afkoelen. Verhit een grillpan zonder olie of boter en rooster 60 gram walnoten 3 minuten op middelhoog vuur. Schep op een bord en laat afkoelen. Laat ondertussen een pot gegrilde rode paprika’s van 295 gram uitlekken in een zeef.

Muhammarasaus maken
Doe de paprika’s met 80 gram granaatappelpitjes en de walnoten in een hoge beker. Pureer met de staafmixer tot een saus, dit noem je muhammarasaus. Snijd 4 eetrijpe avocado’s overlangs doormidden. Verwijder de pit, schep het vruchtvlees voorzichtig met een lepel uit de schil en halveer in de lengte. Bestrijk de snijkanten met 1 eetlepel olijfolie. Verhit de grillpan zonder olie of boter en gril de avocado’s in delen 4 minuten op de snijkant. Snijd ondertussen de blaadjes van 15 gram basilicum in reepjes. Meng de helft hiervan, de helft van 1 bakje tuinkers en de muhammarasaus door de quinoa. Breng op smaak met peper en eventueel zout.

Garneren
Bestrooi de avocado met peper en eventueel zout. Schep de quinoasalade op een platte schaal en verdeel de avocado erover. Garneer met de rest van het basilicum, een half bakje tuinkers en 40 gram granaatappelpitjes. Zo maak je quinoa met granaatappel en avocado.

Lees meer

Je hebt een sterk verouderde versie van Internet Explorer, daarom kun je het Allerhande gedeelte van deze site niet zien.